Mercedes stále trvá na tom, že i přes nedávné potíže týmu a nevalné výsledky není důvod nějak odepisovat tuto sezonu.
Do tohoto ročníku Mercedes vstupoval jako jeden z možných kandidátů na vítězství, sezona nezačala špatně, když Nico Rosberg získal svoje první vítězství v kariérě v Číně. Tehdy se o týmu mluvilo jako o možném černém koni celé sezony. Ale od VC v Monaku Mercedes svým soupeřům nestačí. Od tohoto závodu také získal méně než polovinu toho, co získaly týmy jako Ferrari, Red Bull Racing a Lotus.
Mizérie pokračovala i minulý týden v Maďarsku, když ani jeden z jezdců týmu nepostoupil do Q3. Z Hungaroringu si Mercedes záslouhou Nica Rosberga odváží pouhý jeden bod - to je nejhorší výsledek od Malajsie. Ačkoliv týmu chybí forma, tak týmový šéf, Ross Brawn, řekl, že stáj rozumí tomu, co se děje. Podle něj za potížemi jeho týmu stojí charakteristiky tratí, které se teď jely.
Když byl dotázán, co se stalo s formou týmu od závodu v Monaku, tak řekl: "Myslím, že v Montrealu jsme trochu pokazili kvalifikaci, ale v závodu jsme byli docela dobří. V Maďarsku se mě někdo zeptal, proč jsme zde nebyli konkurenceschopní, zatímco v Monaku jsme byli. Já si ale myslím, že to jsou dva rozdílné okruhy. Podívejme se například na dlouhé zatáčky v Maďarsku, v Monaku žádné s podobným tvarem nenajdete."
V Maďarsku to šlo s Mercedesem z kopce (foto: Pirelli)
"Našemu autu sedí určité tratě a my musíme udělat takové auto, které by bylo konkurenceschopné na všech tratích. To je naše hlavní priorita. Je před námi ohromné množství práce, na které musíme zapracovat, abychom s tou situací něco udělali." Brawn věří, že potřebují postavit auto, které bude konkurenceschopné na všech tratích. "Příležitostně bude dominovat jeden tým a jinak bude konkurenceschopný na každé trati, o to se musíme pokusit. Bohužel jsou zde velmi často vrcholy a pády a zejména vrcholy a pády způsobené tím, jak dobře používáte pneumatiky na jednotlivých tratích."
"To je něco, na čem bychom chtěli zapracovat, abychom je mohli využívat ve větší šíři. V Maďarsku možná nebylo důsledné vyvážení auta v dlouhých zatáčkách. Musíme se na to podívat a najít nějaké řešení."
Zimní pauza se blíží ke konci a je čas, aby se piloti a týmy vrátili zpět do práce a začali s intenzivními přípravami a testováním. Ačkoli si někdo může myslet, že si všichni odpočinuli doma u krbu, realita je kolikrát jiná. Adrenalin je součástí života každého pilota F1, a tak někteří z nich využili volno k lyžování, jízdě v pouštních buginách nebo dokonce k pokusům o pilotování letadel.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.