Bývalý mistr světa F1, Damon Hill, prohlásil, že nemůže vinit Lewise Hamiltona za odchod z McLarenu i přesto, že se o něj britská stáj starala od jeho mladí.
Lewis Hamilton v pátek oznámil, že odchází z týmu McLaren po sezoně 2012 a vydá se do Mercedesu. Spojení Hamilton a McLaren přitom trvalo od dob, kdy Lewis jezdil na motokárách. Přitom v poslední době byla forma McLarenu výrazně lepší než forma Mercedesu. Jenže mezi jezdcem a týmem bylo pravděpodobně ještě něco jiného a Hill soudí, že to byl nepřekonatelný problém.
"Lewis se u McLarenu asi cítil jako pták v kleci. Tým vedl snad celý jeho život. Nemůžeme ho vinit za to, že odešel. Lewis potřeboval opustit McLaren a postavit se na své vlastní nohy," zastává se svého krajana Damon Hill.
Během léta Lewis prohlásil, že politika McLarenu, který si nechává všechny vítězné trofeje a jezdec si smí ponechat pouze repliku, je hlavní důvod pro zahájení rozhovoru s jiným týmem. Hill chápe Hamiltonův postoj.
"Nikdy jsem nepochopil logiku toho, že si tým nechává vítězné trofeje. Jde přece o princip a ne o samotné trofeje. Poté, co vyhrajete titul mistra světa, tak nastane okamžik, kdy si řeknete "tohle je můj život". Sice pořád bojujete v autě s ostatními na trati, ale už vám schází motivace. To jsou věci, se kterými se Hamilton pokusil tímto rozhodnutím vypořádat."
Mistr světa z roku 1996 věří, že odchod Hamiltona od McLarenu může mít velký vliv na vyjednávání ostatních jezdců. "Je to poměrně změna ve vyváženém paddocku Formule 1. Ukazuje to, že jezdec je v tomto sportu mnohem důležitější ingrediencí, než si týmy myslí. Formule 1 by si měla uvědomit, že lidi zajímají kariéry jezdců více než historie týmů, výjimkou je Ferrari."
"Ostatní jsou pouze operace, pro veřejnost je to sport jezdců. Je zde velký rozdíl ve filozofii jezdce a týmu. Jezdci chtějí prostě jezdit, nevidí F1 jako marketingový prostor nebo místo pro vývoj produktu. Pro týmy je zase jezdec najmutou prodlouženou rukou. Oni však mají právo vybrat si, nepatří týmům."
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.