Technický ředitel Red Bullu Adrian Newey očekává, že hlavní rozdíly mezi monoposty nebude od roku 2014 tvořit pouze aerodynamika, ale motory.
V této sezóně se v F1 poprvé objeví nové V6 1,6litrové turbomotory. Podle Neweyho by se zákazníci některého z jejich výrobců mohli dostat i díky zpřísnění předpisů pro oblast šasi do velké výhody.
"V roce 2014 budou ve výkonnosti motorů, tedy v celých pohonných jednotkách, které již nebudou pouhými spalovacími motory, protože budou obsahovat různé systémy pro rekuperaci energie," předpokládá Newey.
"Je možné, že si jeden výrobce povede výrazně lépe než ostatní, což by mohlo končit jeho vozy na čele roštu. Mohlo by to vyústit v šampionát jednoho výrobce motorů," upozorňuje.
Slavný konstruktér je známým kritikem přísných pravidel pro vývoj vozů, což se od roku 2014 ještě zpřísní.
"Pravidla pro šasi z pohledu aerodynamiky budou ještě omezenější verzi těch, které máme nyní.
Týmy musí samozřejmě s výrobci motorů pracovat na jejich instalaci. Uvidíme, jestli někdo přijde s něčím novým a získá tak pro sebe výhodu," dodává Newey pro Autosport.
Mark Webber s nejnovějším dílem Adriana Neweyho - Red Bullem RB8(foto: Red Bull Racing)
Lewis Hamilton se zaměřuje na zlepšení svého výkonu v závěru sezóny a hledá způsoby, jak z vozu Ferrari dostat co nejvíce.
Max Verstappen po vítězství v Austinu promluvil o svém návratu navrhlo, kterému málokdo věřil.
Jenson Button otevřeně hovoří o psychickém nastavení obou pilotů McLarenu a rozebírá, kdo má momentálně navrch v souboji o formu do konce sezony.
Šéf Ferrari John Elkann vydal prohlášení na podporu Freda Vasseura v reakci na nedávné spekulace ohledně vedení týmu.
I přes náročný víkend ve Spojených státech odjíždí šéf McLarenu Andrea Stella z Austinu optimistický.
Red Bull byl potrestán za porušení pravidel v souvislosti s neobvyklou situací kolem startovního roštu Landa Norrise.
Lewis Hamilton po závodě Velké ceny USA přiznal, že si není jistý, co se během závěru stalo. Závěrečné chvíle podle něj vyžadovaly maximální soustředění, aby udržel vůz na trati a zajistil bodované umístění.
Max Verstappen předvedl ve Spojených státech naprosto suverénní výkon a výrazně tím stáhl ztrátu v boji o titul, na čelo šampionátu mu nyní chybí už jen 40 bodů.
Sobotní sprint Velké ceny USA na okruhu Circuit of the Americas přinesl napínavý start, během něhož oba vozy McLarenu čelily komplikacím. K situaci se vyjádřil i poradce Red Bullu Helmut Marko.
Oscar Piastri má v Austinu pomalejší tempo než jeho týmový kolega Lando Norris. Podle šéfa McLarenu Andrea Stelly je za tím kombinace několika faktorů.
Lewis Hamilton měl během sprintu Velké ceny USA v první zatáčce velmi napjatý moment, kdy se musel rychle vyhnout nebezpečné situaci. Halo v této situaci znovu sehrálo svoji roli.
Lando Norris upozornil, že McLaren před Velkou cenou USA čelí výzvám. I přes slibnou startovní pozici za Maxem Verstappenem zůstává tým v napjaté nejistotě.