Robert Kubica bude na Rally di Como i na Rallye du Var startovat s Citroënem C4 WRC. Díky jeho stále ještě ne úplně doléčenému zranění ruky mu francouzští technici speciál trochu modifikovali.
Mohlo by se jednat o začátek dlouhodobé spolupráce? V brzké době by měl Robert Kubica poprvé startovat se speciálem kategorie WRC od Citroënu. U Citroënu jsou z Poláka nadšení, když technický ředitel týmu, Xavier Mestelan-Pinon, o startech Kubici v Itálii a ve Francii mluví velmi často.
"Robert je opravdovým dobrákem. Docela dobře si ho dokáži představit v DS3. S verzí RRC by mohl docela dobře jezdit v národních šampionátech nebo v ME, možná by mohl jezdit i v MS s WRC. Robert má s rally již více zkušeností než měl Kimi při jeho debutu," řekl Francouz v rámci soutěže ve Španělsku.
Kubica si napřed chce odzkoušet starší model, C4 WRC. Díky jeho zranění levé ruky mu tým auto lehce modifikoval a došlo k přesunutí řadící páky v levo. "Hydraulická ruční brzda byla tak předělána, že za ní Robert nebude muset tahat, ale bude jí muset tlačit. Teď si budeme muset počkat, jak se s tímto autem vypořádá."
Kubica v Silverstone 2010 v souboji se svým kamarádem, Fernandem Alonsem(foto: Scuderia Ferrari)
"Dalším krokem by mohl být aktuální vůz. Dle předpisů má aktuální auto ale sekvenční řazení. Teď nejsem schopen říci, jestli a jak mu to s tím autem půjde. Co jsem ale měl možnost ho poznat, tak bych řekl, že to určitě bude chtít zkusit. Robert je správným závodníkem!" dodal Mestelan-Pinon.
Pokud by spolupráce dopadla dobře, v což doufají všechny strany, tak by se teoreticky nabízely i jiné alternativy než rally. Citroën má v plánu nejpozději od sezony 2015 vstoupit do WTCC a co lepšího si předtavit, než zkušenosti bývalého pilota Formule 1 a devítinásobného mistra světa v rally, Sébastiena Loeba?
Isack Hadjar nedávno slavil své první pódiové umístění ve Formuli 1 s týmem Racing Bulls, jeho postup do hlavního Red Bullu se však odkládá. Mladý Francouz ukázal svůj talent a potenciál, ale vedení stáje z Enstone dává přednost postupnému rozvoji, aby si jezdec mohl na další krok připravit pevné základy.
Lando Norris zajel nejrychlejší čas třetího tréninku na Velkou cenu Itálie, přičemž Charles Leclerc mu byl velmi blízko. Celé pole se vešlo do rozdílu menšího než jedné sekundy, což slibuje napínavou kvalifikaci.
Jediný vítěz velké ceny F1 označil své dlouhodobé pokračování u Alpine za „přirozené rozhodnutí“, vycházející z dosavadní spolupráce a důvěry v tým. Podle něj stabilita a jasná vize představují klíč k postupnému zlepšování výkonů.
Lando Norris zazářil ve druhém tréninku GP Itálie v Monze, když zajel nejlepší čas a potvrdil konkurenceschopnost McLarenu. Druhý skončil Charles Leclerc na Ferrari. Kimi Antonelli opět v problémech.
Charles Leclerc přiznal, že po nehodě na GP Nizozemska zůstal sedět na svahu, protože jediná cesta zpět do garáže Ferrari vedla přes zaplněnou tribunu. Podle něj šlo o pragmatické a bezpečné rozhodnutí, aby se vyhnul riziku mezi diváky.
Lewis Hamilton a Charles Leclerc začali domácí Grand Prix Ferrari ve velkém stylu, když obsadili první dvě místa v úvodním tréninku. Tímto výsledkem potěšili tisíce fanoušků na tribunách a ukázali, že tým má na startu víkendu výraznou sílu.
Krátce poté, co byl jmenován prvním testovacím jezdcem Cadillacu pro F1, udělal Colton Herta další významný krok směrem ke svému cíli závodit v šampionátu Formule 1.
Max Verstappen varuje před přílišnými změnami formátu F1, včetně kratších závodů a více sprintů. Podle něj je třeba zachovat tradiční podobu šampionátu.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali naznačil, že sport může v budoucnu čekat výrazná úprava podoby závodních víkendů. Cílem má být větší zapojení fanoušků, přičemž Domenicali tvrdí, že většina účastníků je těmto plánům nakloněna.
Liam Lawson po incidentu s Carlosem Sainzem na Velké ceně Nizozemska uvedl, že nechápe, proč je Španěl rozrušený, protože šlo o běžný závodní souboj.
Isack Hadjar z týmu Racing Bulls přiznal, že i přes nejistotu ohledně své budoucnosti před sezonou Formule 1 v roce 2026 zůstává klidný a vyrovnaný.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali potvrdil, že tři stávající okruhy projevily zájem vrátit se do závodního kalendáře.