Diskuse o dohodě mezi týmy Formule 1, Mezinárodní automobilovou federací (FIA) a Berniem Ecclestonem se podle Autosportu ještě několik týdnů potáhne.
FIA minulý měsíc uvedla, že by chtěla novou podobu Concordské smlouvy uzavřít do konce října, což se však zřejmě nestane. Přesto po včerejším jednání v Paříži, kde se původně mělo diskutovat až dnes, vydala prohlášení, podle něhož došlo k jistému pokroku.
Povzbudivé podle ní byly rozhovory o záležitostech, které týmům činí největší starosti, jako např. zápisné, řízení nákladů a nová vládní struktura: "Všichni účastníci jednání byli povzbuzeni k tomu, aby hledali jasná stanoviska, což vedlo k plodné a užitečné debatě o tom, jak by nová struktura mohla v roce 2013 a dále fungovat."
"Další pokrok byl učiněn dnes ve snaze zajistit budoucnost Světového šampionátu F1, což by během následujících týdnů mělo vést ke konečné dohodě mezi FIA, držitelem komerčních práv a týmy," stojí v oficiálním prohlášení FIA.
Ta již několik týdnů vyjednává s Ecclestonem o budoucí cestě, kterou se sport bude ubírat. FIA si chce nejen udržet řízení F1, ale také zajistit příjmy navíc. Její prezident Jean Todt v rozhovoru pro Financial Times včera řekl: "FIA je neziskovou organizací, musíme ji ale udržet v chodu."
"Potřebujeme podnítit další vývoj sportu, vývoj činnosti pro bezpečnost na silnicích. Nemůžeme být federací bez žádných výnosů. Kde je tedy máme hledat?" ptá se Todt.
Red Bull plánuje požádat Mezinárodní automobilovou federaci (FIA) o výjimku, která by umožnila jednomu z jejich jezdců, jenž ještě nedosáhl věku 18 let, získat superlicenci a účastnit se závodů Formule 1.
Lewis Hamilton po druhém tréninku na Velké ceně Austrálie překvapil fanoušky, když prozradil svou předpověď ohledně pole position.
Generální ředitel F1 Stefano Domenicali zamíří po úvodní Velké ceně Austrálie do Thajska, aby jednal s organizátory, kteří doufají, že se jim podaří uspořádat závod v ulicích hlavního města Bangkoku.
Integrace Carlose Sainze do týmu Williams probíhá hladce. James Vowles, šéf týmu, popisuje Španěla jako „bojovník poslaný z nebe“ díky jeho pracovní morálce, která skvěle zapadá do hodnot týmu.
Juki Cunoda se podělil o překvapivý moment, kdy mu Red Bull oznámil, že prohrál v závodě o post týmového kolegy Maxe Verstappena s Liamem Lawsonem.
Fernando Alonso po úvodních trénincích v Melbourne k Australské Grand Prix 2025 vyjádřil svou frustraci vůči mediálním rozhovorům a rozhodl se zcela vynechat komentáře. Po prvním tréninku, kde skončil na 8. místě, a po druhém, ve kterém klesl na 13. pozici, jasně odmítl jakékoliv rozhovory s novináři.
Mercedes měl v pátečních trénincích na Velkou cenu Austrálie problémy s optimalizací výkonu mezi měkkými a středními pneumatikami, což ovlivnilo jejich kvalifikační simulace.
Lando Norris byl nejrychlejší v prvním tréninku, ale ve druhém ho předstihl Charles Leclerc, zatímco britský jezdec nadále hledá optimální vyvážení vozu. Max Verstappen se potýkal s nedotáčivostí a obsadil až sedmé místo, což potvrzuje, že Red Bull zatím postrádá konkurenceschopné tempo.
Oliver Bearman se omluvil týmu Haas po své nehodě během prvního tréninku na Velké ceně Austrálie, která ho připravila o druhou část pátečního programu. I přes rozsáhlou opravu vozu se mladý britský nováček na trať nevrátil.
Lewis Hamilton má za sebou první dva tréninky na Velkou cenu Austrálie jako jezdec Ferrari. Po slabším výkonu v prvním tréninku se Hamilton v druhém zlepšil a zajel pátý nejlepší čas. Vasseur klade důraz na Hamiltonovu integraci do týmu.
Lewis Hamilton měl náročný debut za Ferrari během Velké ceny Austrálie. Jeho příchod k týmu z Maranella se stal hlavním tématem víkendu na trati v Albert Parku.
Charles Leclerc zajel v druhém pátečním tréninku na Velkou cenu Austrálie nejrychlejší čas, čímž předstihl oba jezdce McLarenu. Trénink byl plný zajímavých momentů, které naznačují vyrovnaný boj a nepředvídatelný vývoj celého víkendu.