Toro Rosso je spokojeno s výkony svých nových pilotů v letošní sezóně. Podle šéfa týmu Franze Tosta jsou i přes horší auto lepší, než předchozí dvojice Jaime Alguersuari - Sebastian Buemi, kteří za ně jezdili v letech 2010 a 2011.
Oba současní piloti byli dle zvyku juniorského týmu Red Bullu dát šanci mladíkům ve dvou sezónách potvrzení i pro příští sezónu. Letos Daniel Ricciardo nasbíral deset, Jean-Eric Vergne dokonce už dvanáct bodů.
V roce 2010 si ve své první sezóně Alguersuari připsal 5 a v roce 2011 26 bodů, Buemi 8 a 15 bodů. Tým se je rozhodl vyměnit, protože nesplnili jeho očekávání. Současnou dvojici si zatím pochvaluje.
"Jsou napřed [ve srovnání s Buemim a Alguersuarim], protože letošní auto není tak dobré, jako to předchozí," vysvětluje své pozitivní hodnocení Tost, přestože nová dvojice získala letos méně bodů než předchozí pár.
"Daniel a Jean-Eric jsou ve své vývojové křivce napřed a věřím, že je čeká dobrá budoucnost. Budou-li ve svém zlepšování pokračovat jako tento rok, pak jsem přesvědčený, že jsou kandidáty na místo u Red Bullu," dodává pro Autosport šéf stáje Toro Rosso.
Vergne sice zatím nasbíral více bodů, ale není tak konzistentní jako Ricciardo: skóroval třikrát (osmé místo v Malajsii, v Belgii a v Singapuru), zatímco Australan bral body v šesti z 18 závodů, z toho pětkrát v posledních sedmi velkých cenách. Úspěšnější je i v kvalifikacích: Francouze předčí v poměru 15:3.
Bodově zatím Jean-Eric Vergne svého zkušenějšího týmového kolegu Daniela Ricciarda předčí(foto: Scuderia Toro Rosso)
Mercedes už naplno pracuje na nové éře Formule 1, která odstartuje v roce 2026 zásadní změnou technických pravidel. Podle Simoneho Restyho v ní vidí nejen obrovskou výzvu, ale i šanci vrátit se na vrchol, pokud tým správně odhadne vývojový směr.
Red Bull potvrdil, že má připravený nouzový plán pro případ jednozávodního zákazu startu Maxe Verstappena ve Formuli 1. I když je jeho absence nepravděpodobná, tým chce být připravený minimalizovat dopady na šampionát.
Velká cena Kanady je proslulá proměnlivým počasím, které často způsobuje chaos a mění závodní strategie. I letos panuje nejistota zda dorazí déšť, protože v Montréalu nikdy nevíte co přinese další oblak.
Situace Lewise Hamiltona ve Ferrari nabírá na vážnosti, protože sedminásobný mistr světa se zatím nedokázal plně sžít se svým novým vozem pro sezónu F1 2025.
Dvojnásobný mistr světa F1 a bývalý pilot McLarenu Mika Häkkinen vyjádřil překvapení nad tím, že Max Verstappen během Velké ceny Španělska nijak nezpochybnil rozhodnutí týmu Red Bull obout tvrdou směs pneumatik. Podle Fina bylo neobvyklé, že jezdec jeho kalibru nepokusil strategii více ovlivnit.
Přestup k Ferrari měl být pro Hamiltona vrcholem kariéry, ale zatím přináší spíše nejistotu než úspěchy. Sedminásobný mistr světa se stále adaptuje na nové prostředí, což vyvolává spekulace o jeho budoucnosti ve Formuli 1.
Flavio Briatore dal jasně najevo, že Alpine musí v roce 2026 pravidelně bojovat o stupně vítězů, jinak nemá šanci naplnit jeho ambice. Přechodné období končí a tým musí začít dokazovat svou konkurenceschopnost přímo na trati.
Andrea Stella uznává, že řídit dva ambiciózní jezdce bojující o titul je náročné a vyžaduje citlivý přístup. McLaren teď balancuje mezi týmovou rovnováhou a snahou vytěžit maximum z formy Landa Norrise a Oscara Piastriho.
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.