Diskuse o dohodě mezi týmy Formule 1, Mezinárodní automobilovou federací (FIA) a Berniem Ecclestonem se podle Autosportu ještě několik týdnů potáhne.
FIA minulý měsíc uvedla, že by chtěla novou podobu Concordské smlouvy uzavřít do konce října, což se však zřejmě nestane. Přesto po včerejším jednání v Paříži, kde se původně mělo diskutovat až dnes, vydala prohlášení, podle něhož došlo k jistému pokroku.
Povzbudivé podle ní byly rozhovory o záležitostech, které týmům činí největší starosti, jako např. zápisné, řízení nákladů a nová vládní struktura: "Všichni účastníci jednání byli povzbuzeni k tomu, aby hledali jasná stanoviska, což vedlo k plodné a užitečné debatě o tom, jak by nová struktura mohla v roce 2013 a dále fungovat."
"Další pokrok byl učiněn dnes ve snaze zajistit budoucnost Světového šampionátu F1, což by během následujících týdnů mělo vést ke konečné dohodě mezi FIA, držitelem komerčních práv a týmy," stojí v oficiálním prohlášení FIA.
Ta již několik týdnů vyjednává s Ecclestonem o budoucí cestě, kterou se sport bude ubírat. FIA si chce nejen udržet řízení F1, ale také zajistit příjmy navíc. Její prezident Jean Todt v rozhovoru pro Financial Times včera řekl: "FIA je neziskovou organizací, musíme ji ale udržet v chodu."
"Potřebujeme podnítit další vývoj sportu, vývoj činnosti pro bezpečnost na silnicích. Nemůžeme být federací bez žádných výnosů. Kde je tedy máme hledat?" ptá se Todt.
Lando Norris získal pole position na belgické Grand Prix 2025 v Spa, když porazil svého týmového kolegu Oscara Piastriho. Norris tak zajistil McLarenu nejlepší startovní pozici před nedělním závodem.
Navzdory nové zadní závěsové geometrii skončilo Ferrari ve sprintu belgického GP čtvrté, což podle týmu odpovídá téměř maximálnímu výkonu vozu na Spa. Novinka zatím nepřinesla výrazný posun v tempu, a Ferrari tak musí dál pracovat na zlepšení.
Oscar Piastri strávil během sprintu ve Spa příliš mnoho času za Maxem Verstappenem a je odhodlaný podobnou situaci v nedělním závodě neopakovat. Do Grand Prix vstupuje s jasným cílem postavit se svému rivalovi čelem.
Martin Brundle vyzval Mercedes, aby pevně podpořil nováčka Andreu Kimiho Antonelliho, který čelí rostoucímu tlaku. Podle něj mladý jezdec potřebuje klidné zázemí, aby mohl naplno rozvinout svůj potenciál.
Max Verstappen si připsal další vítězství, když v belgickém sprintu překonal Oscara Piastriho a znovu ukázal svou mistrovskou formu. Rozhodující manévr předvedl hned po startu, poté už Red Bull udával tempo a Piastri se musel spokojit s druhým místem.
Lewis Hamilton se ve Spa roztočil v šikaně Bus Stop po zablokování zadních kol a kvalifikaci tak nedokončil podle představ. Do sobotního sprintu odstartuje až z 18. místa.
Oscar Piastri si ve Spa vyjel pole position pro sobotní sprint a znovu tak podtrhl formu, kterou McLaren předvádí v belgických Ardenách. Mladý Australan zvládl kvalifikaci nejlépe ze všech a do krátkého závodu odstartuje z čela startovního roštu.
Oscar Piastri ovládl jediný trénink na GP Belgie ve Spa, když překonal Maxe Verstappena i týmového parťáka Landa Norrise. McLaren tím hned v úvodu víkendu demonstroval svou formu.
George Russell zůstává klidný a věří ve své místo u Mercedesu navzdory spekulacím o jednáních s Maxem Verstappenem. Zdůrazňuje, že se soustředí na výkon, ne na přestupové hry.
Isack Hadjar odmítl přikládat velkou váhu odchodu Christiana Hornera z Red Bullu, ale s úsměvem přiznal, že povýšení Laurenta Mekiese by mu mohlo do budoucna pomoci. Francouzský jezdec zůstává soustředěný na své výkony, přesto mezi řádky naznačil, že nové vedení může být výhodou.
Lewis Hamilton jasně prohlásil, že nechce dopadnout jako Fernando Alonso nebo Sebastian Vettel ve Ferrari, kteří nedokázali získat titul. Zdůraznil, že k úspěchu potřebuje nejen odhodlání, ale i silný tým a správnou strategii.
Liam Lawson se o odchodu Christiana Hornera z Red Bullu dozvěděl z médií, ale tvrdí, že to na jeho cíle a soustředění nemá velký vliv. Nové vedení v podobě Laurenta Mekiese a Alana Permaneho vnímá jako stabilní a motivované, což podle něj týmu nijak neškodí.