Sportovní ředitel McLarenu Sam Michael věří, že během nadcházející Velké ceny Británie v boxech nezopakují, které předvedli ve Valencii. Jeho nadřízený Martin Whitmarsh se jej přes veškeré letošní potíže zastává a považuje jej za svého potenciálního nástupce.
800 zastávek za denTým v továrně usilovně dře: důkladně otestoval své otočné zvedáky a mechanici v pondělí s novým vybavením absolvovali 800 zastávek, aby se neopakovala situace ze Španělska, kde sice předvedli absolutně nejrychlejší čas (2,6 s) výměny pneumatik, aby o chvíli totéž zopakovali 5,5krát pomaleji a připravili Hamiltona o šanci na vítězství.
"Identifikovali jsme, proč se to pokazilo, a upravili jsme návrh. V pondělí jsme tento týden zvládli se systémy zvedáků 800 zastávek bez jakýchkoliv problémů. Během závodního víkendu - včetně všech tréninků - absolvujeme přibližně kolem 50 zastávek, takže jsme v pondělí zvládli 16 velkých cen," říká Michael pro Autosport.
"Věříme, že jsme to vyřešili a věnovali náležitou péči novému designu pro Silverstone. Pokud tam dojde k selhání, budeme moci říct, že jsme udělali vše, co jsme mohli, jak to v oblasti inženýrství děláváme."
McLaren v továrně před domácí velkou cenou piloval zastávky - v pondělí jich zvládl 800(foto: Vodafone McLaren Mercedes)
Prioritou vývoje byla konzistence, nikoliv rychlostMcLaren se letos v boxech potýkal s řadu problémů, podle Michaela se však nejednalo o daň za rychlost. Tým zavedl nový semaforový systém, otočné karbonové zvedáky a integrované matice kol a má konzistentně patřit mezi nejrychlejší.
"Konzistence byla vždy naším cílem a veškeré ty technologie, které jsme zavedli, měli spíše zlepšit konzistenci než rychlost. Díky nim jsme i zrychlili, na to jsme se však nezaměřovali. Letos se po stránce technologické a personální zlepšujeme, představili jsme mnoho nových dílů.
Velmi přirozenou povahou výzkumu a vývoje je to, že občas něco uděláte špatně - a to se nám stalo ve Valencii. Když se podíváte zpět na jiné týmy, které zavedly některé z těchto systému před námi, také si prošli podobnými bolestmi a některé stále procházejí.
Nejsme s těmi problémy výjimeční, rozhodně je ale všechny interně bereme velmi vážně. Vzhledem k tomu, že se v letošní sezóně s tímto vybavením učíme, je absolutně přirozené, že se potýkáme s takovými potížemi," pokračuje sportovní ředitel McLarenu.
Na závěr dodal, že se pravý zadní mechanik, který se ve Valencii řízl o bočnici Hamiltonova vozu během zastávky, dobře zotavuje: "Uzdravuje se velmi dobře a v Silverstone by mohl být zpět. Máme však záložní plán, pokud to nezvládne."
Dočká se Hamilton v Silverstone konečně bezchybných zastávek?(foto: Vodafone McLaren Mercedes)
Whitmarsh o svém potenciálním nástupci - Samovi MichaeloviJak reaguje na kritiku svého nového sportovního ředitele Martin Whitmarsh? "Myslím, že Sam to má s těmi vysokými očekáváními těžké, podle mě však je dobrým vůdcem."
"Je někým, kdo naplňuje očekávání na to, aby mě jednou vystrnadil z mého místa. A to je podle mě zdravé, protože ve společnosti zřejmě nebyl nikdo, alespoň ne pode mnou, kdo by chtěl dělat mou práci. Takže si myslím, že se jedná o zdravou dynamiku," zastává se nové posily šéf McLarenu.
"Moc jsem Sama před tím neznal, setkávali jsme se ale na schůzkách a vždy jsem ho považoval za silného a upřímného. Vedlo mě to k závěru, že takový typ muže potřebujeme.
Myslím si tedy, že to [problémy v boxech] je nešťastné, ale on je silný a houževnatý a prodře se tím. V posledních dvou velkých cenách [v Kanadě a ve Valencii] jsme měli nejrychlejší zastávky - a v tom posledním závodě dokonce nejrychlejší zastávku v historii F1.
Lidé se ale na to přirozeně nezaměřují, všímají si jiných problémů - což je v pořádku, protože my také. Nesoustředíme se na to, že jsme zastávku zvládli za 2,6 sekundy, ale na to, co se stalo při té další. Je to v pohodě. Nedělá mi to starosti a nemyslím si, že by to dělalo starosti jemu," dodává Whitmarsh.
Tým z Wokingu by si po Velké ceně Británie rád zopakoval oslavy vítězství(foto: Vodafone McLaren Mercedes)
Nové díly pro SilverstoneA jaké novinky hodlá na svém voze McLaren představit? Podle Michaela se dočkáme větších vylepšení aerodynamiky a zavěšení než obvykle. V čase na kolo by se měly projevit zrychlením o více než jednu desetinu - bude to ale stačit na velký pokrok Red Bullu?
"Naším cílem je v každém závodě zrychlit alespoň o desetinu sekundy a letos se nám to obecně daří. V Silverstone by to mělo být více, vychází to ze série vylepšení aerodynamiky a zavěšení. Takže bez ohledu na to, kde byl Red Bull ve Valencii - a tam byl velmi silný - je našim cílem stát v první řadě a bojovat o vítězství," popisuje Michael.
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.