Bývalý mistr světa F1, Damon Hill, prohlásil, že nemůže vinit Lewise Hamiltona za odchod z McLarenu i přesto, že se o něj britská stáj starala od jeho mladí.
Lewis Hamilton v pátek oznámil, že odchází z týmu McLaren po sezoně 2012 a vydá se do Mercedesu. Spojení Hamilton a McLaren přitom trvalo od dob, kdy Lewis jezdil na motokárách. Přitom v poslední době byla forma McLarenu výrazně lepší než forma Mercedesu. Jenže mezi jezdcem a týmem bylo pravděpodobně ještě něco jiného a Hill soudí, že to byl nepřekonatelný problém.
"Lewis se u McLarenu asi cítil jako pták v kleci. Tým vedl snad celý jeho život. Nemůžeme ho vinit za to, že odešel. Lewis potřeboval opustit McLaren a postavit se na své vlastní nohy," zastává se svého krajana Damon Hill.
Během léta Lewis prohlásil, že politika McLarenu, který si nechává všechny vítězné trofeje a jezdec si smí ponechat pouze repliku, je hlavní důvod pro zahájení rozhovoru s jiným týmem. Hill chápe Hamiltonův postoj.
"Nikdy jsem nepochopil logiku toho, že si tým nechává vítězné trofeje. Jde přece o princip a ne o samotné trofeje. Poté, co vyhrajete titul mistra světa, tak nastane okamžik, kdy si řeknete "tohle je můj život". Sice pořád bojujete v autě s ostatními na trati, ale už vám schází motivace. To jsou věci, se kterými se Hamilton pokusil tímto rozhodnutím vypořádat."
Mistr světa z roku 1996 věří, že odchod Hamiltona od McLarenu může mít velký vliv na vyjednávání ostatních jezdců. "Je to poměrně změna ve vyváženém paddocku Formule 1. Ukazuje to, že jezdec je v tomto sportu mnohem důležitější ingrediencí, než si týmy myslí. Formule 1 by si měla uvědomit, že lidi zajímají kariéry jezdců více než historie týmů, výjimkou je Ferrari."
"Ostatní jsou pouze operace, pro veřejnost je to sport jezdců. Je zde velký rozdíl ve filozofii jezdce a týmu. Jezdci chtějí prostě jezdit, nevidí F1 jako marketingový prostor nebo místo pro vývoj produktu. Pro týmy je zase jezdec najmutou prodlouženou rukou. Oni však mají právo vybrat si, nepatří týmům."
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.
Nico Rosberg po Velké ceně Španělska prohlásil, že Lewis Hamilton se ve Ferrari nachází v opravdu těžké situaci, která zdaleka neodpovídá jeho očekáváním.
Felipe Drugovich je připraven vzdát se startu v Le Mans, aby mohl případně zaskočit za Lance Strolla při domácí Velké ceně Kanady. Brazilský rezervní jezdec Aston Martinu tím dává jasně najevo, že Formule 1 má pro něj absolutní prioritu.
Max Verstappen nezvládl vypjatý závěr Velké ceny Španělska 2025, která pro něj skončila penalizací a propadem na desáté místo.
Juan Pablo Montoya kritizoval napjatou spolupráci mezi Lewisem Hamiltonem a jeho inženýrem Riccardem Adamim a vyzval britského jezdce, aby se „naštval“ a vyžádal si změnu.
Zak Brown označil double McLarenu v Barceloně za odměnu díky tvrdé práci celého týmu a důkaz potenciálu letošního vozu. Podle něj McLaren tímto výsledkem potvrdil, že je letos seriózním kandidátem na titul.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem a přistál na letišti v Praze.
Přestože McLaren slavil vítězství, průběh závodu rozhodně nebyl bezstarostný. Napětí v garáži výrazně stouplo ve chvíli, kdy začala být zřejmá Verstappenova strategie tří zastávek. V táboře papájových se v tu chvíli rozhodně nedýchalo klidně.
Mistr světa Max Verstappen se během Velké ceny Španělska dostal do sporu kvůli kolizi s Georgem Russellem, kterou nejprve bagatelizoval. Později však na sociálních sítích přiznal, že „to se nemělo stát“, což ukazuje jeho schopnost uznat chybu.