Šéf Pirelli pro motorsport, Paul Hembery, řekl, že si není jistý, jestli by jeho firma chtěla zůstat v F1, kdyby se do ní měla vrátit válka několika výrobců pneumatik.
Podle názoru Hemberyho by tento krok neměl smysl, protože by pak závody byly mnohem méně napínavé. "My pracujeme pro sport. Sport si musí rozhodnout, co chce. Pokud chtějí pneumatikářskou válku a opět původní závody, jako tomu bylo začátkem tohoto tisíciletí, kdy mizeli diváci, tak to je jeden možný způsob. Není na nás, abychom to rozhodovali. Počkáme a uvidíme, jestli se změní pravidla. Pokud se změní, tak to zvážíme. Týmy teď nechtějí válku pneumatikářů," říká Paul Hembery.
Boj dvou dodavatelů pneumatik jsme v F1 viděli naposledy v roce 2006, když se Michelin poté rozhodl opustit F1 a ponechat jí Bridgestonu. Japonského výrobce gum pak od roku 2011 nahradilo právě Pirelli. Podle Hemberyho by ani veřejnost nechtěla boj několika výrobců gum. Podle něj by tento krok také zvýšil náklady.
Paul Hembery, šéf Pirelli, na předsezonních testech v Barceloně (foto: Pirelli)
"Napřed se budeme muset podívat na pravidla. Co by to opravdu znamenalo mít pneumatikářskou válku? Pokud by to znamenalo útratu 100 milionů eur, abychom zrychlili o 0,5s a nemohli bychom ani prokázat, že naše gumy jsou lepší, protože by hlavní slovo stále hrály týmy, tak je to zbytečné. Viděli jsme to v minulosti. V F1 jste si udělali reputaci pouze tehdy, když jste zvládli Indianopolis."
"Nakonec nikdo nemohl zjistit, jaké byly pneumatiky na kterém autě, když zde byla válka výrobců gum. Nikdo nevěděl, protože veškeré peníze byly utraceny do snahy najít rychlost, kterou veřejnost nemohla vidět. A když by to veřejnost nemohla vidět, tak bychom tomu nerozuměli. "
Podle Hemberyho by také boj několika výrobců nakonec mohl být nebezpečný. "Žádný z týmů, se kterými jsem mluvil, nechce válku několika výrobců gum. Vidí to jako mrhání penězi do oblasti, kterou nemůžou kontrolovat a která má omezenou hodnotu pro veřejnost a nakonec jako záležitost bezpečnosti. Výrobci gum mohli tlačit na bezpečnostní bariéry, protože tím se dalo dosáhnout další rychlosti. Mohli jsme to vidět v Indianopolis, je to konečný efekt války výrobců gum. Nemyslím si, že je to dobré pro výrobce pnaumatik a nakonec to není dobré ani pro sport."
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.
FIA a Formule 1 oznámily novou terminologii pro sezonu 2026 a zároveň představily první vizualizace monopostů nové generace. Ty naznačují směr, kterým se technická podoba šampionátu v následujících letech ubere.
Lando Norris oslavil svůj premiérový titul mistra světa ve Formuli 1 při závěrečném závodě sezony v Abu Dhabi, přičemž jeho výkon ocenili i samotní soupeři.