Pirelli rozhodnutí o nasazení nové experimentální tvrdé směsi do závodu nechává na týmech. Další zkouška pneumatik s lepšími parametry se uskuteční v pátek na Hockenheimringu.
Kvůli dešti v Silverstone si týmy neměly příležitost nové pneumatiky vyzkoušet, další možnost tedy dostanou před Velkou cenou Německa. Nová tvrdá směs je oproti té stávající schopna fungovat při širším provozním rámci. Měla by jít snadněji zahřát a také i déle vydržet.
Pirelli se však zdráhá ji automaticky v závodech letos nahradit, protože nechce nepatřičně zasahovat do rozjetého a vyrovnaného šampionátu. Pokud by s tímto krokem ale souhlasila většina týmů, mohli bychom se jí dočkat ještě do konce roku 2012.
"Nová tvrdá pneumatika není velkou evolucí, má ale o něco širší pracovní rámec, díky kterému by pro týmy mělo být snazší ji zahřát a udržet ve správném provozním rámci," vysvětluje sportovní ředitel Pirelli Paul Hembery v oficiálním prohlášení před Velkou cenou Německa.
"Jezdíme s nimi pouze v pátečním tréninku. Protože je šampionát tak vyrovnaný, cítíme, že by nebylo fér najednou měnit jeden z fundamentálních parametrů, jehož pochopení týmy věnovali spoustu úsilí ve snaze dostat z něj co nejvíce.
Užíváme si však s nimi velmi produktivního rozhovoru a vždy budeme brát ohled na přání většiny. Určitě bude zajímavé vyslechnout si, co na novou pneumatiku budou říkat a sledovat, jestli se jejich dojmy budou shodovat se závěry, které jsme učinili my po svém soukromém testování," dodává Hembery.
Mechanici Force Indie kontroluji tvrdé směsi pneumatik Pirelli (foto: Sahara Force India)
Pro závodní víkend v Německu Pirelli veze také měkkou a středně-tvrdou směs, na kterých se zde bude závodit vůbec poprvé.
Max Verstappen vysvětlil, proč na Nürburgringu testoval Ferrari GT3 pod přezdívkou „Franz Hermann“ a že překonání traťového rekordu nebylo jeho cílem. Šlo mu hlavně o zážitek a vyzkoušení vozu na legendární trati.
Lewis Hamilton čelí po přestupu z Mercedesu do Ferrari náročným výzvám jak technickým, tak psychologickým. Změna týmu, která měla znamenat novou kapitolu, se ukázala být mnohem složitější, než se očekávalo.
FIA ustoupila kritice jezdců a upravila pravidla pro trestání nevhodného chování, když snížila vysoké pokuty o polovinu. Tvrdé postihy tak nově nebudou hrozit za emotivní výlevy během závodu, ale zůstanou zachovány například za urážky oficiálních osob.
Charles Leclerc kvůli zdravotním potížím vynechá media day před Velkou cenou Emilia Romagna v Imole, ale Ferrari očekává jeho návrat do vozu v pátek. Tým zároveň přiveze první technické upgrady a doufá v lepší výsledky.
Lewis Hamilton je bezesporu jednou z nejvlivnějších osobností ve světě Formule 1, což potvrzuje i jeho nejnovější lukrativní smlouva s velkým sponzorem. Tento obchod ukazuje, jak silná a ceněná je jeho jméno nejen na trati, ale i mimo ni.
Franco Colapinto nastupuje do formule 1 uprostřed sezony a má pět závodů, včetně víkendové GP v Imole, aby si u týmu Alpine vybojoval trvalé místo. I přes smíšené výsledky v roce 2024 musí podat maximální výkon, jinak mu hrozí návrat na lavičku náhradníků.
McLaren patří mezi týmy, které na nadcházející Velkou cenu Emilia Romagna v Imole plánují představit výrazné technické vylepšení svých vozů. Tyto upgrady by měly pomoci týmu udržet tempo v aktuálně vyrovnaném poli a posílit jejich šance v pokračující sezoně.
Frederic Vasseur varuje, že plánované zpřísnění pravidel ohledně takzvaných flexibilních křídel může zásadně ovlivnit pořadí na čele F1. Podle šéfa Ferrari jde o citlivou oblast, kde někteří soupeři balancují na hraně legality, a změna by mohla odhalit dosud skryté rozdíly.
Ford zůstává pevně oddaný Formuli 1 i partnerství s Red Bullem, a to i v případě, že Max Verstappen po roce 2025 tým opustí. Podle šéfa Ford Performance Marka Rushbrooka je jejich spolupráce strategickým krokem s dlouhodobou vizí, nezávislým na jednotlivých jezdcích.
Lewis Hamilton se po těžkém adaptačním období ve Ferrari postupně zlepšuje a zkracuje rozdíl vůči Charlesi Leclercovi. Jeho cílem ale není jen porazit týmového kolegu, ale vyhrávat závody. Tifosi ho nadále podporují.
Adrian Newey přirovnal pravidla pro sezonu 2026 k technické revoluci z roku 2022. Podle něj nabízejí víc prostoru pro inovace, než se původně zdálo.
Charles Leclerc je spokojený se směrem nastavení SF-25, který odpovídá jeho stylu, ale stále hledá úpravy pro lepší zvládnutí chování letošního monopostu.