Hlavní designér Red Bullu věří, že nová pravidla jsou nastavena tak, že ve druhé polovině sezony nebude dominovat nikdo.
Technický ředitel Red Bullu, Adrian Newey, pochybuje o tom, že by se některý z týmů mohl po letní přestávce stát dominantním. Letošní sezona je jednou z nejvyrovnanějších za posledních mnoho let, když v závodě triumfovalo již pět různých týmů.
Newey nevidí žádný důvod, proč by se na tom mělo něco měnit po záříovém restartu sezony v Belgii, ačkoliv rozložení sil začlo být v několika posledních závodech jasnější.
"Je to velice nepravděpodobné [že by nějaký tým začal dominovat]. Vždy je zde šance, že to někdo zvládne absolutně bez chyb, ať už je to předvedením nového nápadu, který nás ostatní nenapadl, nebo je to skvělou prací na rozvoji jeho balíku.Poslední dobou se to [rozložení sil] však již začalo více vyjasňovat než v dřívější části sezony, pořád se to ale mění," řekl Adrian pro Autosport.
V určitých fázích sezony se mluvilo o Red Bullu, že začíná ostatním ujíždět, pak se zas mluvilo o McLarenu. Obecně se ale jejich náskoky vždy rozlynuly. Žádný tým tak nezískal dvě vítězství po sobě.
Podle Neweyho je to dané velmi přísnými pravidly F1 a tím, že aktuální předpisy, které vešly v platnost před sezonou 2009, pomalu vyzrály. To znamená, že rozdíly mezi auty jsou teď hodně malé a to, co týmy mohou nějakou změnou získat, je velmi malý rozdíl.
Adrian je jedním z nejvíce uznávaných techniků v F1(foto: Red Bull Racing)
Tyto nové předpisy s sebou přinesly i určité skulinky, kterých týmy využily například k F-kanálům, dvojitým difuzorům a nebo foukání výfukových plynů do difuzorů, všechny tyto novinky ale byly zakázány. Naposledy to byl právě Red Bull, který měl problémy s FIA díky jejich spornému mapování motorů. Tato kauza se řešila kolem Velké ceny Německa.
Podle Neweyho toto rychlé utěsňování skulinek v pravidlech redukuje možnosti týmů ve vývoji. "Dvě desetiny zrychlení by před dvěma lety nemusely znamenat změnu startovní pozice, ale teď mají velkou cenu. Pole se hodně vyrovnalo, což znamená, že malá změna v rychlosti může znamenat velký rozdíl.
Toto je produktem dvou věcí: za prvé, rok co rok jsou regule přísnější, takže když se vám podařilo využít skulinek v originálních pravidlech roku 2009, tak to bylo zakázáno. Za druhé, každý měl dost času na přiblížení se ostatním."
Mark Webber s prozatím nejlepším vozem letošní sezóny (foto: Red Bull Racing)
"Když se podíváme zpět do roku 2010, tak zde byly velké rozdíly ve tvarech jednotlivých vozů a když se na to podíváte teď, obzvášť kousek po kousku, tak ty díly dávají více smysl, všichni se přibližují."
Newey je již dlouhou dobu proti takto omezujícím pravidlům a věří, že se věci v roce 2014, co se pravidel o šasi týče, ještě zhorší. Od doby, kdy byly v roce 1948 poprvé představeny pravidla F1, tak je trendem, že každé nové jsou přísnější a přísnější. Aktuální vydání technických regulí má více než 30 tisíc slov (pro představu, tento článek má 530).
To samozřejmě sehrálo velkou roli na tom, jak aktuální F1 vypadá, když dnes můžeme v TOP 10 vidět rozdíly pouhých desetin sekundy. Newey však vyjádřil obavu o to, jestli to trochu nepoškozuje to, proč lidé na závody koukají.
"Je to frustrující. Formule 1 by měla být kombinací jak mistrovství jezdců, tak i konstruktérů. To znamená, že po konstrukční stránce musí být předpisy natolik otevřené, že týmy mohou těžit z nových nápadů nebo směrů. Pokud budou předpisy stále přísnější a přísnější, tak skončíme s GP1," varuje konstruktér Red Bullu.
McLaren oznámil, že tým ponese od následující sezony název McLaren Mastercard F1 Team, čímž Mastercard posiluje své partnerství a angažovanost v týmu. Nové partnerství přináší nejen finanční podporu, ale i příležitosti pro technologické inovace a fanouškovské projekty.
Sergio Pérez po bolestném konci v Red Bullu našel novou motivaci a v roce 2026 se vrátí do Formule 1 jako jezdec nováčka Cadillac. Zkušený Mexičan tak dostane šanci na restart kariéry i podíl na budování ambiciózního projektu od základů.
Sergio Pérez po těžkém konci u Red Bullu strávil letošní rok pauzou, aby si odpočinul a zhodnotil svou kariéru, než se vrátí do F1 s Cadillacem. Mexický pilot je přesvědčen, že díky tréninku a plánovanému testování bude připraven podávat výkony od prvního závodu sezony 2026.
Alex Brundle označil angažování Valtteriho Bottase a Sergia Péreze za správný krok pro Cadillac, i když by rád viděl místo pro mladého nebo amerického jezdce.
Generální ředitel týmu Cadillac F1 Dan Towriss se vyjádřil k spekulacím ohledně možného přesunu Christiana Hornera, zdůrazňujíc, že tým je plně zaměřen na budování vlastního projektu.
Jolyon Palmer se zastal Lewise Hamiltona a tvrdí, že jeho výkony nevypadají špatně kvůli nedostatku rychlosti, ale kvůli sérii drobných chyb, které ovlivnily výsledky.
Cadillac oficiálně oznámil, že jeho piloty pro debut v F1 v roce 2026 budou Sergio Pérez a Valtteri Bottas. Tým sází na tuto zkušenou dvojici, aby co nejlépe zvládl náročný vstup do světového šampionátu.
Andrea Stella očekává, že druhá polovina sezony 2025 bude pro McLaren mnohem náročnější, zejména kvůli rostoucí síle soupeřů, především Ferrari. Po dominanci v první polovině roku si tým nemůže dovolit polevit a musí být připraven na tvrdý boj o každý bod.
Zkušený pilot Formule 1 Sergio Pérez se spojí s Valtterim Bottasem, když Cadillac nasadí tuto zkušenou dvojici do své debutové sezony v roce 2026.
Emerson Fittipaldi Jr., syn legendárního šampiona Formule 1, přiznal, že jeho obdiv k Maxu Verstappenovi se zrodil během kontroverzního finále sezony 2021 v Abú Dhabí.
Jolyon Palmer míní, že těsný bodový rozdíl mezi Landem Norrisem a Oscarem Piastrim není jen odrazem jejich výkonů, ale i výsledkem štěstí. Podle něj Norrisovi v několika případech výrazně pomohly okolnosti, které mu umožnily zůstat v těsném kontaktu s týmovým kolegou.
James Allison varuje, že i po změně pravidel v roce 2026 zůstanou pneumatiky hlavním limitem výkonu monopostů. Podle něj bude strategie a práce s degradací klíčovější než samotné technické inovace.