Red Bull si není jistý tím, že v dominantních výkonech bude pokračovat i ve zbývajících závodech. Podle šéfa stáje Ferrari Stefana Domenicaliho by Fernandovi Alonsovi stačilo k vítězství zrychlení monopostu F2012 o dvě desetiny sekundy.
Výkonnostní výhoda Red Bullu byla v posledních dvou závodech zřejmá, což Sebastian Vettel potvrdil třemi vítězstvími v řadě, v Koreji navíc na druhém místě dojel s druhým vozem Mark Webber.
Hlavní designér Adrian Newey je však dle listu La Stampa opatrný: "Není jisté, že si takový náskok nad Ferrari udržíme. Žádný tým letos nebyl dominantní ve více než dvou velkých cenách za sebou. V Koreji jsme měli velké obavy kvůli nadměrnému opotřebení pneumatik.
"My jsme auto v posledních závodech určitě od začátku roku vylepšili. Chvíli nám trvalo, než jsme pochopili, jak jej bez dřívějšího výfukového efektu přimět k fungování. Kombinace změny pravidel týkajících se výfuků a zpřísnění flexibility předního křídla přes zimu znamenaly, že nám rozchození auta chvíli trvalo," dodává Newey.
V Jeongamu ve svém nejrychlejším kole závodu Alonso zaostal za rychlejším z Red Bullů o čtyři desetiny, jeho kolega Felipe Masse jen o dvě. "Potřebujeme nalézt aspoň dvě desetiny," uvedl Domenicali pro Auto Motor und Sport. "Nemusíme předělávat naše auto."
V titul podle brazilského Totalrace stále věří i Alonso, jenž na Vettela v šampionátu ztrácí 6 bodů: "Před pěti závody byl McLaren favoritem na to, že letos vyhraje vše, ale v Koreji byli téměř mimo bodů. Ztrácíme šest bodů, ale ve hře jich je 100. Máme dobrou šanci na vítězství v šampionátu."
"Vůbec si nedělám starosti o příští závody. Mají jednu výhodu: auto. My máme svou výhodu - tým," řekl Španěl po závodu v Koreji.
Alonso v Koreji z povzdálí sleduje souboj Red Bullů (foto: Red Bull Racing)
Ferrari by k tomu měl pomoci rozsáhlý balík vylepšení, který si měli o uplynulém víkendu během aerodynamického testu vyzkoušet ve Španělsku. Novinky jsou již na cestě do Indie. Budou na Red Bull stačit?
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.
Nový generální ředitel Renaultu, Francois Provost, potvrdil dlouhodobý plán automobilky Formuli 1 prostřednictvím týmu Alpine.
Martin Brundle ocenil, že Lewis Hamilton působil během domácí Velké ceny Ferrari spokojeněji než obvykle. „Bylo vidět, že se opravdu baví a užívá si víkend,“ uvedl Brundle.
Po Velké ceně Itálie byl Lance Stroll při rozhovorech zcela zdrženlivý. Šéf Aston Martinu Mike Krack uvedl možné důvody jeho frustrace.
Toto Wolff nadále stojí za mladíkem Kimim Antonellim, ale zdá se, že tým už začíná měnit přístup a místo bezmezné ochrany nováčka před kritiky hledá vyváženější cestu jak ho připravit na realitu F1.
Williams po Monze stojí za Carlosem Sainzem, který projel cílem až na 11. místě, a zdůrazňuje potřebu týmové podpory. Šéf James Vowles věří, že se tým dokáže zlepšit v kvalifikaci a v Baku opět bodovat.
Damon Hill vtipně na adresu Mclarenu poznamenal, že se obává, že by po něm Renault mohl chtít, aby své vítězství na GP Itálie 1993 přenechal Alanu Prostovi. Jeho tehdejší týmový kolega totiž kvůli poruše motoru nedokončil závod a Hill zvítězil.
Šéf týmu Fred Vasseur věří, že Lewis Hamilton se ještě během sezony vrátí na pódiové umístění. Podle něj návrat Britovy radosti a motivace v Monze slibuje, že se sedminásobný mistr světa brzy znovu prosadí mezi nejlepšími.
Podle poradce Red Bullu se Max Verstappen znovu plně zapojil do Formule 1 díky rychlejšímu vozu, možnosti prosazovat vlastní nastavení a přesvědčivé výhře na Monze.