Sportovní ředitel McLarenu, Sam Michael, věří, že test pneumatik Pirelli pro sezonu 2013, který je naplánovaný na Brazílii, bude pro vývoj nových vozů kritický.
Pirelli plánuje týmům poskytnout dvě sady pneumatik specifikace pro rok 2013 během prvního volného tréninku v Interlagosu, aby tak byli schopni posbírat prvotní data. Jen si vzpomeňme, jak důležitou roli hrály pneumatiky v úvodu letošní sezony (a vlastně hrají až do teď), a tak si Sam Michael, sportovní ředitel McLarenu, nedělá iluze o tom, jak moc horlivě budou týmy sbírat data během zmíněného tréninku.
Autosport se ho zeptal, za jak moc důležitý pro týmy považuje tento test: "Extrémně. Je opravdu nesmírně důležitý, protože tohle bude jediná šance pro sběr dat před únorem 2013. Pneumatiky jsou rozdílné pro přední a zadní nápravu. Pokud však dojedeme do Brazilie a v pátek bude pršet, tak to bude smůla, ale tak to v životě chodí. Jsme inženýři, a tak se snažíme rozpitvat a zanalyzovat vše co nejpodrobněji, abychom se nedočkali za tři měsíce žádného překvapení."
"Pokud nikdo nezíská z těchto testovacích jízd data, tak si s tím bude muset každý poradit jak bude schopný. Budete se muset adaptovat a reagovat v únoru. Je ale fakt, že testy jsou význačné pro zimu. Pokud se má na voze něco zásadně změnit, tak potřebujete poupravit i design, a to je přesně případ toho, když dojde ke změně vlastností pneumatik."
První volný trénink by také mohl pomoci týmům, které jsou ještě v boji o letošní titul a zvažují, jak rozložit zdroje na vývoj vozu pro sezonu letošní a budoucí. "Základní nastavení vozu je docela úzké, a tak ho všichni jezdci dobře znají z testů. Není to tak, že prostě jen krouží dokola, brzdí a přemýšlí. Nepřemýšlí pouze o pneumatikách samotných. Nemyslím si, že tento test bude mít zásadní vliv na boj o titul."
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.
Nico Rosberg je přesvědčen, že George Russell využívá při vyjednávání stejné metody, které dříve uplatňoval Toto Wolff. Podle něj tak mladý Brit obrací šéfovy taktiky proti němu a ukazuje svou rostoucí sílu v týmu Mercedes.
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.
Nový generální ředitel Renaultu, Francois Provost, potvrdil dlouhodobý plán automobilky Formuli 1 prostřednictvím týmu Alpine.