Má-li si Formule 1 uchovat své diváky, nesmí ve druhé polovině letošní sezóny podle šéfa závodního týmu Mercedesu Rosse Brawna docházet k tolika "nahodilým" výsledkům, jako v její první části.
"Kvůli F1 musíme zajistit, aby faktor nahodilosti nebyl příliš silný. Myslím, že některé nahodilé prvky byly v letošním roce vzrušující, ale [vzrušení] z toho se vytratí, pokud bude dále docházet k přílišným nahodilostem," uvádí Brawn pro Autosport.
Existuje k tomu legrační analogie s rybářstvím, o čemž jsem onehda přemýšlel. U rybaření je skvělé, že může přijít úplný nováček a chytnout velkou rybu, protože s tím souvisí náhodilost. Proto je to pro účastníky opravdová zábava - kvůli tomu to však není velmi dobrý sport pro diváky.
V motosportu nemůžeme mít takovou nahodilost, při níž nevíte, kdo vyhraje, kdy můžete opravdu tvrdě pracovat na voze, ale vaše auto nevyhovuje podmínkám a vy nejste konkurenceschopní. Takto to nechceme."
F1 po několika úvodních závodech sezóny čelila kritice kvůli velmi nečekaným výsledkům. Podle některých ubývalo diváků kvůli přílišné variabilitě ve výkonnosti týmů, které dostatečně nerozuměly letošním pneumatikám Pirelli.
Brawn je však optimistou - poznání pneumatik se zlepšilo a situace se zklidnila, což je podle něj pro důvěryhodnost F1 dobré: "Rýsuje se určitý obrázek a trend s tím, jak se všichni zlepšujeme s pneumatikami.
Očekávám, že k tomu dojde, a pokud to tak bude, je to fajn. To, co si však nepřejeme, je nahodilost. Podle mě tam musí být nějaký obrázek. Musí být tým či dva, které slouží jako referenční bod, jenž se ostatní snaží porazit a usilují o jejich porážku."
Mercedesy na dráze ve Valencii (foto: Mercedes F1 Team)
"Potřebujete to pořadí, aby si lidé sezónu užívali a aby si užili celý ročník - jinak dochází k nahodilosti a někdo, kdo to zvládá o trochu lépe než někdo jiný, by mohl nasbírat více bodů.
Chceme vidět, jak proti sobě kluci navzájem závodí. Chceme vidět ty, kteří jsou na prvním a druhém místě v šampionátu, jak proti sobě závodí na čele a ne jeden z nich uprostřed pole a druhý uniká, protože během daného víkendu zvládli pneumatiky," dodává Brawn.
Šéf týmu Sauber Jonathan Wheatley si udržuje naději, že tým by mohl během Grand Prix v Sao Paulu předvést něco výjimečného, když zde poprvé závodí Gabriel Bortoleto před domácím publikem.
Oscar Piastri přišel o vedení v šampionátu po závodě v Mexico City, čímž se změnilo rozložení sil v boji o titul. Australan tak vstupuje do závěrečné fáze sezony pod větším tlakem.
Williams připravuje změny pro sezonu 2026, které propojují jeho bohatou historii s novou etapou týmu.
Zhou Guanyu se rozpovídal o své cestě ve Ferrari a o tom, co mu aktuální sezona po boku Lewise Hamiltona a Charlese Leclerca přináší.
I přes vedení v šampionátu Lando Norris přiznává, že letošní sezona pro něj nebyla úplně jednoduchá.
Oscar Piastri prochází náročnějším obdobím a jeho pozice v šampionátu se změnila, přičemž závěrečné závody sezony budou klíčové. Mladý Australan nyní čelí většímu tlaku a každý bod se bude počítat.
Bývalý pilot Formule 1 Robert Doornbos okomentoval aktuální dění ve Ferrari a upozornil na jeden z možných problémů, kterému tým Lewise Hamiltona stále čelí.
Paul Monaghan z Red Bullu upozornil, že poslední zlepšení týmu nejsou výsledkem jen jednotlivých technických novinek na voze RB21.
Max Verstappen z Red Bullu a Oliver Bearman z Haasu vstupují do víkendu v Brazílii s větším klidem, protože jim již nehrozí zákaz startu.
Podle informací médií si Ferrari po slibných výsledcích na nedávných závodech v USA a Mexiku rozmyslelo rozsah změn na svém voze pro sezónu 2026.
Jezdci McLarenu, Lando Norris a Oscar Piastri, prozradili, jak ladí přípravy na závěrečný boj o titul, aby zůstali konkurenceschopní až do posledního závodu sezóny.
Pilot Ferrari Charles Leclerc oznámil zásnuby se svou partnerkou Alexandrou Saint Mleux prostřednictvím příspěvku na Instagramu, který během chvíle zaplavil sociální sítě.