Sportovní ředitel Pirelli Paul Hembery se brání nařčení, že vyrábějí pneumatiky, jejichž kvalita je v každém závodě jiná.
Odborný poradce Red Bullu se nedávno do Pirelli opřel s tím, že dodávají pneumatiky o kvalitě, která se tým od týmu a závod od závodu liší. Hembery proto pro list El Confidencial vysvětluje, jak přísnými kontrolami kvality musí jejich výrobky procházet.
Jaká je pravděpodobnost, že by pro některý vůz byly dodány méně kvalitní pneumatiky? "Myslím, že statisticky by ta pravděpodobnost byla jedna k miliardě." Pirelli si navíc týmy nevybírá: "Nerozhodujeme o tom, jak jsou přidělovány, jedná se o náhodný proces."
Mohlo by se však stát, že by jen jedna z pneumatik byla horší? "Velmi těžko - ta šance je kvůli naším kontrolám kvality velmi nízká. U každé pneumatiky můžete vysledovat, kdy byla vyrobena, jakým procesem a s jakými ingrediencemi... z pohledu konzistence máme ten nejpokročilejší systém řízení jakosti na světě.
Skutečně jsme za pneumatiky chváleni. Zatím nám nikdo nepoukázal na něco, na co bychom se měli zaměřit - to je vše, co k tomu můžeme říci. Pokud se někdo formálně zmíní o problému, můžeme mu odpovědět," vysvětluje Hembery.
Pirelli podle něj žádnou oficiální stížnost nedostalo, byť v dotazu novinářů padlo i jméno Michaela Schumachera: "Máme zprávy všech pilotů a týmů po každém závodě - nikdo se o tom ani nezmínil. Nemůžeme řešit problémy, na které nikdo nepoukazuje."
Podle Hemberyho si na kvalitu pneumatik Pirelli zatím nikdo oficiálně nestěžoval,považuje ji za ukázkovou (foto: Pirelli)
"K lidské chybě samozřejmě může dojít, máme však velmi propracované systémy kontroly 100 % pneumatik - ne jen rentgenové, ale i takové, o nichž nemůžu ani hovořit, protože podléhají nejvyššímu utajení.
Můžu akorát říct, že kvalita je ukázková. Ve skutečnosti jsme se nesetkali vůbec s žádným selháním pneumatiky, což je ve Formuli 1 něco nového, jak nám bylo řečeno," dodává Hembery.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.