Sportovní ředitel Pirelli Paul Hembery se brání nařčení, že vyrábějí pneumatiky, jejichž kvalita je v každém závodě jiná.
Odborný poradce Red Bullu se nedávno do Pirelli opřel s tím, že dodávají pneumatiky o kvalitě, která se tým od týmu a závod od závodu liší. Hembery proto pro list El Confidencial vysvětluje, jak přísnými kontrolami kvality musí jejich výrobky procházet.
Jaká je pravděpodobnost, že by pro některý vůz byly dodány méně kvalitní pneumatiky? "Myslím, že statisticky by ta pravděpodobnost byla jedna k miliardě." Pirelli si navíc týmy nevybírá: "Nerozhodujeme o tom, jak jsou přidělovány, jedná se o náhodný proces."
Mohlo by se však stát, že by jen jedna z pneumatik byla horší? "Velmi těžko - ta šance je kvůli naším kontrolám kvality velmi nízká. U každé pneumatiky můžete vysledovat, kdy byla vyrobena, jakým procesem a s jakými ingrediencemi... z pohledu konzistence máme ten nejpokročilejší systém řízení jakosti na světě.
Skutečně jsme za pneumatiky chváleni. Zatím nám nikdo nepoukázal na něco, na co bychom se měli zaměřit - to je vše, co k tomu můžeme říci. Pokud se někdo formálně zmíní o problému, můžeme mu odpovědět," vysvětluje Hembery.
Pirelli podle něj žádnou oficiální stížnost nedostalo, byť v dotazu novinářů padlo i jméno Michaela Schumachera: "Máme zprávy všech pilotů a týmů po každém závodě - nikdo se o tom ani nezmínil. Nemůžeme řešit problémy, na které nikdo nepoukazuje."
Podle Hemberyho si na kvalitu pneumatik Pirelli zatím nikdo oficiálně nestěžoval,považuje ji za ukázkovou (foto: Pirelli)
"K lidské chybě samozřejmě může dojít, máme však velmi propracované systémy kontroly 100 % pneumatik - ne jen rentgenové, ale i takové, o nichž nemůžu ani hovořit, protože podléhají nejvyššímu utajení.
Můžu akorát říct, že kvalita je ukázková. Ve skutečnosti jsme se nesetkali vůbec s žádným selháním pneumatiky, což je ve Formuli 1 něco nového, jak nám bylo řečeno," dodává Hembery.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur přiznal, že tým v Montrealu promarnil další příležitost a znovu nedokázal využít plný potenciál letošního vozu. Výsledek z Kanady označil za zklamání, které podtrhlo přetrvávající problémy se stabilitou a strategií.
Mercedes zatím nepotvrdil žádného ze svých jezdců pro sezónu 2026, přestože George Russell i Kimi Antonelli podávají silné výkony a tým čelí spekulacím o možném příchodu Maxe Verstappena. Russell však zůstává klidný.
Jezdci Formule 1 nadšeně reagovali na premiéru nového filmu „F1“. Slavnostní uvedení proběhlo přímo na Times Square v New Yorku.
Zatímco hollywoodská premiéra filmu F1 lákala jezdce do New Yorku, Max Verstappen zvolil jinou cestu. Místo červeného koberce zamířil do Evropy.
V New Yorku se v pondělí večer uskutečnila slavnostní premiéra dlouho očekávaného filmu F1: The Movie. Na červený koberec dorazily desítky jezdců a osobností ze světa motorsportu – až na jednu výjimku. Trojnásobný šampion Max Verstappen se premiéry záměrně nezúčastnil. Místo světel reflektorů si zvolil klidné chvíle s novorozenou dcerou Lily.
Christian Horner vyjádřil spokojenost s bezchybným výkonem Maxe Verstappena během Velké ceny Kanady v Montrealu. Nizozemský jezdec z druhé pozice na startu dokázal vytěžit maximální možný výsledek a dojel těsně za vítězným Georgem Russellem, přestože se mu nepodařilo výrazněji zaútočit na vedení.
Nico Rosberg varoval, že nehoda Landa Norrise v Kanadě by mohla mít výrazný dopad na jeho psychiku. Podle bývalého šampiona F1 takové incidenty často ovlivňují sebevědomí i těch nejlepších jezdců.
Charles Leclerc po náročné Velké ceně Kanady přiznal, že jeho výkon nebyl ideální a kritizoval strategii Ferrari, která ho podle něj stála lepší výsledek. Zdůraznil ale, že necítí potřebu někomu něco dokazovat a raději se soustředí na další závody
Max Verstappen dojel v Kanadě druhý těsně za Georgem Russellem, přičemž závěr závodu přinesl napínavý a férový souboj. Oba piloti předvedli odvahu i vzájemný respekt, který dodal bitvě na dramatičnosti i lidském rozměru.
FIA zahájila šetření souboje mezi Landem Norrisem a Oscarem Piastrim během závěru Velké ceny Kanady. Incident výrazně ovlivnil průběh závodu a může mít dopad na týmovou strategii McLarenu.
George Russell si udržel vítězství v Kanadě poté, co komisaři zamítli protest Red Bullu. Rozhodnutí potvrdilo čistotu jeho závodu a nezměnilo pořadí.
Během Velké ceny Kanady se střetli jezdci McLarenu Lando Norris a Oscar Piastri, což výrazně ovlivnilo průběh závodu. Incident vyvolal pozornost fanoušků i odborníků a otevřel debatu o týmové strategii a agresivitě.