Red Bull se včera po vyloučení Sebastiana Vettela z kvalifikace rozhodl pro start z boxové uličky, aby mohl podstatně upravit jeho monopost. K jakým změnám došlo?
Původně rakouský tým nevýhodný start z komplikované boxové uličky vedoucí tunelem (Vettel dostane zelenou až poté, co všechny vozy projedou první zatáčkou) pod tratí vysvětlil tím, že jej chce dostat z parc fermé, aby přišel na to, proč z něj nemohl dostat povinný litrový vzorek paliva.
Vettel včera pod hotelem odstavil svůj vůz kvůli varování, které přišlo ze strany Renaultu - přitom pokud by dojel do boxů, na což by mu stačilo i zmiňovaných 850 ml, zřejmě by startoval ze třetí pozice: komisaři si pro zkoušku paliva původně vybrali monopost jeho týmového kolegy Marka Webbera.
Po vyloučení z kvalifikace (více zde) však Red Bull využil možnosti pracovat na voze, změnil nastavení a vyměnil několik dílů, aby měl šanci dostat se ve Velké ceně Abú Zabí na bodech. Jeho vozy totiž byly na rovinkách nejpomalejší a Vettel by sotva někoho předjel se svým nastavením převodových poměrů - i kdyby měl k dispozici DRS. Zatímco lídrovi šampionátu komisaři na nejdelší rovince naměřili jen 311,4 km/hod, Pastor Maldonado v tomto místě měl až 325,8 km/hod (kompletní přehled zde).
Tým se proto rozhodl vyměnit převodovku na jeho vozu, provedl změny v nastavení a také zvolil nové (delší) převodové poměry, aby na rovince dosahoval vyšších rychlostí - ke změně motoru ale nedošlo. Bude jistě zajímavé sledovat rozdíl v maximálních rychlostech mezi původním a novým nastavením vozu RB8 pro závod.
Sebastian Vettel bezmocně hledí na svůj vůz po jeho odstavení na konci včerejší kvalifikace(foto: Red Bull Racing)
Red Bull si může zajistit již dnes titul mezi konstruktéry a je jistý tím, že Vettel dojede na bodech. "Neexistuje důvod, proč by Sebastian nemohl něco vytěžit," uvedl Christian Horner. Kolik bodů úřadující mistr světa ve Velké ceně Abú Zabí nakonec vyválčí? Před ním je velká výzva, která okoření dnešní závod.
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.
Nový generální ředitel Renaultu, Francois Provost, potvrdil dlouhodobý plán automobilky Formuli 1 prostřednictvím týmu Alpine.
Martin Brundle ocenil, že Lewis Hamilton působil během domácí Velké ceny Ferrari spokojeněji než obvykle. „Bylo vidět, že se opravdu baví a užívá si víkend,“ uvedl Brundle.
Po Velké ceně Itálie byl Lance Stroll při rozhovorech zcela zdrženlivý. Šéf Aston Martinu Mike Krack uvedl možné důvody jeho frustrace.
Toto Wolff nadále stojí za mladíkem Kimim Antonellim, ale zdá se, že tým už začíná měnit přístup a místo bezmezné ochrany nováčka před kritiky hledá vyváženější cestu jak ho připravit na realitu F1.
Williams po Monze stojí za Carlosem Sainzem, který projel cílem až na 11. místě, a zdůrazňuje potřebu týmové podpory. Šéf James Vowles věří, že se tým dokáže zlepšit v kvalifikaci a v Baku opět bodovat.
Damon Hill vtipně na adresu Mclarenu poznamenal, že se obává, že by po něm Renault mohl chtít, aby své vítězství na GP Itálie 1993 přenechal Alanu Prostovi. Jeho tehdejší týmový kolega totiž kvůli poruše motoru nedokončil závod a Hill zvítězil.
Šéf týmu Fred Vasseur věří, že Lewis Hamilton se ještě během sezony vrátí na pódiové umístění. Podle něj návrat Britovy radosti a motivace v Monze slibuje, že se sedminásobný mistr světa brzy znovu prosadí mezi nejlepšími.
Podle poradce Red Bullu se Max Verstappen znovu plně zapojil do Formule 1 díky rychlejšímu vozu, možnosti prosazovat vlastní nastavení a přesvědčivé výhře na Monze.