Někteří ze spolupracovníků britské stanice BBC hovoří o nejlepších momentech letošní sezony.
Nejlepší tým?Eddie Jordan, bývalý majitel a šéf týmu Jordan: Lotus. Vyhrabali se z problémů a bojují o vítězství. Určitě už mohli vyhrát a mají na to, aby vyhrávali oba jejich piloti.Gary Anderson, technický analytik: Williams. Hodně se od loňska zlepšili. Mají i lepší jezdeckou dvojici a mohou být na špici. Jake Humphrey, moderátor: Myslím, že je to Lotus. Navrhli ve všech aspektech rychlé auto. Dostali zpět do F1 Kimiho Räikkönena a ukázali, že Romain Grosjean si svůj návrat také zasloužil. Už jim chybí jen vítězství!Ben Edwards, komentátor: Všechny týmy něco ztratily, ale nejméně asi Red Bull. Auto se dále zlepšuje a čtvrté pole position z osmi závodů, to je úchvatné.Lee McKenzie, reportér z pit-lane: Protože skoro vyhráli svůj třetí letošní závod, jmenuji Red Bull.James Allen, komentátor BBC Radio 5: Těžká otázka hned pro začátek. Teď je to Red Bull, koho musí ostatní porážet. Na začátku sezony to byl McLaren. Lotus mě také překvapil.Jennie Gow, reportérka BBC Radio 5: Lotus. Letos se nejvíce zlepšili. A v Kimi Räikkönenovi a Romainu Grosjeanovi mají dva velmi talentované piloty.
Nejlepší jezdec?Gary Anderson: Fernando Alonso. Letos naplno projevil svůj talent. Dosahuje výsledků, kterých by jiní piloti nedosáhli s autem, které na takový výsledek samo o sobě nemá.Ben Edwards: Alonso. Obě jeho vítězství byla závislá na talentu, schopnostech a sebedisciplíně. Skvělé.James Allen: O tom nepochybuji, to musí být Alonso. Vede šampionát s vozem, který by tam být asi neměl. Zlepšuje se, ale na začátku sezony byste si určitě nevsadili, že bude v této fázi ve vedení. Je opravdu na vrcholu.Jake Humphrey: Bezpochyby Alonso. Jen si nejsem jistý, jestli je Fernando nejlepší jezdec současnosti, nebo všech dob. Je agresivní, chytrý, odvážný a neuvěřitelně konzistentní. Ostatních 23 pilotů v poli se od něj má co učit.Jennie Gow: Opět Fernando Alonso. Myslela jsem, že vítězství v Malajsii mělo spíše co dělat s pořádným štěstím, ale ve Valencii jsme viděli, že je to nejschopnější jezdec, kterého jsme kdy viděli na trati.
Návrat Michaela Schumachera na stupně vítězů(Foto: Scuderia Ferrari)
Nejlepší závod?Eddie Jordan: Valencie. Mělo to všechno. Mark Webber dojel z devatenáctého místa čtvrtý. Sebastian Vettel po úžasné jízdě odstoupil z vedení, Pastor Maldonado sestřelil Lewise Hamiltona před koncem závodu, Michael Schumacher byl poprvé od návratu na pódiu. Zábavné a překvapivé.Ben Edwards: Je těžké to hodnotit, ale podle mě je to Valencie. Skvělé předjíždění, drama, velkolepé nehody a pódium Michaela Schumachera. Jake Humphrey: Určitě Valencie. Nikdy jsem nemyslel, že bych to mohl říct, ale spousta lidí nám psala emaily a dopisy, že to byl nejlepší závod, který kdy viděli. Odstupující vozy, skvělá jízda Marka Webbera, Lewisova nehoda a Fernandovo emocionální vítězství. Lee McKenzie: Kdo by si kdy řekl, že budeme srovnávat Valencii s Malajsií? Ale řekl bych, že Valencie, kvůli dramatičnosti.Jennie Gow: Valencie. To, co bylo vždy nudným okruhem bez možnosti předjíždění, bylo velmi zajímavé. Mělo to vše. I ti členové týmů, kteří jsou v paddocku již přes třicet let říkají, že to byl jeden z nejlepších závodů vůbec.
