Mercedes stále trvá na tom, že i přes nedávné potíže týmu a nevalné výsledky není důvod nějak odepisovat tuto sezonu.
Do tohoto ročníku Mercedes vstupoval jako jeden z možných kandidátů na vítězství, sezona nezačala špatně, když Nico Rosberg získal svoje první vítězství v kariérě v Číně. Tehdy se o týmu mluvilo jako o možném černém koni celé sezony. Ale od VC v Monaku Mercedes svým soupeřům nestačí. Od tohoto závodu také získal méně než polovinu toho, co získaly týmy jako Ferrari, Red Bull Racing a Lotus.
Mizérie pokračovala i minulý týden v Maďarsku, když ani jeden z jezdců týmu nepostoupil do Q3. Z Hungaroringu si Mercedes záslouhou Nica Rosberga odváží pouhý jeden bod - to je nejhorší výsledek od Malajsie. Ačkoliv týmu chybí forma, tak týmový šéf, Ross Brawn, řekl, že stáj rozumí tomu, co se děje. Podle něj za potížemi jeho týmu stojí charakteristiky tratí, které se teď jely.
Když byl dotázán, co se stalo s formou týmu od závodu v Monaku, tak řekl: "Myslím, že v Montrealu jsme trochu pokazili kvalifikaci, ale v závodu jsme byli docela dobří. V Maďarsku se mě někdo zeptal, proč jsme zde nebyli konkurenceschopní, zatímco v Monaku jsme byli. Já si ale myslím, že to jsou dva rozdílné okruhy. Podívejme se například na dlouhé zatáčky v Maďarsku, v Monaku žádné s podobným tvarem nenajdete."
V Maďarsku to šlo s Mercedesem z kopce (foto: Pirelli)
"Našemu autu sedí určité tratě a my musíme udělat takové auto, které by bylo konkurenceschopné na všech tratích. To je naše hlavní priorita. Je před námi ohromné množství práce, na které musíme zapracovat, abychom s tou situací něco udělali." Brawn věří, že potřebují postavit auto, které bude konkurenceschopné na všech tratích. "Příležitostně bude dominovat jeden tým a jinak bude konkurenceschopný na každé trati, o to se musíme pokusit. Bohužel jsou zde velmi často vrcholy a pády a zejména vrcholy a pády způsobené tím, jak dobře používáte pneumatiky na jednotlivých tratích."
"To je něco, na čem bychom chtěli zapracovat, abychom je mohli využívat ve větší šíři. V Maďarsku možná nebylo důsledné vyvážení auta v dlouhých zatáčkách. Musíme se na to podívat a najít nějaké řešení."
Liam Lawson připouští, že jezdci Formule 1 často využívají mezer v pravidlech ve svůj prospěch. Zároveň vyzývá k jejich zpřísnění, aby se zvýšila férovost na trati.
Mick Schumacher jedná s týmem Cadillac o své možné návratu do Formule 1 v sezóně 2026. Po období nejistoty a hledání nové příležitosti se zdá, že mladý závodník má reálnou šanci znovu se objevit na startovním roštu díky ambicióznímu projektu nováčka mezi týmy F1.
Odchod Jonathana Wheatleyho z Red Bullu přišel jako velké překvapení, protože ve týmu působil téměř dvě desetiletí na klíčových pozicích. Jeho rozhodnutí odchodu odráželo skryté napětí uvnitř stáje a naznačilo významné personální změny v konkurenčním prostředí formule 1.
Toto Wolff uvedl, že přátelství mezi ním a Lewisem Hamiltonem přestup do Ferrari nijak neovlivnil. Podle něj jejich vztah přesahuje hranice sportovní spolupráce a zůstává pevný i mimo týmové barvy.
Martin Brundle vyjádřil podporu Laurentovi Mekiesovi v jeho nové roli šéfa a výkonného ředitele Red Bullu. Podle něj má Mekies potřebné zkušenosti a autoritu, aby tým úspěšně vedl i v náročném období.
Fernando Alonso upozorňuje na velké výkonnostní rozdíly v poli F1, které podle něj zůstanou až do změny pravidel v roce 2026. Bez revoluce v technických předpisech podle něj nelze očekávat, že se týmy výrazněji srovnají.
Carlos Sainz výrazně ovlivnil kulturu i přístup uvnitř týmu Williams, říká sportovní ředitel Sven Smeets. Podle něj přinesl profesionalitu a technickou preciznost, která motivuje celý tým ke zrychlení vývoje.
Toto Wolff s humorem přiznal, že dodávat motory McLarenu možná nebylo jeho nejchytřejší rozhodnutí. McLaren nyní dominuje, zatímco tým Mercedesu zaostává.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal naplnit očekávání po přesunu do Red Bullu, což vyvolává pochybnosti o jeho budoucnosti ve Formuli 1. Jeho výkonnost zaostává a tlak na japonského jezdce stále roste.
Zak Brown znovu rozdmýchal spekulace o budoucnosti Maxe Verstappena a jeho možném odchodu z Red Bullu. Šéf McLarenu naznačil, že přestup k Mercedesu není mimo hru, čímž opět rozvířil dění v paddocku.
Oliver Bearman otevřeně promluvil o finančních obětech, které jeho rodina podstoupila, aby mu umožnila nastartovat závodní kariéru. Zároveň sdílel, jaký zlomový moment mu přinesl klíčovou příležitost a jak se musel psychicky připravit na náročnou debutovou sezónu ve Formuli 1 s týmem Haas.
Adrian Newey od svého příchodu do Aston Martinu před sezonou 2025 nezná odpočinek a pracuje naplno. Jeho cílem je co nejrychleji posunout tým mezi špičku formule 1.