Podle Christiana Hornera musí Red Bull přistoupit k posledním dvěma závodům sezóny agresivně, aby Sebastian Vettel uspěl v bitvě o letošní titul.
"Víme, jak je Fernando letos konzistentní. A bylo naprosto jasné, že po startu ze šestého místa na roštu to dotáhne na pódium," vrací se šéf rakouské stáje k poslednímu závodu, v němž se Vettelovi po startu z posledního místa podařilo minimalizovat škody, když cílem projel za Alonsem jako třetí.
"Takže jste si udělali představu, že na nás získá 15 - 25 bodů, proto omezit škody pouze na 3 a dojet hned za ním - to je pozoruhodné zotavení. Skvělá jízda Sebastiana. Kdokoliv pochyboval o jeho závodění, tak si myslím, že se dnes ukázal jako světová třída," chválí svého pilota Horner.
Nemyslí si však, že by měl Vettel už titul v kapse: "Zbývá 50 bodů, my do toho jdeme s náskokem desíti bodů. Mezi konstruktéry to vypadá skvěle, snad se nám v příštích dvou závodech podaří získat pět bodů, ale mezi piloty jsme tento víkend viděli, že když jste na hraně, může to špatně dopadnout."
"Nic nepovažujeme za jisté, musíme vyrazit do Austinu a během víkendu útočit. Je to pro všechny nová trať. Musíme tam získat dobrý výsledek," dodává Horner.
Sebastian Vettel má před posledními dvěma závody desetibodový náskok - bude mu to stačit?(foto: Red Bull Racing)
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.
Nový generální ředitel Renaultu, Francois Provost, potvrdil dlouhodobý plán automobilky Formuli 1 prostřednictvím týmu Alpine.
Martin Brundle ocenil, že Lewis Hamilton působil během domácí Velké ceny Ferrari spokojeněji než obvykle. „Bylo vidět, že se opravdu baví a užívá si víkend,“ uvedl Brundle.
Po Velké ceně Itálie byl Lance Stroll při rozhovorech zcela zdrženlivý. Šéf Aston Martinu Mike Krack uvedl možné důvody jeho frustrace.
Toto Wolff nadále stojí za mladíkem Kimim Antonellim, ale zdá se, že tým už začíná měnit přístup a místo bezmezné ochrany nováčka před kritiky hledá vyváženější cestu jak ho připravit na realitu F1.
Williams po Monze stojí za Carlosem Sainzem, který projel cílem až na 11. místě, a zdůrazňuje potřebu týmové podpory. Šéf James Vowles věří, že se tým dokáže zlepšit v kvalifikaci a v Baku opět bodovat.
Damon Hill vtipně na adresu Mclarenu poznamenal, že se obává, že by po něm Renault mohl chtít, aby své vítězství na GP Itálie 1993 přenechal Alanu Prostovi. Jeho tehdejší týmový kolega totiž kvůli poruše motoru nedokončil závod a Hill zvítězil.
Šéf týmu Fred Vasseur věří, že Lewis Hamilton se ještě během sezony vrátí na pódiové umístění. Podle něj návrat Britovy radosti a motivace v Monze slibuje, že se sedminásobný mistr světa brzy znovu prosadí mezi nejlepšími.
Podle poradce Red Bullu se Max Verstappen znovu plně zapojil do Formule 1 díky rychlejšímu vozu, možnosti prosazovat vlastní nastavení a přesvědčivé výhře na Monze.