Šéf Mercedesu Ross Brawn trvá na tom, že přestup Lewise Hamiltona k jeho týmu nebyl jen otázkou peněz.
Ross Brawn uvedl, že Lewisi Hamiltonovi nenabídli vyšší částku. Již dříve také šéf McLarenu Martin Whitmarsh potvrdil, že udělali pro udržení Hamiltona co bylo v jejich silách.
"Je to konkurenční prostředí a Lewis je stejně soutěživý jako všichni ostatní. Nepřišel k nám ale kvůli tomu, že jsme mu nabídli více peněz. Přišel, protože potkali lidi zapojené do našeho projektu a nadchnul se pro něj. Bude součástí stavby konkurenceschopného auta," uvedl Brawn pro Sky Sports News.
"Nebude to jen o tom ukázat se na závodech a snažit se zvítězit ve svém voze, bude to mnohem více práce. Spolupráce s inženýry, pochopení, co chce od svého vzu, jak jej chce využít, zpětná vazba a jeho názor na vůz, který nám takové auto pomůže vytvořit," popisuje Brawn.
Přiznal také, že spojení se značkou Mercedes mohlo být dalším faktorem, který se Hamiltonovi líbil. Zároveň však prý všechen úspěch mimo závodní dráhu bývá důsledkem úspěšných závodních výsledků. "Vždy musíte být nejprve úspěšným závodníkem, bez toho se nic dalšího nepovede," řekl.
Dodal, že Mercedes zatím nedosáhl cílů, které si stanovili a nejsou tam, kde by chtěli být. Podle něj však postavili velmi silný tým a domnívá se, že možnost být součástí budování této nové struktury a ne něčeho zavedeného, byla pro Hamiltona jedna z dalších atraktivních věcí. "Myslím, že cítil, že je to další část jeho kariéry," komentuje to šéf Mercedesu.
Zajímavou dohru má tento vývoj pro Michaela Schumachera, který tak přichází o angažmá. Ross Brawn se však nechal slyšet, že si sedminásobný mistr světa dával příliš na čas a ani po letní přestávce jim nedokázal říct, zda zůstane u týmu delší dobu. A mezitím přišel posun ve vyjednávání s Lewisem Hamiltonem. Brawn by však rád viděl Schumachera nějakým způsobem zapojeného v týmu.
Liam Lawson připouští, že jezdci Formule 1 často využívají mezer v pravidlech ve svůj prospěch. Zároveň vyzývá k jejich zpřísnění, aby se zvýšila férovost na trati.
Mick Schumacher jedná s týmem Cadillac o své možné návratu do Formule 1 v sezóně 2026. Po období nejistoty a hledání nové příležitosti se zdá, že mladý závodník má reálnou šanci znovu se objevit na startovním roštu díky ambicióznímu projektu nováčka mezi týmy F1.
Odchod Jonathana Wheatleyho z Red Bullu přišel jako velké překvapení, protože ve týmu působil téměř dvě desetiletí na klíčových pozicích. Jeho rozhodnutí odchodu odráželo skryté napětí uvnitř stáje a naznačilo významné personální změny v konkurenčním prostředí formule 1.
Toto Wolff uvedl, že přátelství mezi ním a Lewisem Hamiltonem přestup do Ferrari nijak neovlivnil. Podle něj jejich vztah přesahuje hranice sportovní spolupráce a zůstává pevný i mimo týmové barvy.
Martin Brundle vyjádřil podporu Laurentovi Mekiesovi v jeho nové roli šéfa a výkonného ředitele Red Bullu. Podle něj má Mekies potřebné zkušenosti a autoritu, aby tým úspěšně vedl i v náročném období.
Fernando Alonso upozorňuje na velké výkonnostní rozdíly v poli F1, které podle něj zůstanou až do změny pravidel v roce 2026. Bez revoluce v technických předpisech podle něj nelze očekávat, že se týmy výrazněji srovnají.
Carlos Sainz výrazně ovlivnil kulturu i přístup uvnitř týmu Williams, říká sportovní ředitel Sven Smeets. Podle něj přinesl profesionalitu a technickou preciznost, která motivuje celý tým ke zrychlení vývoje.
Toto Wolff s humorem přiznal, že dodávat motory McLarenu možná nebylo jeho nejchytřejší rozhodnutí. McLaren nyní dominuje, zatímco tým Mercedesu zaostává.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal naplnit očekávání po přesunu do Red Bullu, což vyvolává pochybnosti o jeho budoucnosti ve Formuli 1. Jeho výkonnost zaostává a tlak na japonského jezdce stále roste.
Zak Brown znovu rozdmýchal spekulace o budoucnosti Maxe Verstappena a jeho možném odchodu z Red Bullu. Šéf McLarenu naznačil, že přestup k Mercedesu není mimo hru, čímž opět rozvířil dění v paddocku.
Oliver Bearman otevřeně promluvil o finančních obětech, které jeho rodina podstoupila, aby mu umožnila nastartovat závodní kariéru. Zároveň sdílel, jaký zlomový moment mu přinesl klíčovou příležitost a jak se musel psychicky připravit na náročnou debutovou sezónu ve Formuli 1 s týmem Haas.
Adrian Newey od svého příchodu do Aston Martinu před sezonou 2025 nezná odpočinek a pracuje naplno. Jeho cílem je co nejrychleji posunout tým mezi špičku formule 1.