Šéf Mercedesu Ross Brawn věří, že jeho tým je lepší v předvídání toho, jak se letošní pneumatiky budou v závodech chovat.
Mercedes sice vyhrál Velkou cenu Číny, v ostatních závodech však jeho výkony byly dost nekonzistentní částečně i kvůli tomu, že se občas s letošními pneumatikami Pirelli trápil. Podle šéfa Mercedesu je třeba v závodech pružněji reagovat na jejich vývoj, přestože již lépe rozumějí chování pneumatik a dokážou předvídat jejich výkonnost.
Je třeba zlepšit předvídání vývoj, nebo v závodech pružněji reagovat? "Myslím, že obojí. Musíme lépe reagovat, protože se setkáváme se situacemi, které se velmi těžko předpovídají. Na druhou stranu se zlepšujeme v predikci toho, co se přihodí, a lépe rozumíme tomu, jak se to bude vyvíjet.
Zdá se, že některé týmy byly na začátku sezóny v dobré pozici a jiné - jako my - na tom museli pracovat a učinit některé změny. Takže to je o předvídání i pružných reakcích. My se však v predikci, modelování a analýze toho, co se odehrává, zlepšujeme," popisuje Brawn.
Mercedes rozumí pneumatikám lépe, v Německu byl však ze svých výkonů spíše zklamaný(foto: Daimler AG)
Proto z výkonů Mercedesu v Německu nebyl příliš nadšený. "Byl jsem trochu zklamaný. Byla tam část závodu, která byla trochu slabší a my jsme se s ní nedokázali vypořádat tak, jak jsme doufali, a také části, kde to bylo slušnější," uvedl pro Autosport.
Zimní pauza se blíží ke konci a je čas, aby se piloti a týmy vrátili zpět do práce a začali s intenzivními přípravami a testováním. Ačkoli si někdo může myslet, že si všichni odpočinuli doma u krbu, realita je kolikrát jiná. Adrenalin je součástí života každého pilota F1, a tak někteří z nich využili volno k lyžování, jízdě v pouštních buginách nebo dokonce k pokusům o pilotování letadel.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.