Pirelli by rádo rozšířilo svou nabídku pneumatik pro týmy Formule 1, aby nedocházelo na okruzích s nízkou degradací k jednozastávkovým závodům - jako tomu bylo minulý víkend v Indii.
Italský dodavatel má v současnosti ve svém portfoliu čtyři směsi pro suché závody: super-měkkou (super-soft), měkkou (soft), středně-tvrdou (medium) a tvrdou (hard). Ty však dle sportovního ředitele Paula Hemberyho nestačí pokrýt celou škálu povrchů, konfigurací a teplotních podmínek tratí v průběhu sezóny.
"Měli bychom rádi větší nabídku směsí, abychom měli k dispozici širší škálu řešení pro každou trať pro zajištění dvou- či třízastávkových strategií. U čtyř směsí musíte vždy činit nějaké kompromisy," popisuje Hembery pro Autosport.
"Mohli bychom to dokázat minimálně s osmi směsmi: s nízkým a vysokým provozním rámce pro každou ze čtyř směsí, které máme nyní," pokračuje.
Pirelli momentálně dokončuje specifikace pneumatik pro rok 2013, kdy mu končí smlouva s F1. S týmy o rozšíření svého portfolia hladkých pneumatik zatím nejedná, ale má o tom v plánu s nimi i s FIA pohovořit, protože strategie se v průběhu sezóny stále zjednodušují.
Současná nabídka Pirelli: čtyři směsi pro suché a dvě pro mokré závody (foto: Pirelli)
"Týmy se stále zlepšují. Snaží se snížit opotřebení a degradaci a my se je snažíme zvýšit, takže pracujeme v opačném směru. Inženýři v týmech jsou skvělí. Na začátku sezóny se pneumatiky hodně komentovaly, inženýři ale nic neříkali.
Uvědomovali si, že 'pokud začnu dominovat v této technické výzvě, budu ve výhodě.' Příští rok změníme hodně věcí. Bude to stačit? Uvidíme. Snad zažijeme vzrušující začátek sezóny," dodává Hembery.
James Vowles označil návrat dvouzastávkové strategie v Monaku 2026 za „nejnepříjemnější pocit“, jaký kdy zažil. Podle něj může jít o krok, který závodu spíše uškodí.
Šéf McLarenu Zak Brown potvrdil, že tým i nadále ponechá Landa Norrise a Oscara Piastriho volně závodit o titul bez týmových příkazů. Podle něj mají oba jezdci stejné šance a férový přístup posiluje celý tým.
Jamie Chadwick a Bernie Collins označily Hamiltonův víkend v Maďarsku za kombinaci slabého vozu a chybné strategie.
Toto Wolff přiznal, že vede rozhovory s Maxem Verstappenem, a ujistil, že George Russell o všem ví. Šéf Mercedesu tak otevřeně připustil, že kontakt s nizozemským šampionem není tajemstvím uvnitř týmu.
Red Bull nadále řeší bolestivou otázku druhé sedačky, protože Yuki Tsunoda stále nezískal jediný bod. Jeho neefektivní výkony oslabují nejen sesterský tým, ale i jeho vlastní šance na budoucnost v rámci programu.
Ferrari se zavázalo odhalit příčinu záhadného propadu výkonu Charlese Leclerca během Velké ceny Maďarska. Šéf týmu Fred Vasseur ujistil, že tým pečlivě prozkoumá všechny možné faktory, které mohly ovlivnit rychlost jejich pilota, aby se podobná situace v budoucnu neopakovala.
Kimi Antonelli si na Hungaroringu dojel pro desáté místo a první bod od červnové Velké ceny Kanady, přestože závod byl pro něj těžký a náročný.
Několik týmů Formule 1 zůstalo po Velké ceně Maďarska na Hungaroringu, aby se zapojilo do testování pneumatik pro sezonu 2026. Středeční program však narušila nehoda Franca Colapinta, která předčasně ukončila jeho jízdu.
Lando Norris díky netradiční strategii během Velké ceny Maďarska dokázal předjet svého týmového kolegu Oscara Piastriho. Tento tah ukázal, jak důležitá je taktika na náročném Hungaroringu
Přes mizerný víkend na Hungaroringu zůstává Charles Leclerc přesvědčen, že v případě Lewise Hamiltona šlo jen o výjimečné zaváhání. Monacký jezdec věří, že britský šampion se po letní přestávce vrátí v lepší formě a zbytek sezony přinese pozitivnější výkony.
Yuki Tsunoda sice dojel v Maďarsku až sedmnáctý, přesto víkend hodnotil pozitivně. I bez bodů cítil, že udělal krok vpřed a získal cenné poznatky o voze.
George Russell si po Velké ceně Maďarska vystřelil z jezdců McLarenu kvůli momentu, který je v závodě polekal. Mercedes jeho vtípek podpořil na sociálních sítích.