Šéf Mercedesu Ross Brawn trvá na tom, že přestup Lewise Hamiltona k jeho týmu nebyl jen otázkou peněz.
Ross Brawn uvedl, že Lewisi Hamiltonovi nenabídli vyšší částku. Již dříve také šéf McLarenu Martin Whitmarsh potvrdil, že udělali pro udržení Hamiltona co bylo v jejich silách.
"Je to konkurenční prostředí a Lewis je stejně soutěživý jako všichni ostatní. Nepřišel k nám ale kvůli tomu, že jsme mu nabídli více peněz. Přišel, protože potkali lidi zapojené do našeho projektu a nadchnul se pro něj. Bude součástí stavby konkurenceschopného auta," uvedl Brawn pro Sky Sports News.
"Nebude to jen o tom ukázat se na závodech a snažit se zvítězit ve svém voze, bude to mnohem více práce. Spolupráce s inženýry, pochopení, co chce od svého vzu, jak jej chce využít, zpětná vazba a jeho názor na vůz, který nám takové auto pomůže vytvořit," popisuje Brawn.
Přiznal také, že spojení se značkou Mercedes mohlo být dalším faktorem, který se Hamiltonovi líbil. Zároveň však prý všechen úspěch mimo závodní dráhu bývá důsledkem úspěšných závodních výsledků. "Vždy musíte být nejprve úspěšným závodníkem, bez toho se nic dalšího nepovede," řekl.
Dodal, že Mercedes zatím nedosáhl cílů, které si stanovili a nejsou tam, kde by chtěli být. Podle něj však postavili velmi silný tým a domnívá se, že možnost být součástí budování této nové struktury a ne něčeho zavedeného, byla pro Hamiltona jedna z dalších atraktivních věcí. "Myslím, že cítil, že je to další část jeho kariéry," komentuje to šéf Mercedesu.
Zajímavou dohru má tento vývoj pro Michaela Schumachera, který tak přichází o angažmá. Ross Brawn se však nechal slyšet, že si sedminásobný mistr světa dával příliš na čas a ani po letní přestávce jim nedokázal říct, zda zůstane u týmu delší dobu. A mezitím přišel posun ve vyjednávání s Lewisem Hamiltonem. Brawn by však rád viděl Schumachera nějakým způsobem zapojeného v týmu.
Lando Norris zazářil ve druhém tréninku GP Itálie v Monze, když zajel nejlepší čas a potvrdil konkurenceschopnost McLarenu. Druhý skončil Charles Leclerc na Ferrari. Kimi Antonelli opět v problémech.
Charles Leclerc přiznal, že po nehodě na GP Nizozemska zůstal sedět na svahu, protože jediná cesta zpět do garáže Ferrari vedla přes zaplněnou tribunu. Podle něj šlo o pragmatické a bezpečné rozhodnutí, aby se vyhnul riziku mezi diváky.
Lewis Hamilton a Charles Leclerc začali domácí Grand Prix Ferrari ve velkém stylu, když obsadili první dvě místa v úvodním tréninku. Tímto výsledkem potěšili tisíce fanoušků na tribunách a ukázali, že tým má na startu víkendu výraznou sílu.
Krátce poté, co byl jmenován prvním testovacím jezdcem Cadillacu pro F1, udělal Colton Herta další významný krok směrem ke svému cíli závodit v šampionátu Formule 1.
Max Verstappen varuje před přílišnými změnami formátu F1, včetně kratších závodů a více sprintů. Podle něj je třeba zachovat tradiční podobu šampionátu.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali naznačil, že sport může v budoucnu čekat výrazná úprava podoby závodních víkendů. Cílem má být větší zapojení fanoušků, přičemž Domenicali tvrdí, že většina účastníků je těmto plánům nakloněna.
Liam Lawson po incidentu s Carlosem Sainzem na Velké ceně Nizozemska uvedl, že nechápe, proč je Španěl rozrušený, protože šlo o běžný závodní souboj.
Isack Hadjar z týmu Racing Bulls přiznal, že i přes nejistotu ohledně své budoucnosti před sezonou Formule 1 v roce 2026 zůstává klidný a vyrovnaný.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali potvrdil, že tři stávající okruhy projevily zájem vrátit se do závodního kalendáře.
Jacques Villeneuve varuje, že Ferrari před domácí Monzou čelí velkému tlaku. Podle něj mohou očekávání tifosi ovlivnit výkony týmu.
Lando Norris musel v Zandvoortu předčasně odstoupit kvůli úniku oleje, zatímco se snažil dotáhnout na týmového kolegu Oscara Piastriho. Nadějný závod se tak proměnil v hořké zklamání pro britského jezdce.
Lewis Hamilton přiznal, že Ferrari čelí před domácím závodem v Monze obrovskému tlaku, a to zejména on sám. Podle něj půjde kromě výkonu vozu i o zvládnutí emocí a očekávání fanoušků.