Pirelli do Belgie veze to nejtvrdší, co může ze svého portfolia pneumatik pro monoposty Formule 1 nabídnout. Věří, že díky tomu piloti budou v závodě méně omezeni.
Letos se věnuje fyzickému opotřebení a degradaci pneumatik obzvlášť velká pozornost. Podle sportovního ředitele Pirelli Paula Hemberyho však víkendový závod ve Spa nebude tolik ovlivněn nutností šetřit pneumatiky.
"Z hlediska pneumatik se určitě jedná o jeden z nejnáročnějších okruhů, kterému letos budeme čelit, protože se tam dosahují vysoké rychlosti a působí extrémní síly, jež na pneumatiky působí často více než v jedné dimenzi," uvádí v oficiálním prohlášení italského dodavatele Hembery, který se přijel podívat na tamější vytrvalostní závod.
"Nominace tvrdých a středně-tvrdých pneumatik jezdcům umožní, aby na to tvrdě tlačili od startu do cíle, k čemuž Spa bylo navrženo," pokračuje sportovní ředitel Pirelli. Podle něj zůstává bitva o titul stále otevřená.
"První polovina sezóny měla ten nejtěsnější a nejsoutěživější počátek v historii Formule 1 vůbec, takže se těším na to, jak se zbytek ročníku 2012 vyvine a na to, jaké pokroky týmy udělaly během letní přestávky. V současnosti je pole tak vyrovnané, obzvlášť v jeho středu, že je to těžké předvídat," dodává.
Paul Hembery se na závody na svém oblíbeném okruhu hodně těší (foto: Pirelli)
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.
FIA a Formule 1 oznámily novou terminologii pro sezonu 2026 a zároveň představily první vizualizace monopostů nové generace. Ty naznačují směr, kterým se technická podoba šampionátu v následujících letech ubere.
Lando Norris oslavil svůj premiérový titul mistra světa ve Formuli 1 při závěrečném závodě sezony v Abu Dhabi, přičemž jeho výkon ocenili i samotní soupeři.