Poprvé od své nehody v italské rally v únoru loňského roku vystoupil Robert Kubica v médiích. Poskytl rozhovor SkySport24 a prozradil, že neví, zda se ještě někdy vrátí za volant Formule 1, avšak je to stále v jeho plánu.
Robert Kubica uvedl, že hodlá bojovat a i když ví, že má před sebou ještě hodně práce, rád by za volant Formule 1 usedl už v roce 2014, pokud mu to zdraví dovolí. Přiznává, že je však ještě brzy na to říct, zda je tento cíl reálný.
Sedmadvacetiletý Polák se tento týden vrací do motorsportu v Subaru při rally Ronde Gomitolo di Lana v Itálii, což vnímá jako důležitý krok ve své rekonvalescenci.
"Pochopitelně bych byl raději zpět někde jinde, ale tohle je aktivnější část mojí rehabilitační cesty. Doufám, že budu schopen se vrátit tam, kde jsem byl předtím a to je pro mě samo o sobě dobrý cíl. Být tady v Bielle je pro mě emocionální po těch složitých dvaceti, jednadvaceti měsících," uvedl pro italskou televizi SkySport24.
Trvá však na tom, že si nekladne žádné termíny a snaží se ze všech sil, aby se jeho návrat uskutečnil.
"Nikdy jsem nad tím nepřemýšlel ve smyslu termínů a načasování. Dnes jsem šťastný, že mohu být zde. Někdy se v životě musíte spokojit s tím být spokojen s tím, kde jste, přestože byste rád byl někde jinde. Nejsem schopen zodpovědět otázku, co přinese budoucnost, snažím se, co můžu, a v následujících měsících se rozhodne, co bude s mou budoucností," nechal se slyšet.
"V poslední době jsem na trati testoval vůz rally a následující měsíce rozhodnou, co bude pro mě tím největším potěšením a co budu v budoucnosti dělat. A budu také schopen určit, zda je můj návrat do Formule 1 možný, nebo ne," uvedl Kubica, který doufá, že se už v příštím týdnu zúčastní také rally San Marina.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.