Tento víkend by měl odhalit, zda bude Red Bull ve zbytku sezóny dominovat nebo Valencie před dvěma týdny jen výjimečně sedla jejich pneumatikám a vozu RB8 s přepracovanou zadní částí.
Sebastian Vettel tam s přehledem vyhrál kvalifikaci a ujížděl i v závodě, z něhož nakonec musel kvůli závadě na alternátoru odstoupit. Podle šéfa Mercedesu Rosse Brawna však Red Bull může za svůj vzestup vděčit spíše lepší práci s pneumatikami než zvýšení aerodynamické výkonnosti.
"Rozhodně se v poslední velké ceně ve Valencii jednalo o Vettelův velmi působivý výkon. Red Bull je z pohledu aerodynamiky silným týmem. Mají kreativní skupinu lidí a jsou díky svým silným stránkám extrémně konkurenceschopní," uvedl včera Brawn během FOTA Fans' Forum v Grove.
"K tomu mám však svou jedinou výhradu: pokud tyto pneumatiky přimějete k práci a dostanete je do provozního rámce, získáte obrovskou převahu nad těmi, kterým se to nepodaří. V našem případě díky tomu Nico [Rosberg] v Číně pohodlně vyhrál kvalifikaci a mohl odjet závod tak, jak chtěl, zatímco se se stejným vozem a pneumatikami v jiných závodech trápil.
Z hlediska variací to je skvělý rok a Red Bull ve Valencii předvedl výborný výkon, já ale doufám, že to není předzvěstí budoucnosti," vysvětloval fanouškům svůj pohled šéf Mercedesu.
Vettel ve Valencii dominoval, plány mu však nakonec zhatila závada alternátoru(foto: Red Bull Racing)
Přítomný zástupce šéfa Force Indie Rob Fernley naproti tomu očekává, že bude Red Bull velmi rychlý i v Silverstone ukáže, jak silný Red Bull je: "Myslím, že Red Bull určitě udělal se svým aerodynamickým balíkem ve Valencii pokrok. Podle mě jsme tam však neviděli jeho plný potenciál.
Silverstone je okruhem, kde hraje aerodynamika hlavní roli - tam uvidíme, jak na tom Red Bull je. Očekávám, že budou rychlí. Bude to pro všechny týmy výzva, aby se podívali na to, co dělají," dodal Fernley.
Lando Norris zazářil ve druhém tréninku GP Itálie v Monze, když zajel nejlepší čas a potvrdil konkurenceschopnost McLarenu. Druhý skončil Charles Leclerc na Ferrari. Kimi Antonelli opět v problémech.
Charles Leclerc přiznal, že po nehodě na GP Nizozemska zůstal sedět na svahu, protože jediná cesta zpět do garáže Ferrari vedla přes zaplněnou tribunu. Podle něj šlo o pragmatické a bezpečné rozhodnutí, aby se vyhnul riziku mezi diváky.
Lewis Hamilton a Charles Leclerc začali domácí Grand Prix Ferrari ve velkém stylu, když obsadili první dvě místa v úvodním tréninku. Tímto výsledkem potěšili tisíce fanoušků na tribunách a ukázali, že tým má na startu víkendu výraznou sílu.
Krátce poté, co byl jmenován prvním testovacím jezdcem Cadillacu pro F1, udělal Colton Herta další významný krok směrem ke svému cíli závodit v šampionátu Formule 1.
Max Verstappen varuje před přílišnými změnami formátu F1, včetně kratších závodů a více sprintů. Podle něj je třeba zachovat tradiční podobu šampionátu.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali naznačil, že sport může v budoucnu čekat výrazná úprava podoby závodních víkendů. Cílem má být větší zapojení fanoušků, přičemž Domenicali tvrdí, že většina účastníků je těmto plánům nakloněna.
Liam Lawson po incidentu s Carlosem Sainzem na Velké ceně Nizozemska uvedl, že nechápe, proč je Španěl rozrušený, protože šlo o běžný závodní souboj.
Isack Hadjar z týmu Racing Bulls přiznal, že i přes nejistotu ohledně své budoucnosti před sezonou Formule 1 v roce 2026 zůstává klidný a vyrovnaný.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali potvrdil, že tři stávající okruhy projevily zájem vrátit se do závodního kalendáře.
Jacques Villeneuve varuje, že Ferrari před domácí Monzou čelí velkému tlaku. Podle něj mohou očekávání tifosi ovlivnit výkony týmu.
Lando Norris musel v Zandvoortu předčasně odstoupit kvůli úniku oleje, zatímco se snažil dotáhnout na týmového kolegu Oscara Piastriho. Nadějný závod se tak proměnil v hořké zklamání pro britského jezdce.
Lewis Hamilton přiznal, že Ferrari čelí před domácím závodem v Monze obrovskému tlaku, a to zejména on sám. Podle něj půjde kromě výkonu vozu i o zvládnutí emocí a očekávání fanoušků.