Adrian Sutil analyzuje pro německý motorsport-total dnešní kvalifikaci, která byla tak trochu loterií. Pro neděli očekává v pravém slova smyslu "ostrý závod".
Adriane, jak hodnotíš kvalifikaci?Byla to hodně napínavá kvalifikace. První část byla suchá, pak začalo pršet a bylo tak hodně důležité mít správný timing, zvláště v Q2. Někteří ho měli, jiní ne - je to pořád o tom stejném. Nico Rosberg vyjel ven bohužel až moc pozdě a gumy už nedostal do provozní teploty. Pak musel přezout na pneumatiky do deště. Tou dobou už všude stálo až moc vody na to, aby mohl zajet dobrý čas.
To u Michaela to šlo lépe. Pro Němce je to s Vettelem na druhém a Schumacherem na čtvrtém místě moc pěkné. Alonsa musí člověk vypíchnout, byl znova grandiozní. Pozorovat jeho kolo bylo mimořádné. Nevypadalo to jako kolo na pole position, protože se auto během něj pořád cukalo a párkrát byl i mimo trať. Za těchto podmínek musíte zajet kolo, ve kterém se nedostanete do výjezdových zón. To se mu povedlo a nakonec získal velmi dobrý čas, 1:40,6 min - zasloužené pole position.
V Q3 byli jezdci, kteří tam normálně nebývají, můžeme to příčítat podmínkám, které panovaly?Bylo to na limitu, což řekl i Fernando. Pro něj šlo vše dobře, ale můžeme to vidět i na příkladu Nica Hülkenberga, který v úvodním kole ve vlásence ztratil kontrolu nad autem. Bylo tam hodně vody a člověk pak jednoduše dostane aquaplaning. Když jste pak mimo, tak je velká rychlost až nebezpečná. Když je ale vyjetá stopa, tak je to bezpečnější.
Michael Schumacher bude startovat díky penalizaci Webbera hned za Vettelem z třetího místa. Jaký potenciál má podle tebe Mercedes do závodu?Vždycky je to velká výhoda, když můžete startovat vpředu. Pak je toho hodně možného. Těžko říct, kdo bude mít v mokrém závodu navrch. To se jednoduše těžko odhaduje. Každopádně pro Mercedes a Michaela Schumachera je to skvělá startovní pozice. Když by vše šlo, tak by podiové umístění určitě bylo možné, ale bude to těžké. Musí o to zabojovat a určitě bude pod velkým tlakem ze zadu. Mark Webber bude také určitě chtít dopředu. Bude to ostrý závod.
Adrian vloni v Brazílii ve voze Force India (foto: Sahara Force India)
Schumacher by si přál déšť, ale nevypadá to na to. Co si myslíš?Taky bych řekl, že zůstane sucho. Jak už jsem řekl, bude pod tlakem zezadu, a on to ví. Má to ale i výhodu, když člověk startuje zepředu. Měl by se dívat dopředu a já věřím, že to také dělá.
Měl by Sebastian Vettel riskovat, aby získal domácí vítězstí nebo by měl jet raději pomaleji, aby získal body?Co má větší cenu? Nakonec je to titul, který má největší cenu. Je hezké vyhrát domácí závod, ale v kalendáři je 20 závodů, ve kterých člověk musí především bodovat. Konstantnost se nakonec vyplatí. Chce to samozřejmě riskovat trochu více než ostatní, ale pořád musíte jet hlavou a když je to nutné, tak domů přivést body. Nemyslím si, že bude s Fernandem nějak moc bojovat.
Liam Lawson zažil v úvodu Velké ceny Mexika okamžik, který vyděsil celý paddock. Krátce po startu se ocitl v nečekané a znepokojivé situaci, jež znovu připomněla, jak křehká může být bezpečnost ve Formuli 1.
Bývalý jezdec F1 Christijan Albers zpochybnil, že Lando Norris a Oscar Piastri patří mezi největší talenty současného motorsportu.
Lewis Hamilton se otevřeně podělil o své dojmy z nové kapitoly své kariéry a popsal ji jako mimořádně silný moment.
Po působivém výkonu Olivera Bearmana v Mexiku Martin Brundle vyzdvihl jeho talent a rychlý rozvoj. Podle něj patří mladý Brit mezi jezdce, kteří by mohli zaujmout, pokud se objeví nové šance ve špičkových týmech.
George Russell po podpsisu nové smlouvy s Mercedesem prozradil detaily i ohledně jeho manažeerského týmu.
Valtteri Bottas absolvoval 112 kol na okruhu Autódromo Hermanos Rodríguez při testovacím programu s týmem Mercedes. Pro finského závodníka šlo o důležitou příležitost znovu usednout do monopostu Formule 1 před novou sezonou s Cadillacem.
Mexická národní sportovní autorita OMDAI poskytla komentář k události z minulého závodního víkendu, kdy Liam Lawson zažil nebezpečný moment na trati.
Felipe Massa zahájil u londýnského Nejvyššího soudu spor o 82 milionů dolarů kvůli aféře „Crashgate“ z roku 2008.
Lewis Hamilton byl po Velké ceně Mexika zklamaný z desetisekundové penalizace za souboj s Maxem Verstappenem. Podle něj bylo rozhodnutí komisařů zbytečně přísné.
Martin Brundle naznačuje, že start Mexické Grand Prix měl mnohem dramatičtější podtext, než se zdálo. Podle něj si Max Verstappen zasloužil přísný trest, který by jasně vymezil hranice chování na trati, a poukázal tak na nedostatečné rozhodnutí rozhodčích.
Kandidátka na prezidentku FIA Laura Villars oznámila, že obdržela povolení k mimořádnému soudnímu slyšení v Paříži. Tento krok naznačuje další vývoj v napjaté situaci kolem vedení federace.
Lando Norris z McLarenu prozradil, že v posledních závodech nepoužívá jeden z běžných nástrojů na svém palubním displeji během kvalifikace.