Šéf týmu Mercedes, Ross Brawn, řekl, že pátá pozice mezi konstruktéry neuspokojí ambice jeho týmu.
Německá stáj měla slibný start do sezony, když Nico Rosberg získal svoje první vítězství v F1 v GP Číny, která byla třetím závodem letošního ročníku. Pak měl Nico ještě několik slušných závodů. Jeho forma, nebo spíše forma jeho auta, však povadla ve srovnáním s ostatními uchazeči o titul. Tým je momentálně až pátý v průběžném pořadí, když na Ferrari ztrací 83 bodů.
"Chtěl bych, aby to bylo lepší. P5 není naše ambice a my uděláme vše, co je možné, abychom byli na konci roku lepší. Je zde před námi ještě hodně závodů, ve kterých můžete získat ještě hodně bodů," řekl Ross Brawn pro oficiální web F1. Ross však věří, že druhá polovina roku bude pro jeho tým lepší. "Auto momentálně nemáme tak dobré, jak bychom chtěli, ale máme hodně dobrý tým - hodně dobrých lidí - takže jsem optimistický a věřím, že budeme mít silnější druhou polovinu roku než tu první."
Nico na své konkurenty poslední dobou nestačí(foto: Mercedes AMG F1 Team)
I přes jeho touhu se zlepšit Brawn uznává, že některé výkony týmu byly potěšující: "Myslím, že s některými úspěchy jsme spokojení. Vyhráli jsme závod a získali několik podií. Získali jsme také více bodů než jsme měli touto doubou vloni. Ale také samozřejmě cítíme, že nejsme tam, kde bychom chtěli být co se konzistentnosti a konkurenceschopnosti týče. Stále se snažíme posílit tým, posílit design, abychom v budoucnu byli více konkurenceschopní."
Lando Norris zazářil ve druhém tréninku GP Itálie v Monze, když zajel nejlepší čas a potvrdil konkurenceschopnost McLarenu. Druhý skončil Charles Leclerc na Ferrari. Kimi Antonelli opět v problémech.
Charles Leclerc přiznal, že po nehodě na GP Nizozemska zůstal sedět na svahu, protože jediná cesta zpět do garáže Ferrari vedla přes zaplněnou tribunu. Podle něj šlo o pragmatické a bezpečné rozhodnutí, aby se vyhnul riziku mezi diváky.
Lewis Hamilton a Charles Leclerc začali domácí Grand Prix Ferrari ve velkém stylu, když obsadili první dvě místa v úvodním tréninku. Tímto výsledkem potěšili tisíce fanoušků na tribunách a ukázali, že tým má na startu víkendu výraznou sílu.
Krátce poté, co byl jmenován prvním testovacím jezdcem Cadillacu pro F1, udělal Colton Herta další významný krok směrem ke svému cíli závodit v šampionátu Formule 1.
Max Verstappen varuje před přílišnými změnami formátu F1, včetně kratších závodů a více sprintů. Podle něj je třeba zachovat tradiční podobu šampionátu.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali naznačil, že sport může v budoucnu čekat výrazná úprava podoby závodních víkendů. Cílem má být větší zapojení fanoušků, přičemž Domenicali tvrdí, že většina účastníků je těmto plánům nakloněna.
Liam Lawson po incidentu s Carlosem Sainzem na Velké ceně Nizozemska uvedl, že nechápe, proč je Španěl rozrušený, protože šlo o běžný závodní souboj.
Isack Hadjar z týmu Racing Bulls přiznal, že i přes nejistotu ohledně své budoucnosti před sezonou Formule 1 v roce 2026 zůstává klidný a vyrovnaný.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali potvrdil, že tři stávající okruhy projevily zájem vrátit se do závodního kalendáře.
Jacques Villeneuve varuje, že Ferrari před domácí Monzou čelí velkému tlaku. Podle něj mohou očekávání tifosi ovlivnit výkony týmu.
Lando Norris musel v Zandvoortu předčasně odstoupit kvůli úniku oleje, zatímco se snažil dotáhnout na týmového kolegu Oscara Piastriho. Nadějný závod se tak proměnil v hořké zklamání pro britského jezdce.
Lewis Hamilton přiznal, že Ferrari čelí před domácím závodem v Monze obrovskému tlaku, a to zejména on sám. Podle něj půjde kromě výkonu vozu i o zvládnutí emocí a očekávání fanoušků.