Mercedes stále trvá na tom, že i přes nedávné potíže týmu a nevalné výsledky není důvod nějak odepisovat tuto sezonu.
Do tohoto ročníku Mercedes vstupoval jako jeden z možných kandidátů na vítězství, sezona nezačala špatně, když Nico Rosberg získal svoje první vítězství v kariérě v Číně. Tehdy se o týmu mluvilo jako o možném černém koni celé sezony. Ale od VC v Monaku Mercedes svým soupeřům nestačí. Od tohoto závodu také získal méně než polovinu toho, co získaly týmy jako Ferrari, Red Bull Racing a Lotus.
Mizérie pokračovala i minulý týden v Maďarsku, když ani jeden z jezdců týmu nepostoupil do Q3. Z Hungaroringu si Mercedes záslouhou Nica Rosberga odváží pouhý jeden bod - to je nejhorší výsledek od Malajsie. Ačkoliv týmu chybí forma, tak týmový šéf, Ross Brawn, řekl, že stáj rozumí tomu, co se děje. Podle něj za potížemi jeho týmu stojí charakteristiky tratí, které se teď jely.
Když byl dotázán, co se stalo s formou týmu od závodu v Monaku, tak řekl: "Myslím, že v Montrealu jsme trochu pokazili kvalifikaci, ale v závodu jsme byli docela dobří. V Maďarsku se mě někdo zeptal, proč jsme zde nebyli konkurenceschopní, zatímco v Monaku jsme byli. Já si ale myslím, že to jsou dva rozdílné okruhy. Podívejme se například na dlouhé zatáčky v Maďarsku, v Monaku žádné s podobným tvarem nenajdete."
V Maďarsku to šlo s Mercedesem z kopce (foto: Pirelli)
"Našemu autu sedí určité tratě a my musíme udělat takové auto, které by bylo konkurenceschopné na všech tratích. To je naše hlavní priorita. Je před námi ohromné množství práce, na které musíme zapracovat, abychom s tou situací něco udělali." Brawn věří, že potřebují postavit auto, které bude konkurenceschopné na všech tratích. "Příležitostně bude dominovat jeden tým a jinak bude konkurenceschopný na každé trati, o to se musíme pokusit. Bohužel jsou zde velmi často vrcholy a pády a zejména vrcholy a pády způsobené tím, jak dobře používáte pneumatiky na jednotlivých tratích."
"To je něco, na čem bychom chtěli zapracovat, abychom je mohli využívat ve větší šíři. V Maďarsku možná nebylo důsledné vyvážení auta v dlouhých zatáčkách. Musíme se na to podívat a najít nějaké řešení."
Šéf týmu Sauber Jonathan Wheatley si udržuje naději, že tým by mohl během Grand Prix v Sao Paulu předvést něco výjimečného, když zde poprvé závodí Gabriel Bortoleto před domácím publikem.
Oscar Piastri přišel o vedení v šampionátu po závodě v Mexico City, čímž se změnilo rozložení sil v boji o titul. Australan tak vstupuje do závěrečné fáze sezony pod větším tlakem.
Williams připravuje změny pro sezonu 2026, které propojují jeho bohatou historii s novou etapou týmu.
Zhou Guanyu se rozpovídal o své cestě ve Ferrari a o tom, co mu aktuální sezona po boku Lewise Hamiltona a Charlese Leclerca přináší.
I přes vedení v šampionátu Lando Norris přiznává, že letošní sezona pro něj nebyla úplně jednoduchá.
Oscar Piastri prochází náročnějším obdobím a jeho pozice v šampionátu se změnila, přičemž závěrečné závody sezony budou klíčové. Mladý Australan nyní čelí většímu tlaku a každý bod se bude počítat.
Bývalý pilot Formule 1 Robert Doornbos okomentoval aktuální dění ve Ferrari a upozornil na jeden z možných problémů, kterému tým Lewise Hamiltona stále čelí.
Paul Monaghan z Red Bullu upozornil, že poslední zlepšení týmu nejsou výsledkem jen jednotlivých technických novinek na voze RB21.
Max Verstappen z Red Bullu a Oliver Bearman z Haasu vstupují do víkendu v Brazílii s větším klidem, protože jim již nehrozí zákaz startu.
Podle informací médií si Ferrari po slibných výsledcích na nedávných závodech v USA a Mexiku rozmyslelo rozsah změn na svém voze pro sezónu 2026.
Jezdci McLarenu, Lando Norris a Oscar Piastri, prozradili, jak ladí přípravy na závěrečný boj o titul, aby zůstali konkurenceschopní až do posledního závodu sezóny.
Pilot Ferrari Charles Leclerc oznámil zásnuby se svou partnerkou Alexandrou Saint Mleux prostřednictvím příspěvku na Instagramu, který během chvíle zaplavil sociální sítě.