Pastor Maldonado vysvětluje, co stojí za jeho silnou stránkou - kvalifikační rychlostí.
Venezuelan válcuje svého týmového kolegu Bruna Sennu, nad nímž v počtu úspěšnějších kvalifikací po 18 podnicích letošní sezóny vede už 16:2.
Brazilec sice často propůjčuje svůj monopost v prvním tréninku rezervnímu pilotovi Valtterimu Bottasovi, přesto jsou však sobotní výkony Pastora obdivuhodné: v Barceloně zajel 2. nejrychlejší čas, ve Valencii 3., na Hockenheimu 6., ve Spa 3., v Singapuru 2. a naposledy v Abú Zabí 4.
"Myslím, že to souvisí s psychikou. Abych byl upřímný, tak jsem psychicky celkem silný. Neexistuje nic jako perfektní kolo, to neexistuje - vždy můžete zajet lépe. Co se naučím v první části kvalifikace, uplatním v druhé, a co se naučím v první a druhé části, uplatním ve třetí," popisuje Maldonado v podcastu Jamese Allena.
"Snažím se ve třetí kvalifikaci dát vše dohromady, proto často postoupím mezi nejlepší tři, mezi nejlepších pět, protože se snažím ze sebe, z auta a z lidí kolem mě dostat více než 100 %," pokračuje pilot Williamsu.
"Kvalifikace je velmi důležitá, protože, když vůz dostanete mezi nejlepších pět, víkend se zcela mění," upozorňuje na význam kvalifikace pro úspěch během závodního víkendu.
Vítěz letošní Velké ceny Španělska Pastor Maldonado předvádí v kvalifikacích s Williamsemvýborné výkony (foto: Williams F1 Team)
Výbornou formu prokazoval Maldonado i loni s nekonkurenceschopným Williamsem FW33, letos zazářil naposledy v kvalifikaci v Abú Zabí, kde zajel čtvrtý nejrychlejší čas a na roštu stál před Räikkönenem, Buttonem či Alonsem. Oceňuje práci svého inženýra Xeviho Pujolara a úsilí celého týmu.
"Abych byl upřímný, nevychází to jen ode mne. Mám velkou podporu ze strany týmu. Cítím, že soustředění je docela vysoké. Komunikace je velmi dobrá. Věří tomu, co cítím ve voze, poslouchají mě - a to je důležité. Když pilot cítí, že má za sebou 100% možné podpory, může vydat více než 100 %.
Pracujeme velmi tvrdě i po technické stránce týmu, snažíme se vylepšit obzvlášť některé věci. Opravdu mám rád neutrální auto, nemusím nedotáčivý či přetáčivý vůz, proto jsem v nastavování velmi precizní," dodává Maldonado.
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.