Pirelli do Belgie veze to nejtvrdší, co může ze svého portfolia pneumatik pro monoposty Formule 1 nabídnout. Věří, že díky tomu piloti budou v závodě méně omezeni.
Letos se věnuje fyzickému opotřebení a degradaci pneumatik obzvlášť velká pozornost. Podle sportovního ředitele Pirelli Paula Hemberyho však víkendový závod ve Spa nebude tolik ovlivněn nutností šetřit pneumatiky.
"Z hlediska pneumatik se určitě jedná o jeden z nejnáročnějších okruhů, kterému letos budeme čelit, protože se tam dosahují vysoké rychlosti a působí extrémní síly, jež na pneumatiky působí často více než v jedné dimenzi," uvádí v oficiálním prohlášení italského dodavatele Hembery, který se přijel podívat na tamější vytrvalostní závod.
"Nominace tvrdých a středně-tvrdých pneumatik jezdcům umožní, aby na to tvrdě tlačili od startu do cíle, k čemuž Spa bylo navrženo," pokračuje sportovní ředitel Pirelli. Podle něj zůstává bitva o titul stále otevřená.
"První polovina sezóny měla ten nejtěsnější a nejsoutěživější počátek v historii Formule 1 vůbec, takže se těším na to, jak se zbytek ročníku 2012 vyvine a na to, jaké pokroky týmy udělaly během letní přestávky. V současnosti je pole tak vyrovnané, obzvlášť v jeho středu, že je to těžké předvídat," dodává.
Paul Hembery se na závody na svém oblíbeném okruhu hodně těší (foto: Pirelli)
Max Verstappen vysvětlil, proč na Nürburgringu testoval Ferrari GT3 pod přezdívkou „Franz Hermann“ a že překonání traťového rekordu nebylo jeho cílem. Šlo mu hlavně o zážitek a vyzkoušení vozu na legendární trati.
Lewis Hamilton čelí po přestupu z Mercedesu do Ferrari náročným výzvám jak technickým, tak psychologickým. Změna týmu, která měla znamenat novou kapitolu, se ukázala být mnohem složitější, než se očekávalo.
FIA ustoupila kritice jezdců a upravila pravidla pro trestání nevhodného chování, když snížila vysoké pokuty o polovinu. Tvrdé postihy tak nově nebudou hrozit za emotivní výlevy během závodu, ale zůstanou zachovány například za urážky oficiálních osob.
Charles Leclerc kvůli zdravotním potížím vynechá media day před Velkou cenou Emilia Romagna v Imole, ale Ferrari očekává jeho návrat do vozu v pátek. Tým zároveň přiveze první technické upgrady a doufá v lepší výsledky.
Lewis Hamilton je bezesporu jednou z nejvlivnějších osobností ve světě Formule 1, což potvrzuje i jeho nejnovější lukrativní smlouva s velkým sponzorem. Tento obchod ukazuje, jak silná a ceněná je jeho jméno nejen na trati, ale i mimo ni.
Franco Colapinto nastupuje do formule 1 uprostřed sezony a má pět závodů, včetně víkendové GP v Imole, aby si u týmu Alpine vybojoval trvalé místo. I přes smíšené výsledky v roce 2024 musí podat maximální výkon, jinak mu hrozí návrat na lavičku náhradníků.
McLaren patří mezi týmy, které na nadcházející Velkou cenu Emilia Romagna v Imole plánují představit výrazné technické vylepšení svých vozů. Tyto upgrady by měly pomoci týmu udržet tempo v aktuálně vyrovnaném poli a posílit jejich šance v pokračující sezoně.
Frederic Vasseur varuje, že plánované zpřísnění pravidel ohledně takzvaných flexibilních křídel může zásadně ovlivnit pořadí na čele F1. Podle šéfa Ferrari jde o citlivou oblast, kde někteří soupeři balancují na hraně legality, a změna by mohla odhalit dosud skryté rozdíly.
Ford zůstává pevně oddaný Formuli 1 i partnerství s Red Bullem, a to i v případě, že Max Verstappen po roce 2025 tým opustí. Podle šéfa Ford Performance Marka Rushbrooka je jejich spolupráce strategickým krokem s dlouhodobou vizí, nezávislým na jednotlivých jezdcích.
Lewis Hamilton se po těžkém adaptačním období ve Ferrari postupně zlepšuje a zkracuje rozdíl vůči Charlesi Leclercovi. Jeho cílem ale není jen porazit týmového kolegu, ale vyhrávat závody. Tifosi ho nadále podporují.
Adrian Newey přirovnal pravidla pro sezonu 2026 k technické revoluci z roku 2022. Podle něj nabízejí víc prostoru pro inovace, než se původně zdálo.
Charles Leclerc je spokojený se směrem nastavení SF-25, který odpovídá jeho stylu, ale stále hledá úpravy pro lepší zvládnutí chování letošního monopostu.