Šéf Mercedesu Ross Brawn věří, že špatné výsledky už jsou minulostí a doufá, že se jim v nadcházejících závodech podaří opět bojovat na čele.
Ross Brawn věří, že změny ve složení týmu jsou posledním kouskem, který jim chyběl k tomu, aby bojoval o přední příčky. Má jim k tomu pomoct trojice technických ředitelů - Boba Bella, Geoffa Willise a Alda Costy stejně jako najmutí nového šéfa aerodynamiky Mika Elliota, který nahradil Loica Bigoise.
Brawn se domnívá, že změny v personálním složení budou dostatečným krokem vpřed a Mercedes tak bude opět bojovat v čele. "Věřím, že to je dostatečné. Pokud se tam nedostaneme, budeme muset přijít na to proč a přehodnotit naše nápady. V blízké budoucnosti ale neplánuji žádné další větší týmové změny. Nyní jsme se velmi dobře usadili a to byl náš plán," uvedl v rozhovoru pro Autosport.
Mercedes letos udělal krok vpřed - Nico Rosberg zvítězil ve VC Číny a Michael Schumacher dojel třetí na okruhu ve Valencii. Přesto byla tato sezona zároveň plná technických závad a problémů. Bylo to prý neočekávané, avšak tým se ze svých chyb poučil.
"V Melbourne jsme dostali velký šok, protože charakteristika pneumatik byla nepředvídatelná a nepochopili jsme je, dokud jsme se nedostali na okruhy, kde bylo teplo. Nebylo to dobré, nachytalo nás to," popsal Brawn a dodal, že nespolehlivost Schumacherova vozu byla pro tým také neobvyklá a museli zjistit, zda je za tím nějaký systematický důvod, čemuž ale nevěřili.
"Všichni pracovali naplno a snažili se zjistit, v čem je problém. Zjistili jsme, že jsme slabí v několika oblastech, ve kterých tomu tak dříve nebývalo. Bylo to frustrující, protože jsme ztratili 50-60 bodů s Michaelem, které nám mohli dát dobrou pozici. Místo toho jsme museli dohánět ztrátu," nechal se slyšet.
Schumacher v Belgii s Mercedesem oslavil svou 300. velkou cenu(foto: Mercedes AMG F1 Team)
Poslední závody ukázaly, že má tým stále na čem pracovat, avšak Brawn věří, že z té situace může vzejít něco dobrého.
"Můžeme se podívat na pozitiva z první poloviny sezony, ale možná jsme teď méně konkurenceschopní, než když jsme začali, to musíme napravit. Cítím se však optimisticky. Opravdu vidíte sílu týmu, když je ve stresu a pod tlakem. Jsem si jistý, že se skupinou inženýrů teď máme vše, co potřebujeme, abychom získali výsledky.
Výhody reorganizace se ukáží a jsem si jistý, že můžeme být ještě silnější, než na začátku," říká optimisticky naladěný šéf Mercedesu.
Lando Norris zazářil ve druhém tréninku GP Itálie v Monze, když zajel nejlepší čas a potvrdil konkurenceschopnost McLarenu. Druhý skončil Charles Leclerc na Ferrari. Kimi Antonelli opět v problémech.
Charles Leclerc přiznal, že po nehodě na GP Nizozemska zůstal sedět na svahu, protože jediná cesta zpět do garáže Ferrari vedla přes zaplněnou tribunu. Podle něj šlo o pragmatické a bezpečné rozhodnutí, aby se vyhnul riziku mezi diváky.
Lewis Hamilton a Charles Leclerc začali domácí Grand Prix Ferrari ve velkém stylu, když obsadili první dvě místa v úvodním tréninku. Tímto výsledkem potěšili tisíce fanoušků na tribunách a ukázali, že tým má na startu víkendu výraznou sílu.
Krátce poté, co byl jmenován prvním testovacím jezdcem Cadillacu pro F1, udělal Colton Herta další významný krok směrem ke svému cíli závodit v šampionátu Formule 1.
Max Verstappen varuje před přílišnými změnami formátu F1, včetně kratších závodů a více sprintů. Podle něj je třeba zachovat tradiční podobu šampionátu.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali naznačil, že sport může v budoucnu čekat výrazná úprava podoby závodních víkendů. Cílem má být větší zapojení fanoušků, přičemž Domenicali tvrdí, že většina účastníků je těmto plánům nakloněna.
Liam Lawson po incidentu s Carlosem Sainzem na Velké ceně Nizozemska uvedl, že nechápe, proč je Španěl rozrušený, protože šlo o běžný závodní souboj.
Isack Hadjar z týmu Racing Bulls přiznal, že i přes nejistotu ohledně své budoucnosti před sezonou Formule 1 v roce 2026 zůstává klidný a vyrovnaný.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali potvrdil, že tři stávající okruhy projevily zájem vrátit se do závodního kalendáře.
Jacques Villeneuve varuje, že Ferrari před domácí Monzou čelí velkému tlaku. Podle něj mohou očekávání tifosi ovlivnit výkony týmu.
Lando Norris musel v Zandvoortu předčasně odstoupit kvůli úniku oleje, zatímco se snažil dotáhnout na týmového kolegu Oscara Piastriho. Nadějný závod se tak proměnil v hořké zklamání pro britského jezdce.
Lewis Hamilton přiznal, že Ferrari čelí před domácím závodem v Monze obrovskému tlaku, a to zejména on sám. Podle něj půjde kromě výkonu vozu i o zvládnutí emocí a očekávání fanoušků.