Sportovní ředitel Pirelli Paul Hembery se brání nařčení, že vyrábějí pneumatiky, jejichž kvalita je v každém závodě jiná.
Odborný poradce Red Bullu se nedávno do Pirelli opřel s tím, že dodávají pneumatiky o kvalitě, která se tým od týmu a závod od závodu liší. Hembery proto pro list El Confidencial vysvětluje, jak přísnými kontrolami kvality musí jejich výrobky procházet.
Jaká je pravděpodobnost, že by pro některý vůz byly dodány méně kvalitní pneumatiky? "Myslím, že statisticky by ta pravděpodobnost byla jedna k miliardě." Pirelli si navíc týmy nevybírá: "Nerozhodujeme o tom, jak jsou přidělovány, jedná se o náhodný proces."
Mohlo by se však stát, že by jen jedna z pneumatik byla horší? "Velmi těžko - ta šance je kvůli naším kontrolám kvality velmi nízká. U každé pneumatiky můžete vysledovat, kdy byla vyrobena, jakým procesem a s jakými ingrediencemi... z pohledu konzistence máme ten nejpokročilejší systém řízení jakosti na světě.
Skutečně jsme za pneumatiky chváleni. Zatím nám nikdo nepoukázal na něco, na co bychom se měli zaměřit - to je vše, co k tomu můžeme říci. Pokud se někdo formálně zmíní o problému, můžeme mu odpovědět," vysvětluje Hembery.
Pirelli podle něj žádnou oficiální stížnost nedostalo, byť v dotazu novinářů padlo i jméno Michaela Schumachera: "Máme zprávy všech pilotů a týmů po každém závodě - nikdo se o tom ani nezmínil. Nemůžeme řešit problémy, na které nikdo nepoukazuje."
Podle Hemberyho si na kvalitu pneumatik Pirelli zatím nikdo oficiálně nestěžoval,považuje ji za ukázkovou (foto: Pirelli)
"K lidské chybě samozřejmě může dojít, máme však velmi propracované systémy kontroly 100 % pneumatik - ne jen rentgenové, ale i takové, o nichž nemůžu ani hovořit, protože podléhají nejvyššímu utajení.
Můžu akorát říct, že kvalita je ukázková. Ve skutečnosti jsme se nesetkali vůbec s žádným selháním pneumatiky, což je ve Formuli 1 něco nového, jak nám bylo řečeno," dodává Hembery.
Lewis Hamilton se zaměřuje na zlepšení svého výkonu v závěru sezóny a hledá způsoby, jak z vozu Ferrari dostat co nejvíce.
Max Verstappen po vítězství v Austinu promluvil o svém návratu navrhlo, kterému málokdo věřil.
Jenson Button otevřeně hovoří o psychickém nastavení obou pilotů McLarenu a rozebírá, kdo má momentálně navrch v souboji o formu do konce sezony.
Šéf Ferrari John Elkann vydal prohlášení na podporu Freda Vasseura v reakci na nedávné spekulace ohledně vedení týmu.
I přes náročný víkend ve Spojených státech odjíždí šéf McLarenu Andrea Stella z Austinu optimistický.
Red Bull byl potrestán za porušení pravidel v souvislosti s neobvyklou situací kolem startovního roštu Landa Norrise.
Lewis Hamilton po závodě Velké ceny USA přiznal, že si není jistý, co se během závěru stalo. Závěrečné chvíle podle něj vyžadovaly maximální soustředění, aby udržel vůz na trati a zajistil bodované umístění.
Max Verstappen předvedl ve Spojených státech naprosto suverénní výkon a výrazně tím stáhl ztrátu v boji o titul, na čelo šampionátu mu nyní chybí už jen 40 bodů.
Sobotní sprint Velké ceny USA na okruhu Circuit of the Americas přinesl napínavý start, během něhož oba vozy McLarenu čelily komplikacím. K situaci se vyjádřil i poradce Red Bullu Helmut Marko.
Oscar Piastri má v Austinu pomalejší tempo než jeho týmový kolega Lando Norris. Podle šéfa McLarenu Andrea Stelly je za tím kombinace několika faktorů.
Lewis Hamilton měl během sprintu Velké ceny USA v první zatáčce velmi napjatý moment, kdy se musel rychle vyhnout nebezpečné situaci. Halo v této situaci znovu sehrálo svoji roli.
Lando Norris upozornil, že McLaren před Velkou cenou USA čelí výzvám. I přes slibnou startovní pozici za Maxem Verstappenem zůstává tým v napjaté nejistotě.