Šéf Mercedesu Ross Brawn věří, že jeho tým je lepší v předvídání toho, jak se letošní pneumatiky budou v závodech chovat.
Mercedes sice vyhrál Velkou cenu Číny, v ostatních závodech však jeho výkony byly dost nekonzistentní částečně i kvůli tomu, že se občas s letošními pneumatikami Pirelli trápil. Podle šéfa Mercedesu je třeba v závodech pružněji reagovat na jejich vývoj, přestože již lépe rozumějí chování pneumatik a dokážou předvídat jejich výkonnost.
Je třeba zlepšit předvídání vývoj, nebo v závodech pružněji reagovat? "Myslím, že obojí. Musíme lépe reagovat, protože se setkáváme se situacemi, které se velmi těžko předpovídají. Na druhou stranu se zlepšujeme v predikci toho, co se přihodí, a lépe rozumíme tomu, jak se to bude vyvíjet.
Zdá se, že některé týmy byly na začátku sezóny v dobré pozici a jiné - jako my - na tom museli pracovat a učinit některé změny. Takže to je o předvídání i pružných reakcích. My se však v predikci, modelování a analýze toho, co se odehrává, zlepšujeme," popisuje Brawn.
Mercedes rozumí pneumatikám lépe, v Německu byl však ze svých výkonů spíše zklamaný(foto: Daimler AG)
Proto z výkonů Mercedesu v Německu nebyl příliš nadšený. "Byl jsem trochu zklamaný. Byla tam část závodu, která byla trochu slabší a my jsme se s ní nedokázali vypořádat tak, jak jsme doufali, a také části, kde to bylo slušnější," uvedl pro Autosport.
Liam Lawson připouští, že jezdci Formule 1 často využívají mezer v pravidlech ve svůj prospěch. Zároveň vyzývá k jejich zpřísnění, aby se zvýšila férovost na trati.
Mick Schumacher jedná s týmem Cadillac o své možné návratu do Formule 1 v sezóně 2026. Po období nejistoty a hledání nové příležitosti se zdá, že mladý závodník má reálnou šanci znovu se objevit na startovním roštu díky ambicióznímu projektu nováčka mezi týmy F1.
Odchod Jonathana Wheatleyho z Red Bullu přišel jako velké překvapení, protože ve týmu působil téměř dvě desetiletí na klíčových pozicích. Jeho rozhodnutí odchodu odráželo skryté napětí uvnitř stáje a naznačilo významné personální změny v konkurenčním prostředí formule 1.
Toto Wolff uvedl, že přátelství mezi ním a Lewisem Hamiltonem přestup do Ferrari nijak neovlivnil. Podle něj jejich vztah přesahuje hranice sportovní spolupráce a zůstává pevný i mimo týmové barvy.
Martin Brundle vyjádřil podporu Laurentovi Mekiesovi v jeho nové roli šéfa a výkonného ředitele Red Bullu. Podle něj má Mekies potřebné zkušenosti a autoritu, aby tým úspěšně vedl i v náročném období.
Fernando Alonso upozorňuje na velké výkonnostní rozdíly v poli F1, které podle něj zůstanou až do změny pravidel v roce 2026. Bez revoluce v technických předpisech podle něj nelze očekávat, že se týmy výrazněji srovnají.
Carlos Sainz výrazně ovlivnil kulturu i přístup uvnitř týmu Williams, říká sportovní ředitel Sven Smeets. Podle něj přinesl profesionalitu a technickou preciznost, která motivuje celý tým ke zrychlení vývoje.
Toto Wolff s humorem přiznal, že dodávat motory McLarenu možná nebylo jeho nejchytřejší rozhodnutí. McLaren nyní dominuje, zatímco tým Mercedesu zaostává.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal naplnit očekávání po přesunu do Red Bullu, což vyvolává pochybnosti o jeho budoucnosti ve Formuli 1. Jeho výkonnost zaostává a tlak na japonského jezdce stále roste.
Zak Brown znovu rozdmýchal spekulace o budoucnosti Maxe Verstappena a jeho možném odchodu z Red Bullu. Šéf McLarenu naznačil, že přestup k Mercedesu není mimo hru, čímž opět rozvířil dění v paddocku.
Oliver Bearman otevřeně promluvil o finančních obětech, které jeho rodina podstoupila, aby mu umožnila nastartovat závodní kariéru. Zároveň sdílel, jaký zlomový moment mu přinesl klíčovou příležitost a jak se musel psychicky připravit na náročnou debutovou sezónu ve Formuli 1 s týmem Haas.
Adrian Newey od svého příchodu do Aston Martinu před sezonou 2025 nezná odpočinek a pracuje naplno. Jeho cílem je co nejrychleji posunout tým mezi špičku formule 1.