Pirelli rozhodnutí o nasazení nové experimentální tvrdé směsi do závodu nechává na týmech. Další zkouška pneumatik s lepšími parametry se uskuteční v pátek na Hockenheimringu.
Kvůli dešti v Silverstone si týmy neměly příležitost nové pneumatiky vyzkoušet, další možnost tedy dostanou před Velkou cenou Německa. Nová tvrdá směs je oproti té stávající schopna fungovat při širším provozním rámci. Měla by jít snadněji zahřát a také i déle vydržet.
Pirelli se však zdráhá ji automaticky v závodech letos nahradit, protože nechce nepatřičně zasahovat do rozjetého a vyrovnaného šampionátu. Pokud by s tímto krokem ale souhlasila většina týmů, mohli bychom se jí dočkat ještě do konce roku 2012.
"Nová tvrdá pneumatika není velkou evolucí, má ale o něco širší pracovní rámec, díky kterému by pro týmy mělo být snazší ji zahřát a udržet ve správném provozním rámci," vysvětluje sportovní ředitel Pirelli Paul Hembery v oficiálním prohlášení před Velkou cenou Německa.
"Jezdíme s nimi pouze v pátečním tréninku. Protože je šampionát tak vyrovnaný, cítíme, že by nebylo fér najednou měnit jeden z fundamentálních parametrů, jehož pochopení týmy věnovali spoustu úsilí ve snaze dostat z něj co nejvíce.
Užíváme si však s nimi velmi produktivního rozhovoru a vždy budeme brát ohled na přání většiny. Určitě bude zajímavé vyslechnout si, co na novou pneumatiku budou říkat a sledovat, jestli se jejich dojmy budou shodovat se závěry, které jsme učinili my po svém soukromém testování," dodává Hembery.
Mechanici Force Indie kontroluji tvrdé směsi pneumatik Pirelli (foto: Sahara Force India)
Pro závodní víkend v Německu Pirelli veze také měkkou a středně-tvrdou směs, na kterých se zde bude závodit vůbec poprvé.
James Vowles označil návrat dvouzastávkové strategie v Monaku 2026 za „nejnepříjemnější pocit“, jaký kdy zažil. Podle něj může jít o krok, který závodu spíše uškodí.
Šéf McLarenu Zak Brown potvrdil, že tým i nadále ponechá Landa Norrise a Oscara Piastriho volně závodit o titul bez týmových příkazů. Podle něj mají oba jezdci stejné šance a férový přístup posiluje celý tým.
Jamie Chadwick a Bernie Collins označily Hamiltonův víkend v Maďarsku za kombinaci slabého vozu a chybné strategie.
Toto Wolff přiznal, že vede rozhovory s Maxem Verstappenem, a ujistil, že George Russell o všem ví. Šéf Mercedesu tak otevřeně připustil, že kontakt s nizozemským šampionem není tajemstvím uvnitř týmu.
Red Bull nadále řeší bolestivou otázku druhé sedačky, protože Yuki Tsunoda stále nezískal jediný bod. Jeho neefektivní výkony oslabují nejen sesterský tým, ale i jeho vlastní šance na budoucnost v rámci programu.
Ferrari se zavázalo odhalit příčinu záhadného propadu výkonu Charlese Leclerca během Velké ceny Maďarska. Šéf týmu Fred Vasseur ujistil, že tým pečlivě prozkoumá všechny možné faktory, které mohly ovlivnit rychlost jejich pilota, aby se podobná situace v budoucnu neopakovala.
Kimi Antonelli si na Hungaroringu dojel pro desáté místo a první bod od červnové Velké ceny Kanady, přestože závod byl pro něj těžký a náročný.
Několik týmů Formule 1 zůstalo po Velké ceně Maďarska na Hungaroringu, aby se zapojilo do testování pneumatik pro sezonu 2026. Středeční program však narušila nehoda Franca Colapinta, která předčasně ukončila jeho jízdu.
Lando Norris díky netradiční strategii během Velké ceny Maďarska dokázal předjet svého týmového kolegu Oscara Piastriho. Tento tah ukázal, jak důležitá je taktika na náročném Hungaroringu
Přes mizerný víkend na Hungaroringu zůstává Charles Leclerc přesvědčen, že v případě Lewise Hamiltona šlo jen o výjimečné zaváhání. Monacký jezdec věří, že britský šampion se po letní přestávce vrátí v lepší formě a zbytek sezony přinese pozitivnější výkony.
Yuki Tsunoda sice dojel v Maďarsku až sedmnáctý, přesto víkend hodnotil pozitivně. I bez bodů cítil, že udělal krok vpřed a získal cenné poznatky o voze.
George Russell si po Velké ceně Maďarska vystřelil z jezdců McLarenu kvůli momentu, který je v závodě polekal. Mercedes jeho vtípek podpořil na sociálních sítích.