McLaren a Mercedes jsou jedni ze sedmi týmů, které napsaly FIA své pochybnosti ohledně změn pravidel. Obávají se, co Formuli 1 přinese budoucnost.
Týmy vyjádřily své pochybnosti před pátečním setkáním rady FIA, kde se mají řešit kroky pro následující léta. Obávají se především plánů, které mají změnit podobu královny motorsportu v oblasti jejího vedení a financování.
Podle Autosportu patří mezi oněch sedm týmů kromě McLarenu či Mercedesu také Force India, Sauber, Caterham a HRT. Od nich dostal Jean Todt dopis, ve kterém ho vyzývají, aby pochopil jejich obavy.
Starosti jim dělá například fakt, že Technická skupina a Sportovní skupina by mohly být rozpuštěny. To by mohlo vést k tomu, že by v osmnáctičlenné Komisi F1 měly týmy jen šest zástupců a mohly by tak ztratit vliv na stabilitu pravidel.
"Týmy... akceptují, že je nutné prozkoumat kompozici a spravování Komise F1, ale nepřejí si, aby to snížilo autoritu týmů," cituje část onoho dopisu Autosport. Týmy dodávají, že mají obavy z navrhovaného složení, které redukuje počet týmů z dvanácti na šest.
Panují také nejasnosti proč FIA v dobách, kdy týmy urguje ke snižování nákladu, dramaticky zvedá vstupní poplatky pro rok 2013. Požadují po FIA pravidla, která by udržela výdaje pod kontrolou a ujištění, že dobrovolné RRA šasi se objeví již v roce 2013.
Na pátečním shromáždění bude také diskutován provizorní kalendář F1 pro příští rok, který navrhl Bernie Ecclestone, který však bude zřejmě schválen bez problémů.
Red Bull plánuje požádat Mezinárodní automobilovou federaci (FIA) o výjimku, která by umožnila jednomu z jejich jezdců, jenž ještě nedosáhl věku 18 let, získat superlicenci a účastnit se závodů Formule 1.
Lewis Hamilton po druhém tréninku na Velké ceně Austrálie překvapil fanoušky, když prozradil svou předpověď ohledně pole position.
Generální ředitel F1 Stefano Domenicali zamíří po úvodní Velké ceně Austrálie do Thajska, aby jednal s organizátory, kteří doufají, že se jim podaří uspořádat závod v ulicích hlavního města Bangkoku.
Integrace Carlose Sainze do týmu Williams probíhá hladce. James Vowles, šéf týmu, popisuje Španěla jako „bojovník poslaný z nebe“ díky jeho pracovní morálce, která skvěle zapadá do hodnot týmu.
Juki Cunoda se podělil o překvapivý moment, kdy mu Red Bull oznámil, že prohrál v závodě o post týmového kolegy Maxe Verstappena s Liamem Lawsonem.
Fernando Alonso po úvodních trénincích v Melbourne k Australské Grand Prix 2025 vyjádřil svou frustraci vůči mediálním rozhovorům a rozhodl se zcela vynechat komentáře. Po prvním tréninku, kde skončil na 8. místě, a po druhém, ve kterém klesl na 13. pozici, jasně odmítl jakékoliv rozhovory s novináři.
Mercedes měl v pátečních trénincích na Velkou cenu Austrálie problémy s optimalizací výkonu mezi měkkými a středními pneumatikami, což ovlivnilo jejich kvalifikační simulace.
Lando Norris byl nejrychlejší v prvním tréninku, ale ve druhém ho předstihl Charles Leclerc, zatímco britský jezdec nadále hledá optimální vyvážení vozu. Max Verstappen se potýkal s nedotáčivostí a obsadil až sedmé místo, což potvrzuje, že Red Bull zatím postrádá konkurenceschopné tempo.
Oliver Bearman se omluvil týmu Haas po své nehodě během prvního tréninku na Velké ceně Austrálie, která ho připravila o druhou část pátečního programu. I přes rozsáhlou opravu vozu se mladý britský nováček na trať nevrátil.
Lewis Hamilton má za sebou první dva tréninky na Velkou cenu Austrálie jako jezdec Ferrari. Po slabším výkonu v prvním tréninku se Hamilton v druhém zlepšil a zajel pátý nejlepší čas. Vasseur klade důraz na Hamiltonovu integraci do týmu.
Lewis Hamilton měl náročný debut za Ferrari během Velké ceny Austrálie. Jeho příchod k týmu z Maranella se stal hlavním tématem víkendu na trati v Albert Parku.
Charles Leclerc zajel v druhém pátečním tréninku na Velkou cenu Austrálie nejrychlejší čas, čímž předstihl oba jezdce McLarenu. Trénink byl plný zajímavých momentů, které naznačují vyrovnaný boj a nepředvídatelný vývoj celého víkendu.