Letos už jsme několikrát byli svědky situace, kdy došlo k incidentu při předjížděcím manévru, respektive při bránění pozice. FIA nyní vyjasnila pravidla, podle kterých se nyní sitauce budou posuzovat.
Typickým příkladem sporné situace je letošní Velká cena Bahrajnu, ve které Nico Rosberg vytlačil z dráhy Fernanda Alonsa a Lewise Hamiltona při bránění své pozice. Nebyl však nijak potrestán, komisaři to neshledali přestupkem.
Charlie Whiting, ředitel závodů F1, poslal během Velké ceně Británie týmům nová pravidla pro posuzování těchto situací.
Oficiální stanovisko zní, že bránící se jezdec může využít plnou šířku závodní dráhy při bránění své pozice, pokud se jezdec za ním nedostane po bok jeho vozu žádnou významnou částí svého vozidla.
Zjednodušeně řečeno, pokud se jakákoliv část předního křídla dostane na úroveň zadního kole předjížděného, bude to bráno tak, jako by byl předjíždějící pilot významnou částí svého vozu vedle vozu soupeře.
Nico Rosberg letos v Bahrajnu(Foto: Daimler AG)
I sám Rosberg je určitě rád, že FIA pravidla vyjasnila. Po Velké ceně Bahrajnu prohlásil: "Jde o bezpečnost pilotů. Musíme dělat to nejlepší, co můžeme. Tato část pravidel není příliš jasná a proto by měla být upřesněna. Pravidla týkající se vícenásobné změny stopy musí být vyjasněna, aby mohli být penalizováni ti, kteří si to zaslouží."
Lando Norris získal pole position na belgické Grand Prix 2025 v Spa, když porazil svého týmového kolegu Oscara Piastriho. Norris tak zajistil McLarenu nejlepší startovní pozici před nedělním závodem.
Navzdory nové zadní závěsové geometrii skončilo Ferrari ve sprintu belgického GP čtvrté, což podle týmu odpovídá téměř maximálnímu výkonu vozu na Spa. Novinka zatím nepřinesla výrazný posun v tempu, a Ferrari tak musí dál pracovat na zlepšení.
Oscar Piastri strávil během sprintu ve Spa příliš mnoho času za Maxem Verstappenem a je odhodlaný podobnou situaci v nedělním závodě neopakovat. Do Grand Prix vstupuje s jasným cílem postavit se svému rivalovi čelem.
Martin Brundle vyzval Mercedes, aby pevně podpořil nováčka Andreu Kimiho Antonelliho, který čelí rostoucímu tlaku. Podle něj mladý jezdec potřebuje klidné zázemí, aby mohl naplno rozvinout svůj potenciál.
Max Verstappen si připsal další vítězství, když v belgickém sprintu překonal Oscara Piastriho a znovu ukázal svou mistrovskou formu. Rozhodující manévr předvedl hned po startu, poté už Red Bull udával tempo a Piastri se musel spokojit s druhým místem.
Lewis Hamilton se ve Spa roztočil v šikaně Bus Stop po zablokování zadních kol a kvalifikaci tak nedokončil podle představ. Do sobotního sprintu odstartuje až z 18. místa.
Oscar Piastri si ve Spa vyjel pole position pro sobotní sprint a znovu tak podtrhl formu, kterou McLaren předvádí v belgických Ardenách. Mladý Australan zvládl kvalifikaci nejlépe ze všech a do krátkého závodu odstartuje z čela startovního roštu.
Oscar Piastri ovládl jediný trénink na GP Belgie ve Spa, když překonal Maxe Verstappena i týmového parťáka Landa Norrise. McLaren tím hned v úvodu víkendu demonstroval svou formu.
George Russell zůstává klidný a věří ve své místo u Mercedesu navzdory spekulacím o jednáních s Maxem Verstappenem. Zdůrazňuje, že se soustředí na výkon, ne na přestupové hry.
Isack Hadjar odmítl přikládat velkou váhu odchodu Christiana Hornera z Red Bullu, ale s úsměvem přiznal, že povýšení Laurenta Mekiese by mu mohlo do budoucna pomoci. Francouzský jezdec zůstává soustředěný na své výkony, přesto mezi řádky naznačil, že nové vedení může být výhodou.
Lewis Hamilton jasně prohlásil, že nechce dopadnout jako Fernando Alonso nebo Sebastian Vettel ve Ferrari, kteří nedokázali získat titul. Zdůraznil, že k úspěchu potřebuje nejen odhodlání, ale i silný tým a správnou strategii.
Liam Lawson se o odchodu Christiana Hornera z Red Bullu dozvěděl z médií, ale tvrdí, že to na jeho cíle a soustředění nemá velký vliv. Nové vedení v podobě Laurenta Mekiese a Alana Permaneho vnímá jako stabilní a motivované, což podle něj týmu nijak neškodí.