Má-li si Formule 1 uchovat své diváky, nesmí ve druhé polovině letošní sezóny podle šéfa závodního týmu Mercedesu Rosse Brawna docházet k tolika "nahodilým" výsledkům, jako v její první části.
"Kvůli F1 musíme zajistit, aby faktor nahodilosti nebyl příliš silný. Myslím, že některé nahodilé prvky byly v letošním roce vzrušující, ale [vzrušení] z toho se vytratí, pokud bude dále docházet k přílišným nahodilostem," uvádí Brawn pro Autosport.
Existuje k tomu legrační analogie s rybářstvím, o čemž jsem onehda přemýšlel. U rybaření je skvělé, že může přijít úplný nováček a chytnout velkou rybu, protože s tím souvisí náhodilost. Proto je to pro účastníky opravdová zábava - kvůli tomu to však není velmi dobrý sport pro diváky.
V motosportu nemůžeme mít takovou nahodilost, při níž nevíte, kdo vyhraje, kdy můžete opravdu tvrdě pracovat na voze, ale vaše auto nevyhovuje podmínkám a vy nejste konkurenceschopní. Takto to nechceme."
F1 po několika úvodních závodech sezóny čelila kritice kvůli velmi nečekaným výsledkům. Podle některých ubývalo diváků kvůli přílišné variabilitě ve výkonnosti týmů, které dostatečně nerozuměly letošním pneumatikám Pirelli.
Brawn je však optimistou - poznání pneumatik se zlepšilo a situace se zklidnila, což je podle něj pro důvěryhodnost F1 dobré: "Rýsuje se určitý obrázek a trend s tím, jak se všichni zlepšujeme s pneumatikami.
Očekávám, že k tomu dojde, a pokud to tak bude, je to fajn. To, co si však nepřejeme, je nahodilost. Podle mě tam musí být nějaký obrázek. Musí být tým či dva, které slouží jako referenční bod, jenž se ostatní snaží porazit a usilují o jejich porážku."
Mercedesy na dráze ve Valencii (foto: Mercedes F1 Team)
"Potřebujete to pořadí, aby si lidé sezónu užívali a aby si užili celý ročník - jinak dochází k nahodilosti a někdo, kdo to zvládá o trochu lépe než někdo jiný, by mohl nasbírat více bodů.
Chceme vidět, jak proti sobě kluci navzájem závodí. Chceme vidět ty, kteří jsou na prvním a druhém místě v šampionátu, jak proti sobě závodí na čele a ne jeden z nich uprostřed pole a druhý uniká, protože během daného víkendu zvládli pneumatiky," dodává Brawn.
Zimní pauza se blíží ke konci a je čas, aby se piloti a týmy vrátili zpět do práce a začali s intenzivními přípravami a testováním. Ačkoli si někdo může myslet, že si všichni odpočinuli doma u krbu, realita je kolikrát jiná. Adrenalin je součástí života každého pilota F1, a tak někteří z nich využili volno k lyžování, jízdě v pouštních buginách nebo dokonce k pokusům o pilotování letadel.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.