Helmut Marko vyzdvihuje konstantní výkony Red Bull Racingu a Ferrari. Podle něj se dočkáme bitvy 4 jezdců o titul v této sezoně. Mezi ně budou patřit oba jezdci Red Bullu.
Oba jezdci mistrovské stáje, Mark Webber a Sebastian Vettel, ztrácí na vedoucího Fernanda Alonsa (13, respektive 29 bodů) a patří jim 2. a 3. příčka v celkovém hodnocení. "Celkově bych řekl, že jsme společně s Fernandem Alonsem jediní, kdo dokáže pravidelně jezdit na čele a udržovat vysoké tempo," říká Helmut Marko, odborný poradce Red Bullu.
Lewis Hamilton z McLarenu je momentálně 4. se ztrátou 37 bodů na čelo tabulky. Ale i s Britem Marko počítá v avizovaném "čtyřboji" o letošní jezdecký titul: "Myslím, že ani na Hamiltona bychom neměli zapomínat. McLaren má momentálně problém."
Podle Marka McLaren zaostává za dvojicí Ferrari/Red Bull hlavně ve využívání pneumatik Pirelli: "U nich dochází mnohem rychleji k degradaci pneumatik, ale McLaren je top tým a Hamilton je top jezdec. Bodové rozdíly jsou docela malé. Stačí mu dva nebo tři dobré výsledky a je zpět v boji."
"U nás je politika taková, že oba jezdci mají stejná práva a zacházení. Oba dostávají absolutně stejný materiál," zdůrazňuje rovnost jezdců v Red Bull Racingu.
Jenže takový Mark Webber by mohl mít o této větě jisté pochybnosti, vzpomeňme si na jeho citát do týmového rádia po vyhrané VC Velké Británie v roce 2010 ("To není špatné na jezdce číslo 2"). Australan tehdy musel přenechat svoje nové přední křídlo ve prospěch Vettela, který si jej rozbil.
Marko to označil za "jisté nedorozumění kvůli drobné upravě předního křídla". Podle něj je upřednostňován vždy ten jezdec, který se momentálně nachází v lepší pozici.
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.
Nový generální ředitel Renaultu, Francois Provost, potvrdil dlouhodobý plán automobilky Formuli 1 prostřednictvím týmu Alpine.
Martin Brundle ocenil, že Lewis Hamilton působil během domácí Velké ceny Ferrari spokojeněji než obvykle. „Bylo vidět, že se opravdu baví a užívá si víkend,“ uvedl Brundle.
Po Velké ceně Itálie byl Lance Stroll při rozhovorech zcela zdrženlivý. Šéf Aston Martinu Mike Krack uvedl možné důvody jeho frustrace.
Toto Wolff nadále stojí za mladíkem Kimim Antonellim, ale zdá se, že tým už začíná měnit přístup a místo bezmezné ochrany nováčka před kritiky hledá vyváženější cestu jak ho připravit na realitu F1.
Williams po Monze stojí za Carlosem Sainzem, který projel cílem až na 11. místě, a zdůrazňuje potřebu týmové podpory. Šéf James Vowles věří, že se tým dokáže zlepšit v kvalifikaci a v Baku opět bodovat.
Damon Hill vtipně na adresu Mclarenu poznamenal, že se obává, že by po něm Renault mohl chtít, aby své vítězství na GP Itálie 1993 přenechal Alanu Prostovi. Jeho tehdejší týmový kolega totiž kvůli poruše motoru nedokončil závod a Hill zvítězil.
Šéf týmu Fred Vasseur věří, že Lewis Hamilton se ještě během sezony vrátí na pódiové umístění. Podle něj návrat Britovy radosti a motivace v Monze slibuje, že se sedminásobný mistr světa brzy znovu prosadí mezi nejlepšími.
Podle poradce Red Bullu se Max Verstappen znovu plně zapojil do Formule 1 díky rychlejšímu vozu, možnosti prosazovat vlastní nastavení a přesvědčivé výhře na Monze.