Tento víkend by měl odhalit, zda bude Red Bull ve zbytku sezóny dominovat nebo Valencie před dvěma týdny jen výjimečně sedla jejich pneumatikám a vozu RB8 s přepracovanou zadní částí.
Sebastian Vettel tam s přehledem vyhrál kvalifikaci a ujížděl i v závodě, z něhož nakonec musel kvůli závadě na alternátoru odstoupit. Podle šéfa Mercedesu Rosse Brawna však Red Bull může za svůj vzestup vděčit spíše lepší práci s pneumatikami než zvýšení aerodynamické výkonnosti.
"Rozhodně se v poslední velké ceně ve Valencii jednalo o Vettelův velmi působivý výkon. Red Bull je z pohledu aerodynamiky silným týmem. Mají kreativní skupinu lidí a jsou díky svým silným stránkám extrémně konkurenceschopní," uvedl včera Brawn během FOTA Fans' Forum v Grove.
"K tomu mám však svou jedinou výhradu: pokud tyto pneumatiky přimějete k práci a dostanete je do provozního rámce, získáte obrovskou převahu nad těmi, kterým se to nepodaří. V našem případě díky tomu Nico [Rosberg] v Číně pohodlně vyhrál kvalifikaci a mohl odjet závod tak, jak chtěl, zatímco se se stejným vozem a pneumatikami v jiných závodech trápil.
Z hlediska variací to je skvělý rok a Red Bull ve Valencii předvedl výborný výkon, já ale doufám, že to není předzvěstí budoucnosti," vysvětloval fanouškům svůj pohled šéf Mercedesu.
Vettel ve Valencii dominoval, plány mu však nakonec zhatila závada alternátoru(foto: Red Bull Racing)
Přítomný zástupce šéfa Force Indie Rob Fernley naproti tomu očekává, že bude Red Bull velmi rychlý i v Silverstone ukáže, jak silný Red Bull je: "Myslím, že Red Bull určitě udělal se svým aerodynamickým balíkem ve Valencii pokrok. Podle mě jsme tam však neviděli jeho plný potenciál.
Silverstone je okruhem, kde hraje aerodynamika hlavní roli - tam uvidíme, jak na tom Red Bull je. Očekávám, že budou rychlí. Bude to pro všechny týmy výzva, aby se podívali na to, co dělají," dodal Fernley.
Zimní pauza se blíží ke konci a je čas, aby se piloti a týmy vrátili zpět do práce a začali s intenzivními přípravami a testováním. Ačkoli si někdo může myslet, že si všichni odpočinuli doma u krbu, realita je kolikrát jiná. Adrenalin je součástí života každého pilota F1, a tak někteří z nich využili volno k lyžování, jízdě v pouštních buginách nebo dokonce k pokusům o pilotování letadel.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.