Pirelli by rádo rozšířilo svou nabídku pneumatik pro týmy Formule 1, aby nedocházelo na okruzích s nízkou degradací k jednozastávkovým závodům - jako tomu bylo minulý víkend v Indii.
Italský dodavatel má v současnosti ve svém portfoliu čtyři směsi pro suché závody: super-měkkou (super-soft), měkkou (soft), středně-tvrdou (medium) a tvrdou (hard). Ty však dle sportovního ředitele Paula Hemberyho nestačí pokrýt celou škálu povrchů, konfigurací a teplotních podmínek tratí v průběhu sezóny.
"Měli bychom rádi větší nabídku směsí, abychom měli k dispozici širší škálu řešení pro každou trať pro zajištění dvou- či třízastávkových strategií. U čtyř směsí musíte vždy činit nějaké kompromisy," popisuje Hembery pro Autosport.
"Mohli bychom to dokázat minimálně s osmi směsmi: s nízkým a vysokým provozním rámce pro každou ze čtyř směsí, které máme nyní," pokračuje.
Pirelli momentálně dokončuje specifikace pneumatik pro rok 2013, kdy mu končí smlouva s F1. S týmy o rozšíření svého portfolia hladkých pneumatik zatím nejedná, ale má o tom v plánu s nimi i s FIA pohovořit, protože strategie se v průběhu sezóny stále zjednodušují.
Současná nabídka Pirelli: čtyři směsi pro suché a dvě pro mokré závody (foto: Pirelli)
"Týmy se stále zlepšují. Snaží se snížit opotřebení a degradaci a my se je snažíme zvýšit, takže pracujeme v opačném směru. Inženýři v týmech jsou skvělí. Na začátku sezóny se pneumatiky hodně komentovaly, inženýři ale nic neříkali.
Uvědomovali si, že 'pokud začnu dominovat v této technické výzvě, budu ve výhodě.' Příští rok změníme hodně věcí. Bude to stačit? Uvidíme. Snad zažijeme vzrušující začátek sezóny," dodává Hembery.
Max Verstappen vysvětlil, proč na Nürburgringu testoval Ferrari GT3 pod přezdívkou „Franz Hermann“ a že překonání traťového rekordu nebylo jeho cílem. Šlo mu hlavně o zážitek a vyzkoušení vozu na legendární trati.
Lewis Hamilton čelí po přestupu z Mercedesu do Ferrari náročným výzvám jak technickým, tak psychologickým. Změna týmu, která měla znamenat novou kapitolu, se ukázala být mnohem složitější, než se očekávalo.
FIA ustoupila kritice jezdců a upravila pravidla pro trestání nevhodného chování, když snížila vysoké pokuty o polovinu. Tvrdé postihy tak nově nebudou hrozit za emotivní výlevy během závodu, ale zůstanou zachovány například za urážky oficiálních osob.
Charles Leclerc kvůli zdravotním potížím vynechá media day před Velkou cenou Emilia Romagna v Imole, ale Ferrari očekává jeho návrat do vozu v pátek. Tým zároveň přiveze první technické upgrady a doufá v lepší výsledky.
Lewis Hamilton je bezesporu jednou z nejvlivnějších osobností ve světě Formule 1, což potvrzuje i jeho nejnovější lukrativní smlouva s velkým sponzorem. Tento obchod ukazuje, jak silná a ceněná je jeho jméno nejen na trati, ale i mimo ni.
Franco Colapinto nastupuje do formule 1 uprostřed sezony a má pět závodů, včetně víkendové GP v Imole, aby si u týmu Alpine vybojoval trvalé místo. I přes smíšené výsledky v roce 2024 musí podat maximální výkon, jinak mu hrozí návrat na lavičku náhradníků.
McLaren patří mezi týmy, které na nadcházející Velkou cenu Emilia Romagna v Imole plánují představit výrazné technické vylepšení svých vozů. Tyto upgrady by měly pomoci týmu udržet tempo v aktuálně vyrovnaném poli a posílit jejich šance v pokračující sezoně.
Frederic Vasseur varuje, že plánované zpřísnění pravidel ohledně takzvaných flexibilních křídel může zásadně ovlivnit pořadí na čele F1. Podle šéfa Ferrari jde o citlivou oblast, kde někteří soupeři balancují na hraně legality, a změna by mohla odhalit dosud skryté rozdíly.
Ford zůstává pevně oddaný Formuli 1 i partnerství s Red Bullem, a to i v případě, že Max Verstappen po roce 2025 tým opustí. Podle šéfa Ford Performance Marka Rushbrooka je jejich spolupráce strategickým krokem s dlouhodobou vizí, nezávislým na jednotlivých jezdcích.
Lewis Hamilton se po těžkém adaptačním období ve Ferrari postupně zlepšuje a zkracuje rozdíl vůči Charlesi Leclercovi. Jeho cílem ale není jen porazit týmového kolegu, ale vyhrávat závody. Tifosi ho nadále podporují.
Adrian Newey přirovnal pravidla pro sezonu 2026 k technické revoluci z roku 2022. Podle něj nabízejí víc prostoru pro inovace, než se původně zdálo.
Charles Leclerc je spokojený se směrem nastavení SF-25, který odpovídá jeho stylu, ale stále hledá úpravy pro lepší zvládnutí chování letošního monopostu.