Technický ředitel Ferrari Pat Fry si pochvaluje výtečné výkony svého jezdce Fernanda Alonsa. V jeho stínu zůstává Felipe Massa, jenž má však podle něj smůlu.
Alonso v Maďarsku pokračoval v navyšování svého náskoku, přestože okruh vozu Ferrari F2012 neseděl - v kvalifikaci Fernando na McLaren ztrácel 0,9 sekundy. Svůj náskok na druhého muže šampionátu - Marka Webbera - díky pátému místu v nedělním závodě přesto navýšil o dalších šest bodů na celkový počet 164.
Typický obrázek letošní sezóny: Španěl pravidelně boduje a s vozem, který není nejrychlejší, si připisuje další a další slušné porce bodů. "Je velmi dobrý, co?" říká pro Autosport Fry. I když ve druhé polovině nebude vyhrávat závody, soupeřům se bude náskok při takové konzistenci a spolehlivosti techniky stahovat obtížně.
"Vezměte si Velkou cenu Německa: v mokré kvalifikaci byl o půl sekundy rychlejší než všichni ostatní. Závod kontroloval z čela. Neměli jsme nejrychlejší auto, ale lepší degradaci pneumatik, takže lidé se nám na počátku stintů přibližovali, ale na jejich konci odpadali. Je to vše o tom, jak nastavíte auto," pokračuje Fry.
Fernando Alonso před Felipem Massou v Německu (foto: Scuderia Ferrari)
"Fernando jezdil citlivě a přes rádio přišel s hláškou: 'Snižme výkon motoru a šetřeme palivo až do konce závodu, kdy bychom ho mohli potřebovat.' I když tedy ostatní vozy byly o 1,5 sekundy za ním, šetřili jsme motor, abychom ho použili později v závodě.
Rozhodně smýšlí takticky a očividně ví, jak velký náskok má při svém způsobu řízení. V Německu odjel skvělý závod," chválí technický ředitel Ferrari Alonsa.
Jeho týmový kolega Massa získal zatím jen 25 bodů a v šampionátu mu patří až 14. příčka. Fry se jej podobně jako nedávno šéf týmu Stefano Domenicali zastává: "Má smůlu. Na začátku roku jsme se očividně trápili, snažili jsme se poskytnout mu vůz, s nímž by byl spokojený. Vlastnosti vozu ublížili jeho jízdnímu stylu o trochu více než Fernandovu."
Týmoví kolegové Ferrari v zákulisí (foto: Scuderia Ferrari)
"Pak měl smůlu. Vzhlížet k bodovému zisku opravdu není férovým ukazatelem jeho výkonnosti. Kdyby začínal o pět či osm míst výše, bylo by to pro něj mnohem lepší. Rychlost tam je - musíme pro něj akorát dát dohromady kvalifikaci a závod," snaží se přesvědčit Fry, ačkoliv se dá jen těžko uvěřit tomu, že by byl s výkony Brazilce spokojený. Pokud by získal jen polovinu bodů co Alonso, Ferrari by vedlo oba šampionáty.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.