Komentátor SkySports a bývalý závodník Martin Brundle okomentoval průběh včerejší Velkou cenu Abú Zabí ze svého vlastního pohledu.
S přibližujícím se koncem další dobré sezony se rozmohl trend závodů se strategií na jednu zastávku v boxech, kterým dominuje Sebastian Vettel. Abú Zabí zatím nenabídlo příliš zajímavých závodů, tentokrát ale nabídlo festival nehod, safety carem ovlivněný závod, který vyhrál o osm desetin sekundy závodník, od kterého se to vůbec nečekalo.
Lewis Hamilton ztratil závod kvůli problémům z vozem. Do té doby velmi přesvědčivé výkony v ostatních částech závodního víkendu byly pryč v jediný okamžik.
Kimiho Räikkönena to vyšvihlo do vedení. Měl před sebou čistý vzduch a předvedl rychlost svého Lotusu. Zachoval chladnou hlavu, skvěle se vyrovnal se safety cary a ani dorážející Fernando Alonso ho nedokázal v posledních kolech předjet.
Nepamatuji závod, kdy bych se tak smál při komentování, jako když Kimi řekl do rádia týmu, aby už mu dali pokoj, že ví, co má dělat a jak se starat o pneumatiky. A skutečně to dokázal. (více o Kimiho rádiové komunikaci zde)
Souboj Vettel - Button na konci závodu (foto: Red Bull Racing)
Trochu méně mě potěšilo jeho vystoupení na stupních vítězů. Být tak chladný po skvělém vítězství a první výhře po comebacku si Kimiho fanoušci zasloužili víc. A jeho tým, říkejme jim třeba Team Enstone, si zasloužil mnohem lepší ohlasy po první výhře od roku 2008.
Simulace Ferrari předpovídaly čtvrté až šesté místo pro Alonsa. A on byl znovu ještě lepší. Jeho komentář po závodě byl zajímavý. "Red Bull má nejrychlejší auto, my máme nejlepší tým." Znovu se přiblížil Vettelovi, i když Räikkönenovi vítězství nesebral.
Vettel neměl při startu z boxů co ztratit. Bezhlavě se přeřítil kolem Senny v zatáčce číslo osm, pak se za safety carem málem srazil s Danielem Ricciardem, který zahříval brzdy, zatímco Seb zahříval pneumatiky.
Srážce se vyhnul, ale srazil polystyrenovou ceduli značící zónu DRS. Kdyby nejel podruhé do boxů, musel by 42 kol vydržet na měkké směsi. Na konci se ale našlo okno pro druhou zastávku a nevíme, jak by bez nové směsi dopadl. Jeho výkon byl opravdu hodný mistra světa.
Pomohlo mu několik nehod a odstoupení. Potvrdilo se, že čtyři auta se na jedno místo prostě nevejdou, což potvdil Nico Hülkenberg a později Romain Grosjean s Markem Webberem.
Trio nejlepších jezdců po závodě (foto: Red Bull Racing)
Grosjean měl několik těsných soubojů, ten poslední s Pérezem. Rozhodně nemohl o ničem vědět a situaci zabránit. Na konci se rozhodovalo o třetím místě v souboji mezi Buttonem a Vettelem. Byl to špičkový výkon obou závodníků, kdy jeli naplno a velmi těsně bez nehody.
Oba jezdci Williamsu se dostali na body s dobrými výkony, Pastor Maldonado jel většinu závodu bez KERSu a Senna si dobře poradil s návratem do závodu po kolizi v první zatáčce, stejně jako Paul Di Resta z Force Indie.
Srážka Karthikeyana a Rosberga byla strašidelná. Vůz HRT měl problém se zatáčením a Narain zpomalil přesně v okamžiku, kdy se ho Nico chystal vybrzdit ve zrádném místě okruhu s dvojitou pravou zatáčkou. Ochranné prvky dobře zafungovaly a po špatných zkušenostech z minulosti, kdy se mnoho jezdců zabilo či zranilo, to oba ustáli díky tvrdé práci tvůrců opatření bez újmy.
A čeká nás Austin. Trať vypadá zajímavě, ale bude mít co dělat, aby překonala letošní Velkou cenu Abú Zabí.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.
Nico Rosberg je přesvědčen, že George Russell využívá při vyjednávání stejné metody, které dříve uplatňoval Toto Wolff. Podle něj tak mladý Brit obrací šéfovy taktiky proti němu a ukazuje svou rostoucí sílu v týmu Mercedes.
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.