Šéf Mercedesu Ross Brawn věří, že špatné výsledky už jsou minulostí a doufá, že se jim v nadcházejících závodech podaří opět bojovat na čele.
Ross Brawn věří, že změny ve složení týmu jsou posledním kouskem, který jim chyběl k tomu, aby bojoval o přední příčky. Má jim k tomu pomoct trojice technických ředitelů - Boba Bella, Geoffa Willise a Alda Costy stejně jako najmutí nového šéfa aerodynamiky Mika Elliota, který nahradil Loica Bigoise.
Brawn se domnívá, že změny v personálním složení budou dostatečným krokem vpřed a Mercedes tak bude opět bojovat v čele. "Věřím, že to je dostatečné. Pokud se tam nedostaneme, budeme muset přijít na to proč a přehodnotit naše nápady. V blízké budoucnosti ale neplánuji žádné další větší týmové změny. Nyní jsme se velmi dobře usadili a to byl náš plán," uvedl v rozhovoru pro Autosport.
Mercedes letos udělal krok vpřed - Nico Rosberg zvítězil ve VC Číny a Michael Schumacher dojel třetí na okruhu ve Valencii. Přesto byla tato sezona zároveň plná technických závad a problémů. Bylo to prý neočekávané, avšak tým se ze svých chyb poučil.
"V Melbourne jsme dostali velký šok, protože charakteristika pneumatik byla nepředvídatelná a nepochopili jsme je, dokud jsme se nedostali na okruhy, kde bylo teplo. Nebylo to dobré, nachytalo nás to," popsal Brawn a dodal, že nespolehlivost Schumacherova vozu byla pro tým také neobvyklá a museli zjistit, zda je za tím nějaký systematický důvod, čemuž ale nevěřili.
"Všichni pracovali naplno a snažili se zjistit, v čem je problém. Zjistili jsme, že jsme slabí v několika oblastech, ve kterých tomu tak dříve nebývalo. Bylo to frustrující, protože jsme ztratili 50-60 bodů s Michaelem, které nám mohli dát dobrou pozici. Místo toho jsme museli dohánět ztrátu," nechal se slyšet.
Schumacher v Belgii s Mercedesem oslavil svou 300. velkou cenu(foto: Mercedes AMG F1 Team)
Poslední závody ukázaly, že má tým stále na čem pracovat, avšak Brawn věří, že z té situace může vzejít něco dobrého.
"Můžeme se podívat na pozitiva z první poloviny sezony, ale možná jsme teď méně konkurenceschopní, než když jsme začali, to musíme napravit. Cítím se však optimisticky. Opravdu vidíte sílu týmu, když je ve stresu a pod tlakem. Jsem si jistý, že se skupinou inženýrů teď máme vše, co potřebujeme, abychom získali výsledky.
Výhody reorganizace se ukáží a jsem si jistý, že můžeme být ještě silnější, než na začátku," říká optimisticky naladěný šéf Mercedesu.
Liam Lawson připouští, že jezdci Formule 1 často využívají mezer v pravidlech ve svůj prospěch. Zároveň vyzývá k jejich zpřísnění, aby se zvýšila férovost na trati.
Mick Schumacher jedná s týmem Cadillac o své možné návratu do Formule 1 v sezóně 2026. Po období nejistoty a hledání nové příležitosti se zdá, že mladý závodník má reálnou šanci znovu se objevit na startovním roštu díky ambicióznímu projektu nováčka mezi týmy F1.
Odchod Jonathana Wheatleyho z Red Bullu přišel jako velké překvapení, protože ve týmu působil téměř dvě desetiletí na klíčových pozicích. Jeho rozhodnutí odchodu odráželo skryté napětí uvnitř stáje a naznačilo významné personální změny v konkurenčním prostředí formule 1.
Toto Wolff uvedl, že přátelství mezi ním a Lewisem Hamiltonem přestup do Ferrari nijak neovlivnil. Podle něj jejich vztah přesahuje hranice sportovní spolupráce a zůstává pevný i mimo týmové barvy.
Martin Brundle vyjádřil podporu Laurentovi Mekiesovi v jeho nové roli šéfa a výkonného ředitele Red Bullu. Podle něj má Mekies potřebné zkušenosti a autoritu, aby tým úspěšně vedl i v náročném období.
Fernando Alonso upozorňuje na velké výkonnostní rozdíly v poli F1, které podle něj zůstanou až do změny pravidel v roce 2026. Bez revoluce v technických předpisech podle něj nelze očekávat, že se týmy výrazněji srovnají.
Carlos Sainz výrazně ovlivnil kulturu i přístup uvnitř týmu Williams, říká sportovní ředitel Sven Smeets. Podle něj přinesl profesionalitu a technickou preciznost, která motivuje celý tým ke zrychlení vývoje.
Toto Wolff s humorem přiznal, že dodávat motory McLarenu možná nebylo jeho nejchytřejší rozhodnutí. McLaren nyní dominuje, zatímco tým Mercedesu zaostává.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal naplnit očekávání po přesunu do Red Bullu, což vyvolává pochybnosti o jeho budoucnosti ve Formuli 1. Jeho výkonnost zaostává a tlak na japonského jezdce stále roste.
Zak Brown znovu rozdmýchal spekulace o budoucnosti Maxe Verstappena a jeho možném odchodu z Red Bullu. Šéf McLarenu naznačil, že přestup k Mercedesu není mimo hru, čímž opět rozvířil dění v paddocku.
Oliver Bearman otevřeně promluvil o finančních obětech, které jeho rodina podstoupila, aby mu umožnila nastartovat závodní kariéru. Zároveň sdílel, jaký zlomový moment mu přinesl klíčovou příležitost a jak se musel psychicky připravit na náročnou debutovou sezónu ve Formuli 1 s týmem Haas.
Adrian Newey od svého příchodu do Aston Martinu před sezonou 2025 nezná odpočinek a pracuje naplno. Jeho cílem je co nejrychleji posunout tým mezi špičku formule 1.