Pirelli dnes oznámilo, jaké směsi svých pneumatik doveze pro poslední tři velké ceny v letošním roce.
V Abú Zabí, kde se závodí pozdě odpoledne a v podvečer za klesajících teplot, budou týmům dodány na měkká (žluté barva) a středně-tvrdá (bílé barva) směs. Povrch je na Středním východě poměrně hladký a nedochází k vysoké degradaci.
Pro poslední dva podniky ve Spojených státech a v Brazílii italský dodavatel s sebou přiveze to nejtvrdší, co ve svém portfoliu má: středně-tvrdé a tvrdé pneumatiky.
V Austinu se bude závodit vůbec poprvé a Pirelli nechce nic riskovat. Dle simulací bude nejvhodnější kombinace středně-měkké a tvrdé směsi. Konzervativní volbou se snaží pokrýt všechny možné situace.
Naproti tomu Interlagos je dobře známý: velké změny výšky, pro pneumatiky náročné zatáčky, které hodně zatěžují jejich strukturu. Proto se i zde dostanou ke slovu stejné směsi jako v předchozí velké ceně.
Přehled všech letos nominovaných směsí
Pirelli letos přivezlo super-měkké pneumatiky pouze ke čtyřem závodům. Nejoblíbenější měkkou směs týmy měly k dispozici v 15 závodech, středně-tvrdou ve 12 a tvrdou v 9 velkých cenách.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.
FIA a Formule 1 oznámily novou terminologii pro sezonu 2026 a zároveň představily první vizualizace monopostů nové generace. Ty naznačují směr, kterým se technická podoba šampionátu v následujících letech ubere.
Lando Norris oslavil svůj premiérový titul mistra světa ve Formuli 1 při závěrečném závodě sezony v Abu Dhabi, přičemž jeho výkon ocenili i samotní soupeři.