Vlivný italský deník La Gazzetta dello Sport si dal práci a udělal po polovině sezony hodnocení každého z jezdců startovního pole. Kdo dopadl nejlépe?
Nejlépe podle italského listu dopadl Fernando Alonso, hned za ním byl Lewis Hamilton a třetí byl Kimi Räikkönen. Tvrdého posudku se však dostalo druhému jezdci týmu z Maranella, Felipemu Massovi, který byl až konci hodnocení.
Italská media jsou vždy velmi hladová po tom, čemu říkají "pagelle" (vysvědčení), když po každém závodu jezdec dostává známku od 1 do 10. Toto je letitou tradicí italských médií a poslední dobou to můžeme vidět už i u britských novinářů.
Alonso získal za odjetou část letošní sezony 10 bodů, protože se mu podařilo vyhrát hned tři závody. "Důležité je ale také to, že Španěl dokázal dostat 101% ze svého vozu, neudělal žádnou velkou chybu a to ani v závodu," stojí v citaci.
To Hamilton získal 8,5 bodů, podle Gazzetty je to jasné: "Kdyby přetavil svoje tři pole position ve vítězství, tak to mohl být úplně jiný šampionát." Třetí Räikkönen měl bodů 8 a je popisován jako "nejhezčí překvapení roku." Samozřejmě se mluví o jeho skvělém návratu, když získal několik podií a jeho bodové konto čítá dost bodů. Takovou zajímavostí je, že v dosavadních 11 závodech se tito tři jezdci ještě nikdy neobjevili spolu na podiu.
Gazzetta na druhou stranu vůbec nešetřila Felipeho Massu: "25 bodů oproti 164 Alonsa, který ho porazil v 11 případech z 11. Bylo tam pár záblesků v posledních závodech, ale není to dost na podepsání nové smlouvy [na rok 2013]. Možná je čas na změnu..."
A zde je celkové hodnocení:10 - Alonso8,5 - Hamilton8 - Räikkönen7 - Webber, Vettel, Rosberg, Grosjean6,5 - Di Resta, Maldonado6 - Schumacher, Peréz, Kobajaši, Hülkenberg, Kovalainen, Glock, De la Rosa, Pic, Petrov5,5 - Senna5 - Button, Vergne, Ricciardo, Karthikeyan4,5 - Massa
Lando Norris získal pole position na belgické Grand Prix 2025 v Spa, když porazil svého týmového kolegu Oscara Piastriho. Norris tak zajistil McLarenu nejlepší startovní pozici před nedělním závodem.
Navzdory nové zadní závěsové geometrii skončilo Ferrari ve sprintu belgického GP čtvrté, což podle týmu odpovídá téměř maximálnímu výkonu vozu na Spa. Novinka zatím nepřinesla výrazný posun v tempu, a Ferrari tak musí dál pracovat na zlepšení.
Oscar Piastri strávil během sprintu ve Spa příliš mnoho času za Maxem Verstappenem a je odhodlaný podobnou situaci v nedělním závodě neopakovat. Do Grand Prix vstupuje s jasným cílem postavit se svému rivalovi čelem.
Martin Brundle vyzval Mercedes, aby pevně podpořil nováčka Andreu Kimiho Antonelliho, který čelí rostoucímu tlaku. Podle něj mladý jezdec potřebuje klidné zázemí, aby mohl naplno rozvinout svůj potenciál.
Max Verstappen si připsal další vítězství, když v belgickém sprintu překonal Oscara Piastriho a znovu ukázal svou mistrovskou formu. Rozhodující manévr předvedl hned po startu, poté už Red Bull udával tempo a Piastri se musel spokojit s druhým místem.
Lewis Hamilton se ve Spa roztočil v šikaně Bus Stop po zablokování zadních kol a kvalifikaci tak nedokončil podle představ. Do sobotního sprintu odstartuje až z 18. místa.
Oscar Piastri si ve Spa vyjel pole position pro sobotní sprint a znovu tak podtrhl formu, kterou McLaren předvádí v belgických Ardenách. Mladý Australan zvládl kvalifikaci nejlépe ze všech a do krátkého závodu odstartuje z čela startovního roštu.
Oscar Piastri ovládl jediný trénink na GP Belgie ve Spa, když překonal Maxe Verstappena i týmového parťáka Landa Norrise. McLaren tím hned v úvodu víkendu demonstroval svou formu.
George Russell zůstává klidný a věří ve své místo u Mercedesu navzdory spekulacím o jednáních s Maxem Verstappenem. Zdůrazňuje, že se soustředí na výkon, ne na přestupové hry.
Isack Hadjar odmítl přikládat velkou váhu odchodu Christiana Hornera z Red Bullu, ale s úsměvem přiznal, že povýšení Laurenta Mekiese by mu mohlo do budoucna pomoci. Francouzský jezdec zůstává soustředěný na své výkony, přesto mezi řádky naznačil, že nové vedení může být výhodou.
Lewis Hamilton jasně prohlásil, že nechce dopadnout jako Fernando Alonso nebo Sebastian Vettel ve Ferrari, kteří nedokázali získat titul. Zdůraznil, že k úspěchu potřebuje nejen odhodlání, ale i silný tým a správnou strategii.
Liam Lawson se o odchodu Christiana Hornera z Red Bullu dozvěděl z médií, ale tvrdí, že to na jeho cíle a soustředění nemá velký vliv. Nové vedení v podobě Laurenta Mekiese a Alana Permaneho vnímá jako stabilní a motivované, což podle něj týmu nijak neškodí.