Britský Autosport se zajímal o názory čelních představitelů jednotlivých týmů na navrhované rozpočtové stropy v F1.
V roce 2009 navrhla FIA rozpočtový strop pro týmy ve výši 30 milionů liber, toto pravidlo mělo začít platit již od následující sezony. O měsíc později došlo k jeho navýšení na 40 milionů liber. Týmy si dle návrhu FIA mohly vybrat, jestli na toto pravidlo přistoupí nebo ne. Ti, kteří by na něj přistoupili by od FIA dostali nějaké úlevy v oblasti vývoje, aby "udrželi jejich rychlost na stejné úrovni s těmi, kteří na toto pravidlo nepřistoupili."
Tento strop neměl zahrnovat rozpočet na marketing, hospitaliti, jezdecké platy, akademie pro mladé jezdce, v roce 2010 také náklady na motory, dividendy a náklady, které nemají vliv na výkonnost týmu. Technické výhody pro "hodné" týmy měly obsahovat pohyblivá přední a zadní křídla, na tyto týmy by se nevztahovalo omezení motorů a také omezení používání větrných tunelů.
Návrh tedy podpořily nové týmy a Williams, sama FIA jej ale v roce 2009 zamítla. Tehdejší prezident FIA, Max Mosley, nedávno řekl pro Sky Sports, že zamítnutím návrhu stál i jeho skandál z roku 2008. "To, co tento návh zastavilo, bylo, že jsem ho nemohl protlačit. Měl jsem možná říci Ferrari: 'Můžete se přihlásit nebo se přihlašovat nemusíte, ale toto jsou pravidla'. Nemohl jsem to ale udělat, protože když jsem měl ten problém s novináři, tak to bylo Ferrari a Williams, kteří se za mě postavili."
A jaký mají týmy názor na rozpočtové stropy v F1 nyní? "Nakonec by asi byl celkový strop, který by zahrnoval všechny aktivity, lepší cestou než to, co je momentálně navrhováno. To, co je momentálně navrhováno, opravňuje k rozdílnému zacházení, to nás hlavně znepokojuje," řekl šéf týmu Red Bull, Christian Horner.
"Je trochu nerealistické mít globální rozpočtový strop. Bylo by těžké přimět k tomu každého a zjišťovat, jestli to někdo neporušuje," řekl šéf McLarenu, Martin Whitmarsh.
"Preferoval bych nepřímý rozpočtový strop. Ne, že by nějaký auditor kontroloval, co jsem utratil, protože by bylo velmi lehké podvádět. Nikdy nebudu akceptovat rozpočtový strop. Rozpočtový strop je proti konkurenci," řekl prezident Ferrari, Luca di Montezemolo.
"Vždycky jsme RRA návrh celkově podporovali. Pro Formuli 1 je dobré najít klíč, kterým bude regulovat náklady a určí limity," řekl šém Mercedesu pro motorsport, Norbert Haug.
"Jsou zde dvě cesty, jak kontrolovat náklady - RRA nebo rozpočtové stropy. Musíme se podívat, jak bychom to mohli zavést. Myslím si ale, že je to dobrý nápad a je dobré o tom začít diskutovat. Základní princip rozpočtového stropu je dobrý, ale bude záležet na úrovni," řekl šéf týmu Lotus, Eric Boullier.
"Momentálně podporujeme rozpočtový strop. Neměli bychom ale začít na úrovni, která je za úrovní, kterou teď lidé dělají," řekla šéfka Sauberu, Monisha Kaltenbornová.
Fanoušci Formule 1 mají jedinečnou příležitost – originální závodní vůz BMW Sauber, s nímž Robert Kubica závodil v sezóně 2009, je nyní v aukci. Cena za tento kousek historie? 390 tisíc eur, a k ještě DPH.
Lando Norris věří, že v roce 2025 bude schopný „bojovat se všemi“ o titul. Britský jezdec se poučil z chyb, které udělal v minulém roce, a je připravený vstoupit do nové sezóny s cílem usilovat o mistrovský titul.
Laura Muellerová se stala historickou postavou ve formuli 1, když byla v úterý jmenována inženýrkou týmu Haas. Jako první žena v této roli se bude podílet na spolupráci s francouzským jezdcem Estebanem Oconem.
Zimní pauza se blíží ke konci a je čas, aby se piloti a týmy vrátili zpět do práce a začali s intenzivními přípravami a testováním. Ačkoli si někdo může myslet, že si všichni odpočinuli doma u krbu, realita je kolikrát jiná. Adrenalin je součástí života každého pilota F1, a tak někteří z nich využili volno k lyžování, jízdě v pouštních buginách nebo dokonce k pokusům o pilotování letadel.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.