Sportovní ředitel McLarenu Sam Michael věří, že během nadcházející Velké ceny Británie v boxech nezopakují, které předvedli ve Valencii. Jeho nadřízený Martin Whitmarsh se jej přes veškeré letošní potíže zastává a považuje jej za svého potenciálního nástupce.
800 zastávek za denTým v továrně usilovně dře: důkladně otestoval své otočné zvedáky a mechanici v pondělí s novým vybavením absolvovali 800 zastávek, aby se neopakovala situace ze Španělska, kde sice předvedli absolutně nejrychlejší čas (2,6 s) výměny pneumatik, aby o chvíli totéž zopakovali 5,5krát pomaleji a připravili Hamiltona o šanci na vítězství.
"Identifikovali jsme, proč se to pokazilo, a upravili jsme návrh. V pondělí jsme tento týden zvládli se systémy zvedáků 800 zastávek bez jakýchkoliv problémů. Během závodního víkendu - včetně všech tréninků - absolvujeme přibližně kolem 50 zastávek, takže jsme v pondělí zvládli 16 velkých cen," říká Michael pro Autosport.
"Věříme, že jsme to vyřešili a věnovali náležitou péči novému designu pro Silverstone. Pokud tam dojde k selhání, budeme moci říct, že jsme udělali vše, co jsme mohli, jak to v oblasti inženýrství děláváme."
McLaren v továrně před domácí velkou cenou piloval zastávky - v pondělí jich zvládl 800(foto: Vodafone McLaren Mercedes)
Prioritou vývoje byla konzistence, nikoliv rychlostMcLaren se letos v boxech potýkal s řadu problémů, podle Michaela se však nejednalo o daň za rychlost. Tým zavedl nový semaforový systém, otočné karbonové zvedáky a integrované matice kol a má konzistentně patřit mezi nejrychlejší.
"Konzistence byla vždy naším cílem a veškeré ty technologie, které jsme zavedli, měli spíše zlepšit konzistenci než rychlost. Díky nim jsme i zrychlili, na to jsme se však nezaměřovali. Letos se po stránce technologické a personální zlepšujeme, představili jsme mnoho nových dílů.
Velmi přirozenou povahou výzkumu a vývoje je to, že občas něco uděláte špatně - a to se nám stalo ve Valencii. Když se podíváte zpět na jiné týmy, které zavedly některé z těchto systému před námi, také si prošli podobnými bolestmi a některé stále procházejí.
Nejsme s těmi problémy výjimeční, rozhodně je ale všechny interně bereme velmi vážně. Vzhledem k tomu, že se v letošní sezóně s tímto vybavením učíme, je absolutně přirozené, že se potýkáme s takovými potížemi," pokračuje sportovní ředitel McLarenu.
Na závěr dodal, že se pravý zadní mechanik, který se ve Valencii řízl o bočnici Hamiltonova vozu během zastávky, dobře zotavuje: "Uzdravuje se velmi dobře a v Silverstone by mohl být zpět. Máme však záložní plán, pokud to nezvládne."
Dočká se Hamilton v Silverstone konečně bezchybných zastávek?(foto: Vodafone McLaren Mercedes)
Whitmarsh o svém potenciálním nástupci - Samovi MichaeloviJak reaguje na kritiku svého nového sportovního ředitele Martin Whitmarsh? "Myslím, že Sam to má s těmi vysokými očekáváními těžké, podle mě však je dobrým vůdcem."
"Je někým, kdo naplňuje očekávání na to, aby mě jednou vystrnadil z mého místa. A to je podle mě zdravé, protože ve společnosti zřejmě nebyl nikdo, alespoň ne pode mnou, kdo by chtěl dělat mou práci. Takže si myslím, že se jedná o zdravou dynamiku," zastává se nové posily šéf McLarenu.
"Moc jsem Sama před tím neznal, setkávali jsme se ale na schůzkách a vždy jsem ho považoval za silného a upřímného. Vedlo mě to k závěru, že takový typ muže potřebujeme.
Myslím si tedy, že to [problémy v boxech] je nešťastné, ale on je silný a houževnatý a prodře se tím. V posledních dvou velkých cenách [v Kanadě a ve Valencii] jsme měli nejrychlejší zastávky - a v tom posledním závodě dokonce nejrychlejší zastávku v historii F1.
Lidé se ale na to přirozeně nezaměřují, všímají si jiných problémů - což je v pořádku, protože my také. Nesoustředíme se na to, že jsme zastávku zvládli za 2,6 sekundy, ale na to, co se stalo při té další. Je to v pohodě. Nedělá mi to starosti a nemyslím si, že by to dělalo starosti jemu," dodává Whitmarsh.
Tým z Wokingu by si po Velké ceně Británie rád zopakoval oslavy vítězství(foto: Vodafone McLaren Mercedes)
Nové díly pro SilverstoneA jaké novinky hodlá na svém voze McLaren představit? Podle Michaela se dočkáme větších vylepšení aerodynamiky a zavěšení než obvykle. V čase na kolo by se měly projevit zrychlením o více než jednu desetinu - bude to ale stačit na velký pokrok Red Bullu?
"Naším cílem je v každém závodě zrychlit alespoň o desetinu sekundy a letos se nám to obecně daří. V Silverstone by to mělo být více, vychází to ze série vylepšení aerodynamiky a zavěšení. Takže bez ohledu na to, kde byl Red Bull ve Valencii - a tam byl velmi silný - je našim cílem stát v první řadě a bojovat o vítězství," popisuje Michael.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.
Nico Rosberg je přesvědčen, že George Russell využívá při vyjednávání stejné metody, které dříve uplatňoval Toto Wolff. Podle něj tak mladý Brit obrací šéfovy taktiky proti němu a ukazuje svou rostoucí sílu v týmu Mercedes.
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.
Nový generální ředitel Renaultu, Francois Provost, potvrdil dlouhodobý plán automobilky Formuli 1 prostřednictvím týmu Alpine.