Nejlepší okamžik?Eddie Jordan: Maldonado ujíždějící Alonsovi v posledních momentech VC Španělska, ubránil se a vybojoval první vítěztví Williamsu po sedmi letech.Lee McKenzie: Maldonado vítězící v Barceloně. Těsně za ním je ale Schumacherovo, vlastně neexistující, pole position z Monaka.Jake Humhprey: Když Maldonado přejel cílovou čáru v Barceloně a konečně získal pro Williams nějaké další vítězství po takové době. V sobotu jsem si psal s Frankem Williamsem. Doufal, že Pastor promění pole position ve vítězství. James Allen: Asi Barcelona a vítězství Williamsu po sedmi letech. Bylo to skvělé, vidět ten tým opět ve formě, i když to bylo poznamenáno požárem v garáži.
Felipe Massa se letos zatím moc nepředvedl(Foto: Scuderia Ferrari)
Kdo nejvíce zklamal?Eddie Jordan: Jenson Button, Felipe Massa a všechny "nové" týmy - Caterham, HRT a Marussia.Gary Anderson: Button a Massa. Pokud se podíváte na jejich nejlepší čas z každého víkendu a porovnáte to s časy jejich kolegů, oba jsou o 0,5 sekundy pomalejší. To není příliš dobré, pokud chce tým bojovat o Pohár konstruktérů.Jake Humphrey: Button. Kdyby nevyhrál v Austrálii, jeho sezona by byla ještě horší. Není to dobré a McLaren a jeho fanoušci ho musí podržet. Mám ho opravdu rád, takže bych ho rád viděl vyhrát VC Velké Británie tento víkend.Ben Edwards: Jean-Eric Vergne. Velmi talentovaný pilot, který ve Valencii vypadal jako amatér.Lee McKenzie: Button by měl bojovat o titul. Ale to je nepravděpodobné.James Allen: Určitě Button. Mnohými byl tipován jako letošní šampion, ale v posledních pěti závodech získal jen šest bodů. To je jen 13% toho, co získal Hamilton a 8% toho, co má Alonso.Jennie Gow: Massa. Nedaří se mu už od nehody v Maďarsku 2009 a myslím, že je to opravdu škoda, že není takový, jako za starých časů. Výsledky v Monaku a Kanadě byly skvělé, ale obávám se, že to může být jeho poslední sezona. Doufám, že to otočí a bude co nejvýše.
Kdo vyhraje letošní Pohár jezdců a konstruktérů?Gary Anderson: Vettel a Red Bull. Po pomalejším startu se obávám, že nyní našli pevnou půdu pod nohama a to asi pro ostatní nebude dobré.Jake Humphrey: Hamilton. Mám velkou důvěru v McLaren. Umí vyvinout dobré auto a Hamilton to umí využít.Ben Edwards: Držím se své předsezonní předpovědi, že vyhraje Hamilton, ale McLaren se musí zlepšit. Mezi konstruktéry asi Red Bull.Lee MacKenzie: Alonso a Red Bull.James Allen: Vettel vyhraje titul jezdců a McLaren pohár konstruktérů.Jennie Gow: Red Bull Racing. Obávám se, že jsou moc dobří na to, aby se s nimi ostatní drželi. Ale Alonso vypadá jako nejschopnější z jezdců, kteří by mohli vyhrát titul mezi jezdci. Letos byl vždy fenomenální a hlavně jediný pilot, který vždy bodoval.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.
Nico Rosberg je přesvědčen, že George Russell využívá při vyjednávání stejné metody, které dříve uplatňoval Toto Wolff. Podle něj tak mladý Brit obrací šéfovy taktiky proti němu a ukazuje svou rostoucí sílu v týmu Mercedes.
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.