Šéf Mercedesu Ross Brawn trvá na tom, že přestup Lewise Hamiltona k jeho týmu nebyl jen otázkou peněz.
Ross Brawn uvedl, že Lewisi Hamiltonovi nenabídli vyšší částku. Již dříve také šéf McLarenu Martin Whitmarsh potvrdil, že udělali pro udržení Hamiltona co bylo v jejich silách.
"Je to konkurenční prostředí a Lewis je stejně soutěživý jako všichni ostatní. Nepřišel k nám ale kvůli tomu, že jsme mu nabídli více peněz. Přišel, protože potkali lidi zapojené do našeho projektu a nadchnul se pro něj. Bude součástí stavby konkurenceschopného auta," uvedl Brawn pro Sky Sports News.
"Nebude to jen o tom ukázat se na závodech a snažit se zvítězit ve svém voze, bude to mnohem více práce. Spolupráce s inženýry, pochopení, co chce od svého vzu, jak jej chce využít, zpětná vazba a jeho názor na vůz, který nám takové auto pomůže vytvořit," popisuje Brawn.
Přiznal také, že spojení se značkou Mercedes mohlo být dalším faktorem, který se Hamiltonovi líbil. Zároveň však prý všechen úspěch mimo závodní dráhu bývá důsledkem úspěšných závodních výsledků. "Vždy musíte být nejprve úspěšným závodníkem, bez toho se nic dalšího nepovede," řekl.
Dodal, že Mercedes zatím nedosáhl cílů, které si stanovili a nejsou tam, kde by chtěli být. Podle něj však postavili velmi silný tým a domnívá se, že možnost být součástí budování této nové struktury a ne něčeho zavedeného, byla pro Hamiltona jedna z dalších atraktivních věcí. "Myslím, že cítil, že je to další část jeho kariéry," komentuje to šéf Mercedesu.
Zajímavou dohru má tento vývoj pro Michaela Schumachera, který tak přichází o angažmá. Ross Brawn se však nechal slyšet, že si sedminásobný mistr světa dával příliš na čas a ani po letní přestávce jim nedokázal říct, zda zůstane u týmu delší dobu. A mezitím přišel posun ve vyjednávání s Lewisem Hamiltonem. Brawn by však rád viděl Schumachera nějakým způsobem zapojeného v týmu.
Zak Brown si znovu rýpl do Alpine a připomněl, že ztráta Oscara Piastriho byla jejich velkým selháním. Vzhledem k Australanově současné formě u McLarenu působí tento přešlap o to bolestněji.
George Russell tvrdí, že kdyby se připojil k Mercedesu hned po vstupu do Formule 1, mohl mít na svém kontě dva tituly. Naznačuje, že čas strávený v menších týmech mohl znamenat ztrátu šampionátů, které by jinak mohl získat.
Lando Norris měl být hlavním tahounem McLarenu v boji o titul, ale drobné chyby ho postupně srážejí a nahrávají jeho klidnějšímu kolegovi Oscarovi Piastrimu. Ten zatím beze slov přebírá roli lídra a ukazuje, kdo má aktuálně navrch.
Začátek nové kapitoly Lewise Hamiltona ve Ferrari se zatím nese ve znamení zklamání. Očekávaný restart kariéry v ikonickém červeném voze se rychle proměnil v sérii neuspokojivých výsledků, které zatím nenaplňují ambice ani fanouškovská očekávání.
Max Verstappen z Red Bullu je známý svou přímočarostí a otevřeností, když přijde na hodnocení dění ve světě formule 1.
Pilot McLarenu si zakládá na férovém přístupu a přátelském vystupování, přesto by bylo chybou vnímat jeho slušnost jako nedostatek bojovnosti. Na trati je připraven tvrdě si jít za svým cílem.
Andrea Kimi Antonelli vstoupil do Formule 1 s velkými očekáváními a silnou podporou Mercedesu, který stojí za ním i v případě chyb. Šéf týmu Toto Wolff mu poskytuje plnou podporu, zatímco Valtteri Bottas, jako rezervní pilot a mentor, ochotně sdílí své zkušenosti.
Yuki Tsunoda po třech závodech v Red Bullu ukazuje potenciál, ale jeho plná adaptace ještě není dokončena. Rozdíl oproti Verstappenovi se projevuje nejen v rychlosti, ale i v práci s pneumatikami, stabilitě a konzistenci výkonu.
Šéf Aston Martinu Andy Cowell přiznal, že nové aerodynamické zařízení týmu jim od svého spuštění výrazně rozšířilo obzory. Podle jeho slov poskytl nový větrný tunel cenné poznatky, které Aston Martin plánuje využít k vývoji rychlejšího a konkurenceschopnějšího monopostu.
Gabriel Bortoleto přiznal, že přechod z vítězství v šampionátech F2 a F3 na závodění na chvostu startovního pole Formule 1 pro něj představuje značnou výzvu.
Red Bull Racing se v roce 2026 chystá představit vlastní pohonné jednotky, které vyvinul ve spolupráci s Fordem. Šéf týmu Christian Horner je nadšený z tohoto kroku, i když si je vědom rizika, které s ním souvisí.
Lewis Hamilton čelí jednomu z nejtěžších období své kariéry, což potvrzuje i renomovaný novinář Mark Hughes. V Džiddě utrpěl pravděpodobně svou nejtvrdší porážku od týmového kolegy, což zdůrazňuje složitost jeho současné situace.