Včera v Londýně zasedala Technická pracovní skupina (TWG) Mezinárodní automobilové federace (FIA) kvůli mapování motorů, které v posledních závodech využíval Red Bull. Konkrétní rozhodnutí sice nepadlo, ale do příštího závodu na Hungaroringu se FIA bude snažit pravidla upravit.
Celý problém se týká komplikované záležitosti kolem počítačového nastavení motorů, tak zvaného mapování, které řídí množství krouticího momentu motoru za různých podmínek.
Red Bull byl v neděli obviněn (více zde) z toho, že ve středních otáčkách v Německu díky opožděnému zážehu údajně používal až o 30 % nižší krouticí moment při naplno otevřených škrticích klapkách než v předchozích závodech, což má pilotům pomoci s ovladatelností podobně jako kontrola trakce bez ztráty aerodynamických výhod z foukání.
Včera se týmy v rámci TWG dohodly, že pravidla nebudou ihned měnit, abych jejich úprava byla co nejlepší a nevedla k dalším možným problémům. Je nepravděpodobné, že bychom se nové znění dozvěděli do středy, na Hungaroringu by se však mělo již jet podle něj.
Pro Red Bull to nebude představovat velký problém, stačí se vrátit ke staršímu mapování.
Záď Red Bullu RB8 poháněného motorem Renault RS27 (foto: Red Bull Racing)
Max Verstappen se ani po skončení sezóny F1 nezastavil a už se objevil za volantem závodního vozu. Zdá se, že jeho vášeň pro rychlost stále hoří naplno.
Formule 1 se po letech vrací na portugalskou půdu. Fanoušky čeká návrat atraktivní destinace, která se v sezonách 2027 a 2028 znovu objeví v kalendáři královny motorsportu.
Charles Leclerc se ohlíží za sezonou 2025 s kombinací spokojenosti a kritického pohledu. Poté přinesl svůj pohled na budoucnost.
První sezona Lewise Hamiltona ve Ferrari byla poznamenána výzvami a adaptací na nový tým, přičemž výrazné úspěchy se objevily jen zřídka. Insideři odhalili, jaký je skutečný stav vztahů a atmosféra uvnitř týmu.
Třídenní akce McLaren F1 Teamu a společnosti Allwyn proměnila pražské Holešovice v interaktivní centrum Formule 1. Fanouškům nabídla bezplatný a otevřený pohled do světa F1.
Honda Racing poprvé poodhalila zvukovou identitu své pohonné jednotky pro Formuli 1 od roku 2026. Krátká zvuková ukázka nabízí autentický náhled na to, jaký projev budou mít monoposty nové generace
Lando Norris převzal v Taškentu trofej za titul mistra Formule 1 v sezóně 2025. Ceremoniál završil jeho úspěšnou sezonu a oslavil triumf McLarenu v Poháru konstruktérů.
Dosavadní prezident FIA si zajistil další čtyřleté funkční období v čele federace. Pokračuje tak kontinuita vedení jedné z klíčových institucí světového motorsportu.
Odchod Helmuta Marka znamená pro Red Bull i Maxe Verstappena konec klíčové kapitoly moderní éry týmu. Muž, který stál u zrodu týmu současné dominance, zanechává výraznou stopu.
Jack Doohan měl náročný start v Super Formuli a během testů v Suzuce havaroval dva dny po sobě v zatáčce Degner 2. Debut tedy rozhodně neprobíhal podle jeho očekávání.
Lewis Hamilton má za sebou první rok u Ferrari, který se od předsezónních očekávání výrazně lišil. Pro slavného jezdce to byla náročná sezóna, jež ostře kontrastovala s jeho ambiciózním příchodem do Maranella.
Bývalý pilot Formule 1 Ralf Schumacher se vyjádřil k budoucnosti jednoho z jezdců Aston Martinu a otevřeně komentoval jeho postavení v šampionátu.