Šéf týmu Mercedes, Ross Brawn, řekl, že pátá pozice mezi konstruktéry neuspokojí ambice jeho týmu.
Německá stáj měla slibný start do sezony, když Nico Rosberg získal svoje první vítězství v F1 v GP Číny, která byla třetím závodem letošního ročníku. Pak měl Nico ještě několik slušných závodů. Jeho forma, nebo spíše forma jeho auta, však povadla ve srovnáním s ostatními uchazeči o titul. Tým je momentálně až pátý v průběžném pořadí, když na Ferrari ztrací 83 bodů.
"Chtěl bych, aby to bylo lepší. P5 není naše ambice a my uděláme vše, co je možné, abychom byli na konci roku lepší. Je zde před námi ještě hodně závodů, ve kterých můžete získat ještě hodně bodů," řekl Ross Brawn pro oficiální web F1. Ross však věří, že druhá polovina roku bude pro jeho tým lepší. "Auto momentálně nemáme tak dobré, jak bychom chtěli, ale máme hodně dobrý tým - hodně dobrých lidí - takže jsem optimistický a věřím, že budeme mít silnější druhou polovinu roku než tu první."
Nico na své konkurenty poslední dobou nestačí(foto: Mercedes AMG F1 Team)
I přes jeho touhu se zlepšit Brawn uznává, že některé výkony týmu byly potěšující: "Myslím, že s některými úspěchy jsme spokojení. Vyhráli jsme závod a získali několik podií. Získali jsme také více bodů než jsme měli touto doubou vloni. Ale také samozřejmě cítíme, že nejsme tam, kde bychom chtěli být co se konzistentnosti a konkurenceschopnosti týče. Stále se snažíme posílit tým, posílit design, abychom v budoucnu byli více konkurenceschopní."
Zak Brown si znovu rýpl do Alpine a připomněl, že ztráta Oscara Piastriho byla jejich velkým selháním. Vzhledem k Australanově současné formě u McLarenu působí tento přešlap o to bolestněji.
George Russell tvrdí, že kdyby se připojil k Mercedesu hned po vstupu do Formule 1, mohl mít na svém kontě dva tituly. Naznačuje, že čas strávený v menších týmech mohl znamenat ztrátu šampionátů, které by jinak mohl získat.
Lando Norris měl být hlavním tahounem McLarenu v boji o titul, ale drobné chyby ho postupně srážejí a nahrávají jeho klidnějšímu kolegovi Oscarovi Piastrimu. Ten zatím beze slov přebírá roli lídra a ukazuje, kdo má aktuálně navrch.
Začátek nové kapitoly Lewise Hamiltona ve Ferrari se zatím nese ve znamení zklamání. Očekávaný restart kariéry v ikonickém červeném voze se rychle proměnil v sérii neuspokojivých výsledků, které zatím nenaplňují ambice ani fanouškovská očekávání.
Max Verstappen z Red Bullu je známý svou přímočarostí a otevřeností, když přijde na hodnocení dění ve světě formule 1.
Pilot McLarenu si zakládá na férovém přístupu a přátelském vystupování, přesto by bylo chybou vnímat jeho slušnost jako nedostatek bojovnosti. Na trati je připraven tvrdě si jít za svým cílem.
Andrea Kimi Antonelli vstoupil do Formule 1 s velkými očekáváními a silnou podporou Mercedesu, který stojí za ním i v případě chyb. Šéf týmu Toto Wolff mu poskytuje plnou podporu, zatímco Valtteri Bottas, jako rezervní pilot a mentor, ochotně sdílí své zkušenosti.
Yuki Tsunoda po třech závodech v Red Bullu ukazuje potenciál, ale jeho plná adaptace ještě není dokončena. Rozdíl oproti Verstappenovi se projevuje nejen v rychlosti, ale i v práci s pneumatikami, stabilitě a konzistenci výkonu.
Šéf Aston Martinu Andy Cowell přiznal, že nové aerodynamické zařízení týmu jim od svého spuštění výrazně rozšířilo obzory. Podle jeho slov poskytl nový větrný tunel cenné poznatky, které Aston Martin plánuje využít k vývoji rychlejšího a konkurenceschopnějšího monopostu.
Gabriel Bortoleto přiznal, že přechod z vítězství v šampionátech F2 a F3 na závodění na chvostu startovního pole Formule 1 pro něj představuje značnou výzvu.
Red Bull Racing se v roce 2026 chystá představit vlastní pohonné jednotky, které vyvinul ve spolupráci s Fordem. Šéf týmu Christian Horner je nadšený z tohoto kroku, i když si je vědom rizika, které s ním souvisí.
Lewis Hamilton čelí jednomu z nejtěžších období své kariéry, což potvrzuje i renomovaný novinář Mark Hughes. V Džiddě utrpěl pravděpodobně svou nejtvrdší porážku od týmového kolegy, což zdůrazňuje složitost jeho současné situace.