Robert Kubica bude na Rally di Como i na Rallye du Var startovat s Citroënem C4 WRC. Díky jeho stále ještě ne úplně doléčenému zranění ruky mu francouzští technici speciál trochu modifikovali.
Mohlo by se jednat o začátek dlouhodobé spolupráce? V brzké době by měl Robert Kubica poprvé startovat se speciálem kategorie WRC od Citroënu. U Citroënu jsou z Poláka nadšení, když technický ředitel týmu, Xavier Mestelan-Pinon, o startech Kubici v Itálii a ve Francii mluví velmi často.
"Robert je opravdovým dobrákem. Docela dobře si ho dokáži představit v DS3. S verzí RRC by mohl docela dobře jezdit v národních šampionátech nebo v ME, možná by mohl jezdit i v MS s WRC. Robert má s rally již více zkušeností než měl Kimi při jeho debutu," řekl Francouz v rámci soutěže ve Španělsku.
Kubica si napřed chce odzkoušet starší model, C4 WRC. Díky jeho zranění levé ruky mu tým auto lehce modifikoval a došlo k přesunutí řadící páky v levo. "Hydraulická ruční brzda byla tak předělána, že za ní Robert nebude muset tahat, ale bude jí muset tlačit. Teď si budeme muset počkat, jak se s tímto autem vypořádá."
Kubica v Silverstone 2010 v souboji se svým kamarádem, Fernandem Alonsem(foto: Scuderia Ferrari)
"Dalším krokem by mohl být aktuální vůz. Dle předpisů má aktuální auto ale sekvenční řazení. Teď nejsem schopen říci, jestli a jak mu to s tím autem půjde. Co jsem ale měl možnost ho poznat, tak bych řekl, že to určitě bude chtít zkusit. Robert je správným závodníkem!" dodal Mestelan-Pinon.
Pokud by spolupráce dopadla dobře, v což doufají všechny strany, tak by se teoreticky nabízely i jiné alternativy než rally. Citroën má v plánu nejpozději od sezony 2015 vstoupit do WTCC a co lepšího si předtavit, než zkušenosti bývalého pilota Formule 1 a devítinásobného mistra světa v rally, Sébastiena Loeba?
Šéf McLarenu Andrea Stella představil plány na technické vylepšení po testech na Silverstonu. Tým doufá, že novinky pomohou zvýšit výkon a konkurenceschopnost vozu.
Lewis Hamilton se zapojil do práce ve Ferrari, aby pomohl vyřešit zásadní slabinu vozu SF-25. Tým doufá, že díky jeho zkušenostem najde cestu k lepším výkonům.
Franco Colapinto zažívá složitý rok 2025, kdy místo očekávaného průlomu čelí nejistotě ohledně své budoucnosti v Alpine. Neustálé spekulace kolem sedačky mu komplikují cestu vzhůru.
Charles Leclerc byl po kvalifikaci na Velkou cenu Velké Británie na sebe velmi naštvaný. Podle něj jeho výkon výrazně zaostal za očekáváním.
Oscar Piastri získal podporu od bývalého pilota F1 Jolyonna Palmera po penalizaci, která ho na Silverstonu připravila o vítězství. Palmer označil trest za příliš přísný a Piastriho manévr za férový.
Ferrari prožívá těžkou sezonu a italská média hlásí rostoucí tlak na šéfa týmu Freda Vasseura. Výsledky zaostávají za očekáváními, což vyvolává spekulace o nutnosti změn v řízení stáje. Vasseur tak čelí výzvě, jak tým rychle vrátit zpět na vrchol.
Red Bull má ve svých řadách talentovaného Arvida Lindblada, který se poprvé objevil ve světě F1 po boku Maxe Verstappena v Silverstonu. Mladý jezdec z F2 tak udělal významný krok směrem k možné budoucnosti v královně motorsportu.
George Russell potřebuje novou smlouvu na příští sezónu. Güenther Steiner se obává, že jeho požadavky komplikují Mercedesu cestu za získáním Maxe Verstappena.
Adrian Newey zůstává plně koncentrován na projekt vozu Aston Martin pro sezonu 2026, a to i navzdory potížím, které aktuálně tým potkávají. Legendární inženýr tak potvrzuje, že dlouhodobá strategie má pro něj prioritu před krátkodobými výsledky.
Laurent Mekies musí v Red Bullu co nejdříve vyřešit nejistou budoucnost Maxe Verstappena. Jeho rozhodnutí může zásadně ovlivnit nejen tým, ale i rozložení sil v celé Formuli 1.
Christian Horner se během Velké ceny Británie ostře pohádal s Josem Verstappenem. Incident přišel právě v době, kdy Horner čelil spekulacím o konci ve funkci šéfa Red Bullu.
Finský závodník Valtteri Bottas se tento týden znovu posadil za volant vozu Mercedes – na jihu Španělska, na okruhu v Jerezu, absolvuje soukromý test.