McLaren dle svého sportovního ředitele Sama Michaela čeká klíčový závod pro to, aby mohli i nadále pomýšlet na zisku titulu. Zaměřuje se na zaváhání Red Bullu a věří, že i když bude rakouský tým opět ve formě, jeho tým ani tak nebude bez šance.
"Myslím, že nyní se nacházíme pro nás v klíčovém bodu šampionátu. Stahujeme náskok zezadu a víme, že je před námi stojí obrovská výzva, máme-li se dostat do čela šampionátu konstruktérů," popisuje Michael v oficiálním podcastu Velké ceny Austrálie.
"Příští závod je důležitý, protože když se podíváte na poslední tři, jsou tam patrné různé okolnosti, které přispěly k tomu, že se náš hlavní soupeř, jako je Red Bull, se svou výkonností trápil.
K jedné z nich na tratích patří poměry vztlaku k odporu. Zavítali jsme na dva okruhy - do Spa a na Monzu, a s nimi souvisejí docela odlišné aero balíky ve srovnání s tím, s čím normálně jezdíte. Nyní se vracíme do Singapuru, což je okruh vyžadující maximální přítlak," pokračuje sportovní ředitel McLarenu.
Nevěří však, že by návrat Red Bullu do formy znamenal konec nadějí McLarenu: "Pokud tam budeme stále mít stejný druh výhody, jako v posledních dvou závodech, pak bych řekl, že jsme v opravdu slušné pozici. Bude-li Red Bull znovu rychlý a obsadí s oběma vozy čelo, pak si nemyslím, že by to znamenalo, že šampionát už vyhrát nemůžeme - bude to akorát těžší."
Oslavy vítězství v Monze (foto: McLaren Mercedes)
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.
Nico Rosberg je přesvědčen, že George Russell využívá při vyjednávání stejné metody, které dříve uplatňoval Toto Wolff. Podle něj tak mladý Brit obrací šéfovy taktiky proti němu a ukazuje svou rostoucí sílu v týmu Mercedes.
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.
Nový generální ředitel Renaultu, Francois Provost, potvrdil dlouhodobý plán automobilky Formuli 1 prostřednictvím týmu Alpine.