Šéf Pirelli pro motorsport, Paul Hembery, řekl, že si není jistý, jestli by jeho firma chtěla zůstat v F1, kdyby se do ní měla vrátit válka několika výrobců pneumatik.
Podle názoru Hemberyho by tento krok neměl smysl, protože by pak závody byly mnohem méně napínavé. "My pracujeme pro sport. Sport si musí rozhodnout, co chce. Pokud chtějí pneumatikářskou válku a opět původní závody, jako tomu bylo začátkem tohoto tisíciletí, kdy mizeli diváci, tak to je jeden možný způsob. Není na nás, abychom to rozhodovali. Počkáme a uvidíme, jestli se změní pravidla. Pokud se změní, tak to zvážíme. Týmy teď nechtějí válku pneumatikářů," říká Paul Hembery.
Boj dvou dodavatelů pneumatik jsme v F1 viděli naposledy v roce 2006, když se Michelin poté rozhodl opustit F1 a ponechat jí Bridgestonu. Japonského výrobce gum pak od roku 2011 nahradilo právě Pirelli. Podle Hemberyho by ani veřejnost nechtěla boj několika výrobců gum. Podle něj by tento krok také zvýšil náklady.
Paul Hembery, šéf Pirelli, na předsezonních testech v Barceloně (foto: Pirelli)
"Napřed se budeme muset podívat na pravidla. Co by to opravdu znamenalo mít pneumatikářskou válku? Pokud by to znamenalo útratu 100 milionů eur, abychom zrychlili o 0,5s a nemohli bychom ani prokázat, že naše gumy jsou lepší, protože by hlavní slovo stále hrály týmy, tak je to zbytečné. Viděli jsme to v minulosti. V F1 jste si udělali reputaci pouze tehdy, když jste zvládli Indianopolis."
"Nakonec nikdo nemohl zjistit, jaké byly pneumatiky na kterém autě, když zde byla válka výrobců gum. Nikdo nevěděl, protože veškeré peníze byly utraceny do snahy najít rychlost, kterou veřejnost nemohla vidět. A když by to veřejnost nemohla vidět, tak bychom tomu nerozuměli. "
Podle Hemberyho by také boj několika výrobců nakonec mohl být nebezpečný. "Žádný z týmů, se kterými jsem mluvil, nechce válku několika výrobců gum. Vidí to jako mrhání penězi do oblasti, kterou nemůžou kontrolovat a která má omezenou hodnotu pro veřejnost a nakonec jako záležitost bezpečnosti. Výrobci gum mohli tlačit na bezpečnostní bariéry, protože tím se dalo dosáhnout další rychlosti. Mohli jsme to vidět v Indianopolis, je to konečný efekt války výrobců gum. Nemyslím si, že je to dobré pro výrobce pnaumatik a nakonec to není dobré ani pro sport."
James Vowles označil návrat dvouzastávkové strategie v Monaku 2026 za „nejnepříjemnější pocit“, jaký kdy zažil. Podle něj může jít o krok, který závodu spíše uškodí.
Šéf McLarenu Zak Brown potvrdil, že tým i nadále ponechá Landa Norrise a Oscara Piastriho volně závodit o titul bez týmových příkazů. Podle něj mají oba jezdci stejné šance a férový přístup posiluje celý tým.
Jamie Chadwick a Bernie Collins označily Hamiltonův víkend v Maďarsku za kombinaci slabého vozu a chybné strategie.
Toto Wolff přiznal, že vede rozhovory s Maxem Verstappenem, a ujistil, že George Russell o všem ví. Šéf Mercedesu tak otevřeně připustil, že kontakt s nizozemským šampionem není tajemstvím uvnitř týmu.
Red Bull nadále řeší bolestivou otázku druhé sedačky, protože Yuki Tsunoda stále nezískal jediný bod. Jeho neefektivní výkony oslabují nejen sesterský tým, ale i jeho vlastní šance na budoucnost v rámci programu.
Ferrari se zavázalo odhalit příčinu záhadného propadu výkonu Charlese Leclerca během Velké ceny Maďarska. Šéf týmu Fred Vasseur ujistil, že tým pečlivě prozkoumá všechny možné faktory, které mohly ovlivnit rychlost jejich pilota, aby se podobná situace v budoucnu neopakovala.
Kimi Antonelli si na Hungaroringu dojel pro desáté místo a první bod od červnové Velké ceny Kanady, přestože závod byl pro něj těžký a náročný.
Několik týmů Formule 1 zůstalo po Velké ceně Maďarska na Hungaroringu, aby se zapojilo do testování pneumatik pro sezonu 2026. Středeční program však narušila nehoda Franca Colapinta, která předčasně ukončila jeho jízdu.
Lando Norris díky netradiční strategii během Velké ceny Maďarska dokázal předjet svého týmového kolegu Oscara Piastriho. Tento tah ukázal, jak důležitá je taktika na náročném Hungaroringu
Přes mizerný víkend na Hungaroringu zůstává Charles Leclerc přesvědčen, že v případě Lewise Hamiltona šlo jen o výjimečné zaváhání. Monacký jezdec věří, že britský šampion se po letní přestávce vrátí v lepší formě a zbytek sezony přinese pozitivnější výkony.
Yuki Tsunoda sice dojel v Maďarsku až sedmnáctý, přesto víkend hodnotil pozitivně. I bez bodů cítil, že udělal krok vpřed a získal cenné poznatky o voze.
George Russell si po Velké ceně Maďarska vystřelil z jezdců McLarenu kvůli momentu, který je v závodě polekal. Mercedes jeho vtípek podpořil na sociálních sítích.