Poprvé od své nehody v italské rally v únoru loňského roku vystoupil Robert Kubica v médiích. Poskytl rozhovor SkySport24 a prozradil, že neví, zda se ještě někdy vrátí za volant Formule 1, avšak je to stále v jeho plánu.
Robert Kubica uvedl, že hodlá bojovat a i když ví, že má před sebou ještě hodně práce, rád by za volant Formule 1 usedl už v roce 2014, pokud mu to zdraví dovolí. Přiznává, že je však ještě brzy na to říct, zda je tento cíl reálný.
Sedmadvacetiletý Polák se tento týden vrací do motorsportu v Subaru při rally Ronde Gomitolo di Lana v Itálii, což vnímá jako důležitý krok ve své rekonvalescenci.
"Pochopitelně bych byl raději zpět někde jinde, ale tohle je aktivnější část mojí rehabilitační cesty. Doufám, že budu schopen se vrátit tam, kde jsem byl předtím a to je pro mě samo o sobě dobrý cíl. Být tady v Bielle je pro mě emocionální po těch složitých dvaceti, jednadvaceti měsících," uvedl pro italskou televizi SkySport24.
Trvá však na tom, že si nekladne žádné termíny a snaží se ze všech sil, aby se jeho návrat uskutečnil.
"Nikdy jsem nad tím nepřemýšlel ve smyslu termínů a načasování. Dnes jsem šťastný, že mohu být zde. Někdy se v životě musíte spokojit s tím být spokojen s tím, kde jste, přestože byste rád byl někde jinde. Nejsem schopen zodpovědět otázku, co přinese budoucnost, snažím se, co můžu, a v následujících měsících se rozhodne, co bude s mou budoucností," nechal se slyšet.
"V poslední době jsem na trati testoval vůz rally a následující měsíce rozhodnou, co bude pro mě tím největším potěšením a co budu v budoucnosti dělat. A budu také schopen určit, zda je můj návrat do Formule 1 možný, nebo ne," uvedl Kubica, který doufá, že se už v příštím týdnu zúčastní také rally San Marina.
Lando Norris zajel nejrychlejší čas třetího tréninku na Velkou cenu Itálie, přičemž Charles Leclerc mu byl velmi blízko. Celé pole se vešlo do rozdílu menšího než jedné sekundy, což slibuje napínavou kvalifikaci.
Jediný vítěz velké ceny F1 označil své dlouhodobé pokračování u Alpine za „přirozené rozhodnutí“, vycházející z dosavadní spolupráce a důvěry v tým. Podle něj stabilita a jasná vize představují klíč k postupnému zlepšování výkonů.
Lando Norris zazářil ve druhém tréninku GP Itálie v Monze, když zajel nejlepší čas a potvrdil konkurenceschopnost McLarenu. Druhý skončil Charles Leclerc na Ferrari. Kimi Antonelli opět v problémech.
Charles Leclerc přiznal, že po nehodě na GP Nizozemska zůstal sedět na svahu, protože jediná cesta zpět do garáže Ferrari vedla přes zaplněnou tribunu. Podle něj šlo o pragmatické a bezpečné rozhodnutí, aby se vyhnul riziku mezi diváky.
Lewis Hamilton a Charles Leclerc začali domácí Grand Prix Ferrari ve velkém stylu, když obsadili první dvě místa v úvodním tréninku. Tímto výsledkem potěšili tisíce fanoušků na tribunách a ukázali, že tým má na startu víkendu výraznou sílu.
Krátce poté, co byl jmenován prvním testovacím jezdcem Cadillacu pro F1, udělal Colton Herta další významný krok směrem ke svému cíli závodit v šampionátu Formule 1.
Max Verstappen varuje před přílišnými změnami formátu F1, včetně kratších závodů a více sprintů. Podle něj je třeba zachovat tradiční podobu šampionátu.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali naznačil, že sport může v budoucnu čekat výrazná úprava podoby závodních víkendů. Cílem má být větší zapojení fanoušků, přičemž Domenicali tvrdí, že většina účastníků je těmto plánům nakloněna.
Liam Lawson po incidentu s Carlosem Sainzem na Velké ceně Nizozemska uvedl, že nechápe, proč je Španěl rozrušený, protože šlo o běžný závodní souboj.
Isack Hadjar z týmu Racing Bulls přiznal, že i přes nejistotu ohledně své budoucnosti před sezonou Formule 1 v roce 2026 zůstává klidný a vyrovnaný.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali potvrdil, že tři stávající okruhy projevily zájem vrátit se do závodního kalendáře.
Jacques Villeneuve varuje, že Ferrari před domácí Monzou čelí velkému tlaku. Podle něj mohou očekávání tifosi ovlivnit výkony týmu.