Pastor Maldonado vysvětluje, co stojí za jeho silnou stránkou - kvalifikační rychlostí.
Venezuelan válcuje svého týmového kolegu Bruna Sennu, nad nímž v počtu úspěšnějších kvalifikací po 18 podnicích letošní sezóny vede už 16:2.
Brazilec sice často propůjčuje svůj monopost v prvním tréninku rezervnímu pilotovi Valtterimu Bottasovi, přesto jsou však sobotní výkony Pastora obdivuhodné: v Barceloně zajel 2. nejrychlejší čas, ve Valencii 3., na Hockenheimu 6., ve Spa 3., v Singapuru 2. a naposledy v Abú Zabí 4.
"Myslím, že to souvisí s psychikou. Abych byl upřímný, tak jsem psychicky celkem silný. Neexistuje nic jako perfektní kolo, to neexistuje - vždy můžete zajet lépe. Co se naučím v první části kvalifikace, uplatním v druhé, a co se naučím v první a druhé části, uplatním ve třetí," popisuje Maldonado v podcastu Jamese Allena.
"Snažím se ve třetí kvalifikaci dát vše dohromady, proto často postoupím mezi nejlepší tři, mezi nejlepších pět, protože se snažím ze sebe, z auta a z lidí kolem mě dostat více než 100 %," pokračuje pilot Williamsu.
"Kvalifikace je velmi důležitá, protože, když vůz dostanete mezi nejlepších pět, víkend se zcela mění," upozorňuje na význam kvalifikace pro úspěch během závodního víkendu.
Vítěz letošní Velké ceny Španělska Pastor Maldonado předvádí v kvalifikacích s Williamsemvýborné výkony (foto: Williams F1 Team)
Výbornou formu prokazoval Maldonado i loni s nekonkurenceschopným Williamsem FW33, letos zazářil naposledy v kvalifikaci v Abú Zabí, kde zajel čtvrtý nejrychlejší čas a na roštu stál před Räikkönenem, Buttonem či Alonsem. Oceňuje práci svého inženýra Xeviho Pujolara a úsilí celého týmu.
"Abych byl upřímný, nevychází to jen ode mne. Mám velkou podporu ze strany týmu. Cítím, že soustředění je docela vysoké. Komunikace je velmi dobrá. Věří tomu, co cítím ve voze, poslouchají mě - a to je důležité. Když pilot cítí, že má za sebou 100% možné podpory, může vydat více než 100 %.
Pracujeme velmi tvrdě i po technické stránce týmu, snažíme se vylepšit obzvlášť některé věci. Opravdu mám rád neutrální auto, nemusím nedotáčivý či přetáčivý vůz, proto jsem v nastavování velmi precizní," dodává Maldonado.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.