Sauber za svůj letošní vůz C31 sklízí v paddocku uznání, podle odborného poradce Red Bullu je dokonce zřejmě tím nejlepším na roštu.
Švýcarský tým s ním získal v 11 závodech zatím 80 bodů a patří mu šestá příčka v Poháru konstruktérů. A právem. Podle Marka mají piloti Sergio Pérez a Kamuj Kobajaši letos "zřejmě nejlepší vůz v poli."
Z pódiového umístění se ale těšili pouze dvakrát, za což si mladá jezdecká dvojice v této sezóně vysloužila také kritiku. V případě Japonce se dokonce spekuluje o jeho nahrazení před příštím ročníkem.
Sauber je známý svou šetrností k pneumatikám, díky čemuž si v závodě může dovolit méně zastávek a často si tak proti kvalifikacím polepšit. Jezdec McLarenu Jenson Button to nepřičítá jen umění pilotů: "Není to Peréz, kdo je zaklínačem pneumatik - je to auto. Kdybych já měl jezdit s mým vozem tak, jak on jezdí se svým, naše pneumatiky by se velmi rychle opotřebovaly."
Vůz C31 se díky malým otvorům v přední straně bočnic vyznačuje také dobrou interní aerodynamikou, průtok chladicího vzduchu je regulován velikosti otvoru na zádi(foto: Sauber Motorsport AG)
Majitel švýcarského týmu Peter Sauber naznačil, že s výkony svých pilotů není zcela spokojený, když letošní sezónu z jejich pohledu srovnával s "jízdou na horské dráze," ačkoliv žádného z nich konkrétně nejmenoval.
Pro domácí Blick uvedl: "Máme velmi rychlé auto, které velmi dobře funguje téměř na všech okruzích. Máme rychlost na vítězství, mohli jsme získat mnohem více bodů."
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.