Toro Rosso je spokojeno s výkony svých nových pilotů v letošní sezóně. Podle šéfa týmu Franze Tosta jsou i přes horší auto lepší, než předchozí dvojice Jaime Alguersuari - Sebastian Buemi, kteří za ně jezdili v letech 2010 a 2011.
Oba současní piloti byli dle zvyku juniorského týmu Red Bullu dát šanci mladíkům ve dvou sezónách potvrzení i pro příští sezónu. Letos Daniel Ricciardo nasbíral deset, Jean-Eric Vergne dokonce už dvanáct bodů.
V roce 2010 si ve své první sezóně Alguersuari připsal 5 a v roce 2011 26 bodů, Buemi 8 a 15 bodů. Tým se je rozhodl vyměnit, protože nesplnili jeho očekávání. Současnou dvojici si zatím pochvaluje.
"Jsou napřed [ve srovnání s Buemim a Alguersuarim], protože letošní auto není tak dobré, jako to předchozí," vysvětluje své pozitivní hodnocení Tost, přestože nová dvojice získala letos méně bodů než předchozí pár.
"Daniel a Jean-Eric jsou ve své vývojové křivce napřed a věřím, že je čeká dobrá budoucnost. Budou-li ve svém zlepšování pokračovat jako tento rok, pak jsem přesvědčený, že jsou kandidáty na místo u Red Bullu," dodává pro Autosport šéf stáje Toro Rosso.
Vergne sice zatím nasbíral více bodů, ale není tak konzistentní jako Ricciardo: skóroval třikrát (osmé místo v Malajsii, v Belgii a v Singapuru), zatímco Australan bral body v šesti z 18 závodů, z toho pětkrát v posledních sedmi velkých cenách. Úspěšnější je i v kvalifikacích: Francouze předčí v poměru 15:3.
Bodově zatím Jean-Eric Vergne svého zkušenějšího týmového kolegu Daniela Ricciarda předčí(foto: Scuderia Toro Rosso)
Fred Vasseur uvedl, že přestože výsledky v Belgii byly různorodé, v týmu panuje pozitivní atmosféra. Všichni jsou optimističtí a plně soustředění na další kroky vedoucí ke zlepšení.
Andrea Stella přiznává, že pokud by chtěl, aby souboj o titul mezi Norrisem a Piastrem byl pohodlný, neplnil by svou roli správně. Intenzita a napětí v boji podle něj znamenají správné vedení a motivaci jezdců.
Gabriel Bortoleto byl po belgickém závodě přesvědčen, že odvedl maximum navzdory nepříznivému výsledku. Jeho týmový kolega Nico Hülkenberg se mezitím upíná k Maďarsku, kde očekává silnější výkon od celého týmu Kick Sauber.
Fintech společnost Revolut se stane klíčovým partnerem týmu Audi F1, který v roce 2026 převezme současný tým Sauber. Audi tak vstoupí do Formule 1 s výraznou podporou ze světa digitálních financí.
Martin Brundle nastínil, co bude klíčové pro Landa Norrise, má-li v letošní sezóně porazit týmového kolegu Oscara Piastriho. Podle bývalého pilota F1 musí Norris ve zbytku šampionátu potvrdit svou zkušenost, jezdeckou vyzrálost a pravidelně přivážet silné výsledky, pokud si chce udržet pozici jedničky v týmu McLaren.
Navzdory spekulacím o přestupu k Mercedesu Helmut Marko potvrzuje, že Max Verstappen zůstane u Red Bullu i v sezóně 2026. Fanoušci tak mohou počítat s jeho pokračováním v týmu z Milton Keynes.
Mercedes připouští, že pokles výkonnosti v průběhu sezóny může souviset s některými úpravami, které tým provedl na monopostu W16. Podle inženýra Andrewa Shovlina nyní tým důkladně analyzuje, zda se vývoj vozu neubral chybným směrem.
Lewis Hamilton vzbudil pozornost fanoušků tajemným příspěvkem na sociálních sítích, v němž avizuje oznámení na začátek srpna. Zatím není jasné, čeho se novinka týká, spekulace však okamžitě nabraly na obrátkách.
Šéf stáje Williams James Vowles vyjádřil Carlosi Sainzovi omluvu za nepovedený pitstop během Velké ceny Belgie. Incident, který ovlivnil průběh závodu, přiměl vedení týmu k veřejnému přiznání chyby.
Během dešťového přerušení na Velké ceně Belgie si Nico Rosberg připomněl divokou historku z dětství s Lewisem Hamiltonem. Ukázalo se, že jejich rivalita začala ještě dávno předtím, než se střetli jako soupeři na trati.
Média po celém světě reagovala na odloženou Velkou cenu Belgie ve Spa-Francorchamps. Závod, který se nakonec rozjel, však nesplnil očekávání divoké mokré podívané.
Zatímco nejmladší jezdec startovního pole procházel během belgického víkendu těžkým obdobím jak na trati, tak mimo ni, jeho předchůdce v týmu Mercedes promluvil s dávkou zkušeností a nabídl cenné rady.