Pirelli rozhodnutí o nasazení nové experimentální tvrdé směsi do závodu nechává na týmech. Další zkouška pneumatik s lepšími parametry se uskuteční v pátek na Hockenheimringu.
Kvůli dešti v Silverstone si týmy neměly příležitost nové pneumatiky vyzkoušet, další možnost tedy dostanou před Velkou cenou Německa. Nová tvrdá směs je oproti té stávající schopna fungovat při širším provozním rámci. Měla by jít snadněji zahřát a také i déle vydržet.
Pirelli se však zdráhá ji automaticky v závodech letos nahradit, protože nechce nepatřičně zasahovat do rozjetého a vyrovnaného šampionátu. Pokud by s tímto krokem ale souhlasila většina týmů, mohli bychom se jí dočkat ještě do konce roku 2012.
"Nová tvrdá pneumatika není velkou evolucí, má ale o něco širší pracovní rámec, díky kterému by pro týmy mělo být snazší ji zahřát a udržet ve správném provozním rámci," vysvětluje sportovní ředitel Pirelli Paul Hembery v oficiálním prohlášení před Velkou cenou Německa.
"Jezdíme s nimi pouze v pátečním tréninku. Protože je šampionát tak vyrovnaný, cítíme, že by nebylo fér najednou měnit jeden z fundamentálních parametrů, jehož pochopení týmy věnovali spoustu úsilí ve snaze dostat z něj co nejvíce.
Užíváme si však s nimi velmi produktivního rozhovoru a vždy budeme brát ohled na přání většiny. Určitě bude zajímavé vyslechnout si, co na novou pneumatiku budou říkat a sledovat, jestli se jejich dojmy budou shodovat se závěry, které jsme učinili my po svém soukromém testování," dodává Hembery.
Mechanici Force Indie kontroluji tvrdé směsi pneumatik Pirelli (foto: Sahara Force India)
Pro závodní víkend v Německu Pirelli veze také měkkou a středně-tvrdou směs, na kterých se zde bude závodit vůbec poprvé.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.
FIA a Formule 1 oznámily novou terminologii pro sezonu 2026 a zároveň představily první vizualizace monopostů nové generace. Ty naznačují směr, kterým se technická podoba šampionátu v následujících letech ubere.
Lando Norris oslavil svůj premiérový titul mistra světa ve Formuli 1 při závěrečném závodě sezony v Abu Dhabi, přičemž jeho výkon ocenili i samotní soupeři.