Letos už jsme několikrát byli svědky situace, kdy došlo k incidentu při předjížděcím manévru, respektive při bránění pozice. FIA nyní vyjasnila pravidla, podle kterých se nyní sitauce budou posuzovat.
Typickým příkladem sporné situace je letošní Velká cena Bahrajnu, ve které Nico Rosberg vytlačil z dráhy Fernanda Alonsa a Lewise Hamiltona při bránění své pozice. Nebyl však nijak potrestán, komisaři to neshledali přestupkem.
Charlie Whiting, ředitel závodů F1, poslal během Velké ceně Británie týmům nová pravidla pro posuzování těchto situací.
Oficiální stanovisko zní, že bránící se jezdec může využít plnou šířku závodní dráhy při bránění své pozice, pokud se jezdec za ním nedostane po bok jeho vozu žádnou významnou částí svého vozidla.
Zjednodušeně řečeno, pokud se jakákoliv část předního křídla dostane na úroveň zadního kole předjížděného, bude to bráno tak, jako by byl předjíždějící pilot významnou částí svého vozu vedle vozu soupeře.
Nico Rosberg letos v Bahrajnu(Foto: Daimler AG)
I sám Rosberg je určitě rád, že FIA pravidla vyjasnila. Po Velké ceně Bahrajnu prohlásil: "Jde o bezpečnost pilotů. Musíme dělat to nejlepší, co můžeme. Tato část pravidel není příliš jasná a proto by měla být upřesněna. Pravidla týkající se vícenásobné změny stopy musí být vyjasněna, aby mohli být penalizováni ti, kteří si to zaslouží."
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.
Nico Rosberg je přesvědčen, že George Russell využívá při vyjednávání stejné metody, které dříve uplatňoval Toto Wolff. Podle něj tak mladý Brit obrací šéfovy taktiky proti němu a ukazuje svou rostoucí sílu v týmu Mercedes.
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.