Tento víkend by měl odhalit, zda bude Red Bull ve zbytku sezóny dominovat nebo Valencie před dvěma týdny jen výjimečně sedla jejich pneumatikám a vozu RB8 s přepracovanou zadní částí.
Sebastian Vettel tam s přehledem vyhrál kvalifikaci a ujížděl i v závodě, z něhož nakonec musel kvůli závadě na alternátoru odstoupit. Podle šéfa Mercedesu Rosse Brawna však Red Bull může za svůj vzestup vděčit spíše lepší práci s pneumatikami než zvýšení aerodynamické výkonnosti.
"Rozhodně se v poslední velké ceně ve Valencii jednalo o Vettelův velmi působivý výkon. Red Bull je z pohledu aerodynamiky silným týmem. Mají kreativní skupinu lidí a jsou díky svým silným stránkám extrémně konkurenceschopní," uvedl včera Brawn během FOTA Fans' Forum v Grove.
"K tomu mám však svou jedinou výhradu: pokud tyto pneumatiky přimějete k práci a dostanete je do provozního rámce, získáte obrovskou převahu nad těmi, kterým se to nepodaří. V našem případě díky tomu Nico [Rosberg] v Číně pohodlně vyhrál kvalifikaci a mohl odjet závod tak, jak chtěl, zatímco se se stejným vozem a pneumatikami v jiných závodech trápil.
Z hlediska variací to je skvělý rok a Red Bull ve Valencii předvedl výborný výkon, já ale doufám, že to není předzvěstí budoucnosti," vysvětloval fanouškům svůj pohled šéf Mercedesu.
Vettel ve Valencii dominoval, plány mu však nakonec zhatila závada alternátoru(foto: Red Bull Racing)
Přítomný zástupce šéfa Force Indie Rob Fernley naproti tomu očekává, že bude Red Bull velmi rychlý i v Silverstone ukáže, jak silný Red Bull je: "Myslím, že Red Bull určitě udělal se svým aerodynamickým balíkem ve Valencii pokrok. Podle mě jsme tam však neviděli jeho plný potenciál.
Silverstone je okruhem, kde hraje aerodynamika hlavní roli - tam uvidíme, jak na tom Red Bull je. Očekávám, že budou rychlí. Bude to pro všechny týmy výzva, aby se podívali na to, co dělají," dodal Fernley.
Zak Brown si znovu rýpl do Alpine a připomněl, že ztráta Oscara Piastriho byla jejich velkým selháním. Vzhledem k Australanově současné formě u McLarenu působí tento přešlap o to bolestněji.
George Russell tvrdí, že kdyby se připojil k Mercedesu hned po vstupu do Formule 1, mohl mít na svém kontě dva tituly. Naznačuje, že čas strávený v menších týmech mohl znamenat ztrátu šampionátů, které by jinak mohl získat.
Lando Norris měl být hlavním tahounem McLarenu v boji o titul, ale drobné chyby ho postupně srážejí a nahrávají jeho klidnějšímu kolegovi Oscarovi Piastrimu. Ten zatím beze slov přebírá roli lídra a ukazuje, kdo má aktuálně navrch.
Začátek nové kapitoly Lewise Hamiltona ve Ferrari se zatím nese ve znamení zklamání. Očekávaný restart kariéry v ikonickém červeném voze se rychle proměnil v sérii neuspokojivých výsledků, které zatím nenaplňují ambice ani fanouškovská očekávání.
Max Verstappen z Red Bullu je známý svou přímočarostí a otevřeností, když přijde na hodnocení dění ve světě formule 1.
Pilot McLarenu si zakládá na férovém přístupu a přátelském vystupování, přesto by bylo chybou vnímat jeho slušnost jako nedostatek bojovnosti. Na trati je připraven tvrdě si jít za svým cílem.
Andrea Kimi Antonelli vstoupil do Formule 1 s velkými očekáváními a silnou podporou Mercedesu, který stojí za ním i v případě chyb. Šéf týmu Toto Wolff mu poskytuje plnou podporu, zatímco Valtteri Bottas, jako rezervní pilot a mentor, ochotně sdílí své zkušenosti.
Yuki Tsunoda po třech závodech v Red Bullu ukazuje potenciál, ale jeho plná adaptace ještě není dokončena. Rozdíl oproti Verstappenovi se projevuje nejen v rychlosti, ale i v práci s pneumatikami, stabilitě a konzistenci výkonu.
Šéf Aston Martinu Andy Cowell přiznal, že nové aerodynamické zařízení týmu jim od svého spuštění výrazně rozšířilo obzory. Podle jeho slov poskytl nový větrný tunel cenné poznatky, které Aston Martin plánuje využít k vývoji rychlejšího a konkurenceschopnějšího monopostu.
Gabriel Bortoleto přiznal, že přechod z vítězství v šampionátech F2 a F3 na závodění na chvostu startovního pole Formule 1 pro něj představuje značnou výzvu.
Red Bull Racing se v roce 2026 chystá představit vlastní pohonné jednotky, které vyvinul ve spolupráci s Fordem. Šéf týmu Christian Horner je nadšený z tohoto kroku, i když si je vědom rizika, které s ním souvisí.
Lewis Hamilton čelí jednomu z nejtěžších období své kariéry, což potvrzuje i renomovaný novinář Mark Hughes. V Džiddě utrpěl pravděpodobně svou nejtvrdší porážku od týmového kolegy, což zdůrazňuje složitost jeho současné situace.