Šéf týmu Mercedes, Ross Brawn, řekl, že pátá pozice mezi konstruktéry neuspokojí ambice jeho týmu.
Německá stáj měla slibný start do sezony, když Nico Rosberg získal svoje první vítězství v F1 v GP Číny, která byla třetím závodem letošního ročníku. Pak měl Nico ještě několik slušných závodů. Jeho forma, nebo spíše forma jeho auta, však povadla ve srovnáním s ostatními uchazeči o titul. Tým je momentálně až pátý v průběžném pořadí, když na Ferrari ztrací 83 bodů.
"Chtěl bych, aby to bylo lepší. P5 není naše ambice a my uděláme vše, co je možné, abychom byli na konci roku lepší. Je zde před námi ještě hodně závodů, ve kterých můžete získat ještě hodně bodů," řekl Ross Brawn pro oficiální web F1. Ross však věří, že druhá polovina roku bude pro jeho tým lepší. "Auto momentálně nemáme tak dobré, jak bychom chtěli, ale máme hodně dobrý tým - hodně dobrých lidí - takže jsem optimistický a věřím, že budeme mít silnější druhou polovinu roku než tu první."
Nico na své konkurenty poslední dobou nestačí(foto: Mercedes AMG F1 Team)
I přes jeho touhu se zlepšit Brawn uznává, že některé výkony týmu byly potěšující: "Myslím, že s některými úspěchy jsme spokojení. Vyhráli jsme závod a získali několik podií. Získali jsme také více bodů než jsme měli touto doubou vloni. Ale také samozřejmě cítíme, že nejsme tam, kde bychom chtěli být co se konzistentnosti a konkurenceschopnosti týče. Stále se snažíme posílit tým, posílit design, abychom v budoucnu byli více konkurenceschopní."
Liam Lawson připouští, že jezdci Formule 1 často využívají mezer v pravidlech ve svůj prospěch. Zároveň vyzývá k jejich zpřísnění, aby se zvýšila férovost na trati.
Mick Schumacher jedná s týmem Cadillac o své možné návratu do Formule 1 v sezóně 2026. Po období nejistoty a hledání nové příležitosti se zdá, že mladý závodník má reálnou šanci znovu se objevit na startovním roštu díky ambicióznímu projektu nováčka mezi týmy F1.
Odchod Jonathana Wheatleyho z Red Bullu přišel jako velké překvapení, protože ve týmu působil téměř dvě desetiletí na klíčových pozicích. Jeho rozhodnutí odchodu odráželo skryté napětí uvnitř stáje a naznačilo významné personální změny v konkurenčním prostředí formule 1.
Toto Wolff uvedl, že přátelství mezi ním a Lewisem Hamiltonem přestup do Ferrari nijak neovlivnil. Podle něj jejich vztah přesahuje hranice sportovní spolupráce a zůstává pevný i mimo týmové barvy.
Martin Brundle vyjádřil podporu Laurentovi Mekiesovi v jeho nové roli šéfa a výkonného ředitele Red Bullu. Podle něj má Mekies potřebné zkušenosti a autoritu, aby tým úspěšně vedl i v náročném období.
Fernando Alonso upozorňuje na velké výkonnostní rozdíly v poli F1, které podle něj zůstanou až do změny pravidel v roce 2026. Bez revoluce v technických předpisech podle něj nelze očekávat, že se týmy výrazněji srovnají.
Carlos Sainz výrazně ovlivnil kulturu i přístup uvnitř týmu Williams, říká sportovní ředitel Sven Smeets. Podle něj přinesl profesionalitu a technickou preciznost, která motivuje celý tým ke zrychlení vývoje.
Toto Wolff s humorem přiznal, že dodávat motory McLarenu možná nebylo jeho nejchytřejší rozhodnutí. McLaren nyní dominuje, zatímco tým Mercedesu zaostává.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal naplnit očekávání po přesunu do Red Bullu, což vyvolává pochybnosti o jeho budoucnosti ve Formuli 1. Jeho výkonnost zaostává a tlak na japonského jezdce stále roste.
Zak Brown znovu rozdmýchal spekulace o budoucnosti Maxe Verstappena a jeho možném odchodu z Red Bullu. Šéf McLarenu naznačil, že přestup k Mercedesu není mimo hru, čímž opět rozvířil dění v paddocku.
Oliver Bearman otevřeně promluvil o finančních obětech, které jeho rodina podstoupila, aby mu umožnila nastartovat závodní kariéru. Zároveň sdílel, jaký zlomový moment mu přinesl klíčovou příležitost a jak se musel psychicky připravit na náročnou debutovou sezónu ve Formuli 1 s týmem Haas.
Adrian Newey od svého příchodu do Aston Martinu před sezonou 2025 nezná odpočinek a pracuje naplno. Jeho cílem je co nejrychleji posunout tým mezi špičku formule 1.