Poprvé od své nehody v italské rally v únoru loňského roku vystoupil Robert Kubica v médiích. Poskytl rozhovor SkySport24 a prozradil, že neví, zda se ještě někdy vrátí za volant Formule 1, avšak je to stále v jeho plánu.
Robert Kubica uvedl, že hodlá bojovat a i když ví, že má před sebou ještě hodně práce, rád by za volant Formule 1 usedl už v roce 2014, pokud mu to zdraví dovolí. Přiznává, že je však ještě brzy na to říct, zda je tento cíl reálný.
Sedmadvacetiletý Polák se tento týden vrací do motorsportu v Subaru při rally Ronde Gomitolo di Lana v Itálii, což vnímá jako důležitý krok ve své rekonvalescenci.
"Pochopitelně bych byl raději zpět někde jinde, ale tohle je aktivnější část mojí rehabilitační cesty. Doufám, že budu schopen se vrátit tam, kde jsem byl předtím a to je pro mě samo o sobě dobrý cíl. Být tady v Bielle je pro mě emocionální po těch složitých dvaceti, jednadvaceti měsících," uvedl pro italskou televizi SkySport24.
Trvá však na tom, že si nekladne žádné termíny a snaží se ze všech sil, aby se jeho návrat uskutečnil.
"Nikdy jsem nad tím nepřemýšlel ve smyslu termínů a načasování. Dnes jsem šťastný, že mohu být zde. Někdy se v životě musíte spokojit s tím být spokojen s tím, kde jste, přestože byste rád byl někde jinde. Nejsem schopen zodpovědět otázku, co přinese budoucnost, snažím se, co můžu, a v následujících měsících se rozhodne, co bude s mou budoucností," nechal se slyšet.
"V poslední době jsem na trati testoval vůz rally a následující měsíce rozhodnou, co bude pro mě tím největším potěšením a co budu v budoucnosti dělat. A budu také schopen určit, zda je můj návrat do Formule 1 možný, nebo ne," uvedl Kubica, který doufá, že se už v příštím týdnu zúčastní také rally San Marina.
Šéf McLarenu Andrea Stella představil plány na technické vylepšení po testech na Silverstonu. Tým doufá, že novinky pomohou zvýšit výkon a konkurenceschopnost vozu.
Lewis Hamilton se zapojil do práce ve Ferrari, aby pomohl vyřešit zásadní slabinu vozu SF-25. Tým doufá, že díky jeho zkušenostem najde cestu k lepším výkonům.
Franco Colapinto zažívá složitý rok 2025, kdy místo očekávaného průlomu čelí nejistotě ohledně své budoucnosti v Alpine. Neustálé spekulace kolem sedačky mu komplikují cestu vzhůru.
Charles Leclerc byl po kvalifikaci na Velkou cenu Velké Británie na sebe velmi naštvaný. Podle něj jeho výkon výrazně zaostal za očekáváním.
Oscar Piastri získal podporu od bývalého pilota F1 Jolyonna Palmera po penalizaci, která ho na Silverstonu připravila o vítězství. Palmer označil trest za příliš přísný a Piastriho manévr za férový.
Ferrari prožívá těžkou sezonu a italská média hlásí rostoucí tlak na šéfa týmu Freda Vasseura. Výsledky zaostávají za očekáváními, což vyvolává spekulace o nutnosti změn v řízení stáje. Vasseur tak čelí výzvě, jak tým rychle vrátit zpět na vrchol.
Red Bull má ve svých řadách talentovaného Arvida Lindblada, který se poprvé objevil ve světě F1 po boku Maxe Verstappena v Silverstonu. Mladý jezdec z F2 tak udělal významný krok směrem k možné budoucnosti v královně motorsportu.
George Russell potřebuje novou smlouvu na příští sezónu. Güenther Steiner se obává, že jeho požadavky komplikují Mercedesu cestu za získáním Maxe Verstappena.
Adrian Newey zůstává plně koncentrován na projekt vozu Aston Martin pro sezonu 2026, a to i navzdory potížím, které aktuálně tým potkávají. Legendární inženýr tak potvrzuje, že dlouhodobá strategie má pro něj prioritu před krátkodobými výsledky.
Laurent Mekies musí v Red Bullu co nejdříve vyřešit nejistou budoucnost Maxe Verstappena. Jeho rozhodnutí může zásadně ovlivnit nejen tým, ale i rozložení sil v celé Formuli 1.
Christian Horner se během Velké ceny Británie ostře pohádal s Josem Verstappenem. Incident přišel právě v době, kdy Horner čelil spekulacím o konci ve funkci šéfa Red Bullu.
Finský závodník Valtteri Bottas se tento týden znovu posadil za volant vozu Mercedes – na jihu Španělska, na okruhu v Jerezu, absolvuje soukromý test.