Komentátor SkySports a bývalý závodník Martin Brundle okomentoval průběh včerejší Velkou cenu Abú Zabí ze svého vlastního pohledu.
S přibližujícím se koncem další dobré sezony se rozmohl trend závodů se strategií na jednu zastávku v boxech, kterým dominuje Sebastian Vettel. Abú Zabí zatím nenabídlo příliš zajímavých závodů, tentokrát ale nabídlo festival nehod, safety carem ovlivněný závod, který vyhrál o osm desetin sekundy závodník, od kterého se to vůbec nečekalo.
Lewis Hamilton ztratil závod kvůli problémům z vozem. Do té doby velmi přesvědčivé výkony v ostatních částech závodního víkendu byly pryč v jediný okamžik.
Kimiho Räikkönena to vyšvihlo do vedení. Měl před sebou čistý vzduch a předvedl rychlost svého Lotusu. Zachoval chladnou hlavu, skvěle se vyrovnal se safety cary a ani dorážející Fernando Alonso ho nedokázal v posledních kolech předjet.
Nepamatuji závod, kdy bych se tak smál při komentování, jako když Kimi řekl do rádia týmu, aby už mu dali pokoj, že ví, co má dělat a jak se starat o pneumatiky. A skutečně to dokázal. (více o Kimiho rádiové komunikaci zde)
Souboj Vettel - Button na konci závodu (foto: Red Bull Racing)
Trochu méně mě potěšilo jeho vystoupení na stupních vítězů. Být tak chladný po skvělém vítězství a první výhře po comebacku si Kimiho fanoušci zasloužili víc. A jeho tým, říkejme jim třeba Team Enstone, si zasloužil mnohem lepší ohlasy po první výhře od roku 2008.
Simulace Ferrari předpovídaly čtvrté až šesté místo pro Alonsa. A on byl znovu ještě lepší. Jeho komentář po závodě byl zajímavý. "Red Bull má nejrychlejší auto, my máme nejlepší tým." Znovu se přiblížil Vettelovi, i když Räikkönenovi vítězství nesebral.
Vettel neměl při startu z boxů co ztratit. Bezhlavě se přeřítil kolem Senny v zatáčce číslo osm, pak se za safety carem málem srazil s Danielem Ricciardem, který zahříval brzdy, zatímco Seb zahříval pneumatiky.
Srážce se vyhnul, ale srazil polystyrenovou ceduli značící zónu DRS. Kdyby nejel podruhé do boxů, musel by 42 kol vydržet na měkké směsi. Na konci se ale našlo okno pro druhou zastávku a nevíme, jak by bez nové směsi dopadl. Jeho výkon byl opravdu hodný mistra světa.
Pomohlo mu několik nehod a odstoupení. Potvrdilo se, že čtyři auta se na jedno místo prostě nevejdou, což potvdil Nico Hülkenberg a později Romain Grosjean s Markem Webberem.
Trio nejlepších jezdců po závodě (foto: Red Bull Racing)
Grosjean měl několik těsných soubojů, ten poslední s Pérezem. Rozhodně nemohl o ničem vědět a situaci zabránit. Na konci se rozhodovalo o třetím místě v souboji mezi Buttonem a Vettelem. Byl to špičkový výkon obou závodníků, kdy jeli naplno a velmi těsně bez nehody.
Oba jezdci Williamsu se dostali na body s dobrými výkony, Pastor Maldonado jel většinu závodu bez KERSu a Senna si dobře poradil s návratem do závodu po kolizi v první zatáčce, stejně jako Paul Di Resta z Force Indie.
Srážka Karthikeyana a Rosberga byla strašidelná. Vůz HRT měl problém se zatáčením a Narain zpomalil přesně v okamžiku, kdy se ho Nico chystal vybrzdit ve zrádném místě okruhu s dvojitou pravou zatáčkou. Ochranné prvky dobře zafungovaly a po špatných zkušenostech z minulosti, kdy se mnoho jezdců zabilo či zranilo, to oba ustáli díky tvrdé práci tvůrců opatření bez újmy.
A čeká nás Austin. Trať vypadá zajímavě, ale bude mít co dělat, aby překonala letošní Velkou cenu Abú Zabí.
Fernando Alonso po úvodních trénincích v Melbourne k Australské Grand Prix 2025 vyjádřil svou frustraci vůči mediálním rozhovorům a rozhodl se zcela vynechat komentáře. Po prvním tréninku, kde skončil na 8. místě, a po druhém, ve kterém klesl na 13. pozici, jasně odmítl jakékoliv rozhovory s novináři.
Mercedes měl v pátečních trénincích na Velkou cenu Austrálie problémy s optimalizací výkonu mezi měkkými a středními pneumatikami, což ovlivnilo jejich kvalifikační simulace.
Lando Norris byl nejrychlejší v prvním tréninku, ale ve druhém ho předstihl Charles Leclerc, zatímco britský jezdec nadále hledá optimální vyvážení vozu. Max Verstappen se potýkal s nedotáčivostí a obsadil až sedmé místo, což potvrzuje, že Red Bull zatím postrádá konkurenceschopné tempo.
Oliver Bearman se omluvil týmu Haas po své nehodě během prvního tréninku na Velké ceně Austrálie, která ho připravila o druhou část pátečního programu. I přes rozsáhlou opravu vozu se mladý britský nováček na trať nevrátil.
Lewis Hamilton má za sebou první dva tréninky na Velkou cenu Austrálie jako jezdec Ferrari. Po slabším výkonu v prvním tréninku se Hamilton v druhém zlepšil a zajel pátý nejlepší čas. Vasseur klade důraz na Hamiltonovu integraci do týmu.
Lewis Hamilton měl náročný debut za Ferrari během Velké ceny Austrálie. Jeho příchod k týmu z Maranella se stal hlavním tématem víkendu na trati v Albert Parku.
Charles Leclerc zajel v druhém pátečním tréninku na Velkou cenu Austrálie nejrychlejší čas, čímž předstihl oba jezdce McLarenu. Trénink byl plný zajímavých momentů, které naznačují vyrovnaný boj a nepředvídatelný vývoj celého víkendu.
Sezóna Formule 1 konečně odstartovala v Melbourne, kde Velká cena Austrálie slibuje napínavý souboj. Odborníci se pokusili předpovědět, kdo má největší šanci na vítězství v úvodním závodě roku.
Lando Norris si v samotném závěru prvního tréninku při startu sezóny F1 2025 v Melbourne zajistil nejrychlejší čas a odsunul Carlose Sainze na druhou příčku. Lewis Hamilton se ve svém debutu za Ferrari musel spokojit až s 12. místem.
Oficiální trailer k dlouho očekávanému filmu "F1", ve kterém si Brad Pitt zahraje hlavní roli, byl konečně zveřejněn. Trailer byl vydán ve spolupráci Apple TV, Warner Bros a Formule 1.
Zimní přestávka je za námi a první trénink na Velkou cenu Austrálie začíná už za pár hodin. Předtím ale Formule 1 stihla naladit fanoušky novou znělkou k letošnímu 75. ročníku mistrovství světa.
Lewis Hamilton tvrdí, že neprožívá žádný tlak na to, aby dokazoval svou hodnotu, když se poprvé představí za volantem Ferrari na úvodním závodě sezóny v Austrálii. Přesto bude mít silnou konkurenci, a tak je otázkou, jak se legendární jezdec vyrovná s novými výzvami v novém týmu.