Britský Autosport se zajímal o názory čelních představitelů jednotlivých týmů na navrhované rozpočtové stropy v F1.
V roce 2009 navrhla FIA rozpočtový strop pro týmy ve výši 30 milionů liber, toto pravidlo mělo začít platit již od následující sezony. O měsíc později došlo k jeho navýšení na 40 milionů liber. Týmy si dle návrhu FIA mohly vybrat, jestli na toto pravidlo přistoupí nebo ne. Ti, kteří by na něj přistoupili by od FIA dostali nějaké úlevy v oblasti vývoje, aby "udrželi jejich rychlost na stejné úrovni s těmi, kteří na toto pravidlo nepřistoupili."
Tento strop neměl zahrnovat rozpočet na marketing, hospitaliti, jezdecké platy, akademie pro mladé jezdce, v roce 2010 také náklady na motory, dividendy a náklady, které nemají vliv na výkonnost týmu. Technické výhody pro "hodné" týmy měly obsahovat pohyblivá přední a zadní křídla, na tyto týmy by se nevztahovalo omezení motorů a také omezení používání větrných tunelů.
Návrh tedy podpořily nové týmy a Williams, sama FIA jej ale v roce 2009 zamítla. Tehdejší prezident FIA, Max Mosley, nedávno řekl pro Sky Sports, že zamítnutím návrhu stál i jeho skandál z roku 2008. "To, co tento návh zastavilo, bylo, že jsem ho nemohl protlačit. Měl jsem možná říci Ferrari: 'Můžete se přihlásit nebo se přihlašovat nemusíte, ale toto jsou pravidla'. Nemohl jsem to ale udělat, protože když jsem měl ten problém s novináři, tak to bylo Ferrari a Williams, kteří se za mě postavili."
A jaký mají týmy názor na rozpočtové stropy v F1 nyní? "Nakonec by asi byl celkový strop, který by zahrnoval všechny aktivity, lepší cestou než to, co je momentálně navrhováno. To, co je momentálně navrhováno, opravňuje k rozdílnému zacházení, to nás hlavně znepokojuje," řekl šéf týmu Red Bull, Christian Horner.
"Je trochu nerealistické mít globální rozpočtový strop. Bylo by těžké přimět k tomu každého a zjišťovat, jestli to někdo neporušuje," řekl šéf McLarenu, Martin Whitmarsh.
"Preferoval bych nepřímý rozpočtový strop. Ne, že by nějaký auditor kontroloval, co jsem utratil, protože by bylo velmi lehké podvádět. Nikdy nebudu akceptovat rozpočtový strop. Rozpočtový strop je proti konkurenci," řekl prezident Ferrari, Luca di Montezemolo.
"Vždycky jsme RRA návrh celkově podporovali. Pro Formuli 1 je dobré najít klíč, kterým bude regulovat náklady a určí limity," řekl šém Mercedesu pro motorsport, Norbert Haug.
"Jsou zde dvě cesty, jak kontrolovat náklady - RRA nebo rozpočtové stropy. Musíme se podívat, jak bychom to mohli zavést. Myslím si ale, že je to dobrý nápad a je dobré o tom začít diskutovat. Základní princip rozpočtového stropu je dobrý, ale bude záležet na úrovni," řekl šéf týmu Lotus, Eric Boullier.
"Momentálně podporujeme rozpočtový strop. Neměli bychom ale začít na úrovni, která je za úrovní, kterou teď lidé dělají," řekla šéfka Sauberu, Monisha Kaltenbornová.
Toto Wolff uvedl, že přátelství mezi ním a Lewisem Hamiltonem přestup do Ferrari nijak neovlivnil. Podle něj jejich vztah přesahuje hranice sportovní spolupráce a zůstává pevný i mimo týmové barvy.
Martin Brundle vyjádřil podporu Laurentovi Mekiesovi v jeho nové roli šéfa a výkonného ředitele Red Bullu. Podle něj má Mekies potřebné zkušenosti a autoritu, aby tým úspěšně vedl i v náročném období.
Fernando Alonso upozorňuje na velké výkonnostní rozdíly v poli F1, které podle něj zůstanou až do změny pravidel v roce 2026. Bez revoluce v technických předpisech podle něj nelze očekávat, že se týmy výrazněji srovnají.
Carlos Sainz výrazně ovlivnil kulturu i přístup uvnitř týmu Williams, říká sportovní ředitel Sven Smeets. Podle něj přinesl profesionalitu a technickou preciznost, která motivuje celý tým ke zrychlení vývoje.
Toto Wolff s humorem přiznal, že dodávat motory McLarenu možná nebylo jeho nejchytřejší rozhodnutí. McLaren nyní dominuje, zatímco tým Mercedesu zaostává.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal naplnit očekávání po přesunu do Red Bullu, což vyvolává pochybnosti o jeho budoucnosti ve Formuli 1. Jeho výkonnost zaostává a tlak na japonského jezdce stále roste.
Zak Brown znovu rozdmýchal spekulace o budoucnosti Maxe Verstappena a jeho možném odchodu z Red Bullu. Šéf McLarenu naznačil, že přestup k Mercedesu není mimo hru, čímž opět rozvířil dění v paddocku.
Oliver Bearman otevřeně promluvil o finančních obětech, které jeho rodina podstoupila, aby mu umožnila nastartovat závodní kariéru. Zároveň sdílel, jaký zlomový moment mu přinesl klíčovou příležitost a jak se musel psychicky připravit na náročnou debutovou sezónu ve Formuli 1 s týmem Haas.
Adrian Newey od svého příchodu do Aston Martinu před sezonou 2025 nezná odpočinek a pracuje naplno. Jeho cílem je co nejrychleji posunout tým mezi špičku formule 1.
Ferrari údajně připravuje vylepšení posilovače řízení u svého vozu SF-25 na nadcházející Velkou cenu Maďarska. Tato změna by mohla zlepšit ovladatelnost a výkon týmu na technickém okruhu.
Valtteri Bottas prozradil, že během povinné vojenské služby ve Finsku absolvoval výcvik ostřelovače, který mu pomohl lépe zvládat tlak i soustředění. Klid a přesnost z armády dnes využívá i v kokpitu formule.
Situace uvnitř Red Bullu se dál komplikuje. Ralf Schumacher je přesvědčen, že pokud se tým rychle nestabilizuje, Max Verstappen z něj odejde.