Po slušných umístění v prvních dvou RZ (sedmé a čtvrté místo) Robert Kubica boural na Rally Internazionale San Martino. Z jeho Subaru Impreza WRC zbyl po nehodě vrak.
Robert Kubica při svém prvním startu se spolujezdcem Jakubem Gerberem od jejich těžké nehody v roce 2011 opět boural a opět se to stalo v Itálii. Rally Internazionale San Martino tak pro něj předčasně skončila.
Tentokrát se naštěstí neopakoval scénář z Rally Ronde di Andora, při které svodidla pronika do Fabie S2000 a Kubicu vážně zranila. Kubica i Gerber z nehody vyvázli nezraněni. Jejich speciál, Subaru Impreza WRC belgického týmu First Motorsport, však skončil v lese mimo cestu vážně poškozený.
Robert si ani v této soutěži nevedl špatně - na 1,9 km dlouhém shakedownu udělal menší chybu, ztratil 5,4 s a zajel 7. čas; na první asi 15 km zkoušce ztratil 25,5 s a byl čtvrtým nejrychlejším. Cíl následující rychlostní zkoušky již polské duo nevidělo. Kvůli poškození auta museli ze soutěže odstoupit.
Pořadatelé soutěže zaznamenali nový rekord - v pátek večer se přišlo podívat na shakedown rekordních 5000 diváků. Místnost vyhrazená na této soutěži pro novináře byla přeplněná a o klání projevilo zájem i mnoho televizních stanic.
Robert Kubica na Rally Monte Carlo 2010 v Renaultu Clio R3
Isack Hadjar nedávno slavil své první pódiové umístění ve Formuli 1 s týmem Racing Bulls, jeho postup do hlavního Red Bullu se však odkládá. Mladý Francouz ukázal svůj talent a potenciál, ale vedení stáje z Enstone dává přednost postupnému rozvoji, aby si jezdec mohl na další krok připravit pevné základy.
Lando Norris zajel nejrychlejší čas třetího tréninku na Velkou cenu Itálie, přičemž Charles Leclerc mu byl velmi blízko. Celé pole se vešlo do rozdílu menšího než jedné sekundy, což slibuje napínavou kvalifikaci.
Jediný vítěz velké ceny F1 označil své dlouhodobé pokračování u Alpine za „přirozené rozhodnutí“, vycházející z dosavadní spolupráce a důvěry v tým. Podle něj stabilita a jasná vize představují klíč k postupnému zlepšování výkonů.
Lando Norris zazářil ve druhém tréninku GP Itálie v Monze, když zajel nejlepší čas a potvrdil konkurenceschopnost McLarenu. Druhý skončil Charles Leclerc na Ferrari. Kimi Antonelli opět v problémech.
Charles Leclerc přiznal, že po nehodě na GP Nizozemska zůstal sedět na svahu, protože jediná cesta zpět do garáže Ferrari vedla přes zaplněnou tribunu. Podle něj šlo o pragmatické a bezpečné rozhodnutí, aby se vyhnul riziku mezi diváky.
Lewis Hamilton a Charles Leclerc začali domácí Grand Prix Ferrari ve velkém stylu, když obsadili první dvě místa v úvodním tréninku. Tímto výsledkem potěšili tisíce fanoušků na tribunách a ukázali, že tým má na startu víkendu výraznou sílu.
Krátce poté, co byl jmenován prvním testovacím jezdcem Cadillacu pro F1, udělal Colton Herta další významný krok směrem ke svému cíli závodit v šampionátu Formule 1.
Max Verstappen varuje před přílišnými změnami formátu F1, včetně kratších závodů a více sprintů. Podle něj je třeba zachovat tradiční podobu šampionátu.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali naznačil, že sport může v budoucnu čekat výrazná úprava podoby závodních víkendů. Cílem má být větší zapojení fanoušků, přičemž Domenicali tvrdí, že většina účastníků je těmto plánům nakloněna.
Liam Lawson po incidentu s Carlosem Sainzem na Velké ceně Nizozemska uvedl, že nechápe, proč je Španěl rozrušený, protože šlo o běžný závodní souboj.
Isack Hadjar z týmu Racing Bulls přiznal, že i přes nejistotu ohledně své budoucnosti před sezonou Formule 1 v roce 2026 zůstává klidný a vyrovnaný.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali potvrdil, že tři stávající okruhy projevily zájem vrátit se do závodního kalendáře.