Pirelli by rádo rozšířilo svou nabídku pneumatik pro týmy Formule 1, aby nedocházelo na okruzích s nízkou degradací k jednozastávkovým závodům - jako tomu bylo minulý víkend v Indii.
Italský dodavatel má v současnosti ve svém portfoliu čtyři směsi pro suché závody: super-měkkou (super-soft), měkkou (soft), středně-tvrdou (medium) a tvrdou (hard). Ty však dle sportovního ředitele Paula Hemberyho nestačí pokrýt celou škálu povrchů, konfigurací a teplotních podmínek tratí v průběhu sezóny.
"Měli bychom rádi větší nabídku směsí, abychom měli k dispozici širší škálu řešení pro každou trať pro zajištění dvou- či třízastávkových strategií. U čtyř směsí musíte vždy činit nějaké kompromisy," popisuje Hembery pro Autosport.
"Mohli bychom to dokázat minimálně s osmi směsmi: s nízkým a vysokým provozním rámce pro každou ze čtyř směsí, které máme nyní," pokračuje.
Pirelli momentálně dokončuje specifikace pneumatik pro rok 2013, kdy mu končí smlouva s F1. S týmy o rozšíření svého portfolia hladkých pneumatik zatím nejedná, ale má o tom v plánu s nimi i s FIA pohovořit, protože strategie se v průběhu sezóny stále zjednodušují.
Současná nabídka Pirelli: čtyři směsi pro suché a dvě pro mokré závody (foto: Pirelli)
"Týmy se stále zlepšují. Snaží se snížit opotřebení a degradaci a my se je snažíme zvýšit, takže pracujeme v opačném směru. Inženýři v týmech jsou skvělí. Na začátku sezóny se pneumatiky hodně komentovaly, inženýři ale nic neříkali.
Uvědomovali si, že 'pokud začnu dominovat v této technické výzvě, budu ve výhodě.' Příští rok změníme hodně věcí. Bude to stačit? Uvidíme. Snad zažijeme vzrušující začátek sezóny," dodává Hembery.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.
FIA a Formule 1 oznámily novou terminologii pro sezonu 2026 a zároveň představily první vizualizace monopostů nové generace. Ty naznačují směr, kterým se technická podoba šampionátu v následujících letech ubere.
Lando Norris oslavil svůj premiérový titul mistra světa ve Formuli 1 při závěrečném závodě sezony v Abu Dhabi, přičemž jeho výkon ocenili i samotní soupeři.