Šéf Mercedesu Ross Brawn věří, že jeho tým je lepší v předvídání toho, jak se letošní pneumatiky budou v závodech chovat.
Mercedes sice vyhrál Velkou cenu Číny, v ostatních závodech však jeho výkony byly dost nekonzistentní částečně i kvůli tomu, že se občas s letošními pneumatikami Pirelli trápil. Podle šéfa Mercedesu je třeba v závodech pružněji reagovat na jejich vývoj, přestože již lépe rozumějí chování pneumatik a dokážou předvídat jejich výkonnost.
Je třeba zlepšit předvídání vývoj, nebo v závodech pružněji reagovat? "Myslím, že obojí. Musíme lépe reagovat, protože se setkáváme se situacemi, které se velmi těžko předpovídají. Na druhou stranu se zlepšujeme v predikci toho, co se přihodí, a lépe rozumíme tomu, jak se to bude vyvíjet.
Zdá se, že některé týmy byly na začátku sezóny v dobré pozici a jiné - jako my - na tom museli pracovat a učinit některé změny. Takže to je o předvídání i pružných reakcích. My se však v predikci, modelování a analýze toho, co se odehrává, zlepšujeme," popisuje Brawn.
Mercedes rozumí pneumatikám lépe, v Německu byl však ze svých výkonů spíše zklamaný(foto: Daimler AG)
Proto z výkonů Mercedesu v Německu nebyl příliš nadšený. "Byl jsem trochu zklamaný. Byla tam část závodu, která byla trochu slabší a my jsme se s ní nedokázali vypořádat tak, jak jsme doufali, a také části, kde to bylo slušnější," uvedl pro Autosport.
Zak Brown si znovu rýpl do Alpine a připomněl, že ztráta Oscara Piastriho byla jejich velkým selháním. Vzhledem k Australanově současné formě u McLarenu působí tento přešlap o to bolestněji.
George Russell tvrdí, že kdyby se připojil k Mercedesu hned po vstupu do Formule 1, mohl mít na svém kontě dva tituly. Naznačuje, že čas strávený v menších týmech mohl znamenat ztrátu šampionátů, které by jinak mohl získat.
Lando Norris měl být hlavním tahounem McLarenu v boji o titul, ale drobné chyby ho postupně srážejí a nahrávají jeho klidnějšímu kolegovi Oscarovi Piastrimu. Ten zatím beze slov přebírá roli lídra a ukazuje, kdo má aktuálně navrch.
Začátek nové kapitoly Lewise Hamiltona ve Ferrari se zatím nese ve znamení zklamání. Očekávaný restart kariéry v ikonickém červeném voze se rychle proměnil v sérii neuspokojivých výsledků, které zatím nenaplňují ambice ani fanouškovská očekávání.
Max Verstappen z Red Bullu je známý svou přímočarostí a otevřeností, když přijde na hodnocení dění ve světě formule 1.
Pilot McLarenu si zakládá na férovém přístupu a přátelském vystupování, přesto by bylo chybou vnímat jeho slušnost jako nedostatek bojovnosti. Na trati je připraven tvrdě si jít za svým cílem.
Andrea Kimi Antonelli vstoupil do Formule 1 s velkými očekáváními a silnou podporou Mercedesu, který stojí za ním i v případě chyb. Šéf týmu Toto Wolff mu poskytuje plnou podporu, zatímco Valtteri Bottas, jako rezervní pilot a mentor, ochotně sdílí své zkušenosti.
Yuki Tsunoda po třech závodech v Red Bullu ukazuje potenciál, ale jeho plná adaptace ještě není dokončena. Rozdíl oproti Verstappenovi se projevuje nejen v rychlosti, ale i v práci s pneumatikami, stabilitě a konzistenci výkonu.
Šéf Aston Martinu Andy Cowell přiznal, že nové aerodynamické zařízení týmu jim od svého spuštění výrazně rozšířilo obzory. Podle jeho slov poskytl nový větrný tunel cenné poznatky, které Aston Martin plánuje využít k vývoji rychlejšího a konkurenceschopnějšího monopostu.
Gabriel Bortoleto přiznal, že přechod z vítězství v šampionátech F2 a F3 na závodění na chvostu startovního pole Formule 1 pro něj představuje značnou výzvu.
Red Bull Racing se v roce 2026 chystá představit vlastní pohonné jednotky, které vyvinul ve spolupráci s Fordem. Šéf týmu Christian Horner je nadšený z tohoto kroku, i když si je vědom rizika, které s ním souvisí.
Lewis Hamilton čelí jednomu z nejtěžších období své kariéry, což potvrzuje i renomovaný novinář Mark Hughes. V Džiddě utrpěl pravděpodobně svou nejtvrdší porážku od týmového kolegy, což zdůrazňuje složitost jeho současné situace.