Bývalý mistr světa F1, Damon Hill, prohlásil, že nemůže vinit Lewise Hamiltona za odchod z McLarenu i přesto, že se o něj britská stáj starala od jeho mladí.
Lewis Hamilton v pátek oznámil, že odchází z týmu McLaren po sezoně 2012 a vydá se do Mercedesu. Spojení Hamilton a McLaren přitom trvalo od dob, kdy Lewis jezdil na motokárách. Přitom v poslední době byla forma McLarenu výrazně lepší než forma Mercedesu. Jenže mezi jezdcem a týmem bylo pravděpodobně ještě něco jiného a Hill soudí, že to byl nepřekonatelný problém.
"Lewis se u McLarenu asi cítil jako pták v kleci. Tým vedl snad celý jeho život. Nemůžeme ho vinit za to, že odešel. Lewis potřeboval opustit McLaren a postavit se na své vlastní nohy," zastává se svého krajana Damon Hill.
Během léta Lewis prohlásil, že politika McLarenu, který si nechává všechny vítězné trofeje a jezdec si smí ponechat pouze repliku, je hlavní důvod pro zahájení rozhovoru s jiným týmem. Hill chápe Hamiltonův postoj.
"Nikdy jsem nepochopil logiku toho, že si tým nechává vítězné trofeje. Jde přece o princip a ne o samotné trofeje. Poté, co vyhrajete titul mistra světa, tak nastane okamžik, kdy si řeknete "tohle je můj život". Sice pořád bojujete v autě s ostatními na trati, ale už vám schází motivace. To jsou věci, se kterými se Hamilton pokusil tímto rozhodnutím vypořádat."
Mistr světa z roku 1996 věří, že odchod Hamiltona od McLarenu může mít velký vliv na vyjednávání ostatních jezdců. "Je to poměrně změna ve vyváženém paddocku Formule 1. Ukazuje to, že jezdec je v tomto sportu mnohem důležitější ingrediencí, než si týmy myslí. Formule 1 by si měla uvědomit, že lidi zajímají kariéry jezdců více než historie týmů, výjimkou je Ferrari."
"Ostatní jsou pouze operace, pro veřejnost je to sport jezdců. Je zde velký rozdíl ve filozofii jezdce a týmu. Jezdci chtějí prostě jezdit, nevidí F1 jako marketingový prostor nebo místo pro vývoj produktu. Pro týmy je zase jezdec najmutou prodlouženou rukou. Oni však mají právo vybrat si, nepatří týmům."
Oscar Piastri má v Austinu pomalejší tempo než jeho týmový kolega Lando Norris. Podle šéfa McLarenu Andrea Stelly je za tím kombinace několika faktorů.
Lewis Hamilton měl během sprintu Velké ceny USA v první zatáčce velmi napjatý moment, kdy se musel rychle vyhnout nebezpečné situaci. Halo v této situaci znovu sehrálo svoji roli.
Lando Norris upozornil, že McLaren před Velkou cenou USA čelí výzvám. I přes slibnou startovní pozici za Maxem Verstappenem zůstává tým v napjaté nejistotě.
Max Verstappen si suverénně zajistil pole position pro Velkou cenu USA, když porazil Landa Norrise. Oscar Piastri tentokrát nestačil ani na top 3.
Max Verstappen ovládl chaotický sprint před Velkou cenou USA 2025. Oba jezdci McLarenu přitom skončili hned v první zatáčce po úvodní kolizi.
Nico Hülkenberg překvapil výborným výkonem a zajistil si nejlepší startovní pozici sezóny ve Sprintu během víkendu Velké ceny USA.
Fernando Alonso si v kvalifikaci na okruhu Circuit of the Americas připsal jedno ze svých nejlepších letošních umístění. Přestože jej čeká náročný závodní víkend, zůstává odhodlaný a motivovaný bojovat.
Andrea Stella po sprintové kvalifikaci v Austinu naznačuje, že McLaren skrývá určité trumfy, které by mohly použít v následujícím závodě.
Zatímco McLaren drží pod pokličkou detaily ohledně „důsledků“, které čekají Landa Norrise, Martin Brundle poskytl svůj pohled na možné scénáře.
Laurent Mekies přiznal, že tým udělal chybu ve strategii výjezdů na trať a zdůraznil, že Yuki Tsunoda si zaslouží omluvu.
Lewis Hamilton působil zklamaně poté, co sprintová kvalifikace na Velkou cenu USA znovu odhalila přetrvávající potíže týmu Ferrari.
Sprintová kvalifikace v Austinu nabídla dramatické momenty na čele startovního roštu. Max Verstappen předvedl silný výkon, který přinesl napínavý souboj s piloty McLarenu.