Technický ředitel Ferrari Pat Fry si pochvaluje výtečné výkony svého jezdce Fernanda Alonsa. V jeho stínu zůstává Felipe Massa, jenž má však podle něj smůlu.
Alonso v Maďarsku pokračoval v navyšování svého náskoku, přestože okruh vozu Ferrari F2012 neseděl - v kvalifikaci Fernando na McLaren ztrácel 0,9 sekundy. Svůj náskok na druhého muže šampionátu - Marka Webbera - díky pátému místu v nedělním závodě přesto navýšil o dalších šest bodů na celkový počet 164.
Typický obrázek letošní sezóny: Španěl pravidelně boduje a s vozem, který není nejrychlejší, si připisuje další a další slušné porce bodů. "Je velmi dobrý, co?" říká pro Autosport Fry. I když ve druhé polovině nebude vyhrávat závody, soupeřům se bude náskok při takové konzistenci a spolehlivosti techniky stahovat obtížně.
"Vezměte si Velkou cenu Německa: v mokré kvalifikaci byl o půl sekundy rychlejší než všichni ostatní. Závod kontroloval z čela. Neměli jsme nejrychlejší auto, ale lepší degradaci pneumatik, takže lidé se nám na počátku stintů přibližovali, ale na jejich konci odpadali. Je to vše o tom, jak nastavíte auto," pokračuje Fry.
Fernando Alonso před Felipem Massou v Německu (foto: Scuderia Ferrari)
"Fernando jezdil citlivě a přes rádio přišel s hláškou: 'Snižme výkon motoru a šetřeme palivo až do konce závodu, kdy bychom ho mohli potřebovat.' I když tedy ostatní vozy byly o 1,5 sekundy za ním, šetřili jsme motor, abychom ho použili později v závodě.
Rozhodně smýšlí takticky a očividně ví, jak velký náskok má při svém způsobu řízení. V Německu odjel skvělý závod," chválí technický ředitel Ferrari Alonsa.
Jeho týmový kolega Massa získal zatím jen 25 bodů a v šampionátu mu patří až 14. příčka. Fry se jej podobně jako nedávno šéf týmu Stefano Domenicali zastává: "Má smůlu. Na začátku roku jsme se očividně trápili, snažili jsme se poskytnout mu vůz, s nímž by byl spokojený. Vlastnosti vozu ublížili jeho jízdnímu stylu o trochu více než Fernandovu."
Týmoví kolegové Ferrari v zákulisí (foto: Scuderia Ferrari)
"Pak měl smůlu. Vzhlížet k bodovému zisku opravdu není férovým ukazatelem jeho výkonnosti. Kdyby začínal o pět či osm míst výše, bylo by to pro něj mnohem lepší. Rychlost tam je - musíme pro něj akorát dát dohromady kvalifikaci a závod," snaží se přesvědčit Fry, ačkoliv se dá jen těžko uvěřit tomu, že by byl s výkony Brazilce spokojený. Pokud by získal jen polovinu bodů co Alonso, Ferrari by vedlo oba šampionáty.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.