Pirelli oznámilo, jaké druhy směsí doveze pro poslední dva závody před letní přestávkou - pro Velkou cenu Německa a pro Velkou cenu Maďarska.
Pro oba podniky dodá italský monopolní výrobce pneumatik pro Formuli 1 dobře známou měkkou a středně-tvrdou směs.
Hockenheim bude pro Pirelli výzvou, protože na jejich novodobých pneumatikách se zde bude závodit poprvé (loni se jelo na Nürburgringu). S letošními monoposty z tohoto okruhu nemají žádná data. Totéž platilo pro Bahrajn, kde se minulý rok nezávodilo, a platit to bude i pro budovaný okruh v americkém Austinu.
Pro tento okruh se Pirelli rozhodlo na základě dřívějších zkušeností z GP3 a na základě dat ze simulátoru využít ten nejlepší kompromis, kterým by měla být měkká a středně-tvrdá směs. Německý okruh obsahuje několik rychlých částí, stejně jako technickou pasáž s pomalými zatáčkami.
Na Hungaroringu, který je mnohem klikatější, jsme se loni setkali se super-měkkou směsí. Letos však italský dodavatel obutí vsadí na kombinaci, kterou v letošních osmi závodech použil již čtyřikrát. Na okruhu nedaleko Budapešti panují obvykle vysoké teploty, přilnavost je nízká.
Dle pravidel každý tým obdrží pro závodní víkend šest sad tvrdší ze dvou nabízených směsí a pět sad té měkčí. Tyto pneumatiky mohou libovolně využívat počínaje pátečními tréninky.
Krom výše uvedených hladkých směsí s sebou Pirelli pro případ deště samozřejmě vždy přiveze pro každého pilota i 4 sady Cinturato přechodné (zelená barva) a tři sady mokré (modrá barva) směsi.
Během nadházejícího víkendu v Silverstone týmy využijí měkkou a tvrdou směs, rychlá trať je náročná na pneumatiky. V pátek dostanou navíc pro každý vůz dvě sady tvrdých pneumatik, které mají lepší přilnavost a delší výdrž.
Letos Pirelli dodalo pro jednotlivé velké ceny následující směsi:
James Vowles označil návrat dvouzastávkové strategie v Monaku 2026 za „nejnepříjemnější pocit“, jaký kdy zažil. Podle něj může jít o krok, který závodu spíše uškodí.
Šéf McLarenu Zak Brown potvrdil, že tým i nadále ponechá Landa Norrise a Oscara Piastriho volně závodit o titul bez týmových příkazů. Podle něj mají oba jezdci stejné šance a férový přístup posiluje celý tým.
Jamie Chadwick a Bernie Collins označily Hamiltonův víkend v Maďarsku za kombinaci slabého vozu a chybné strategie.
Toto Wolff přiznal, že vede rozhovory s Maxem Verstappenem, a ujistil, že George Russell o všem ví. Šéf Mercedesu tak otevřeně připustil, že kontakt s nizozemským šampionem není tajemstvím uvnitř týmu.
Red Bull nadále řeší bolestivou otázku druhé sedačky, protože Yuki Tsunoda stále nezískal jediný bod. Jeho neefektivní výkony oslabují nejen sesterský tým, ale i jeho vlastní šance na budoucnost v rámci programu.
Ferrari se zavázalo odhalit příčinu záhadného propadu výkonu Charlese Leclerca během Velké ceny Maďarska. Šéf týmu Fred Vasseur ujistil, že tým pečlivě prozkoumá všechny možné faktory, které mohly ovlivnit rychlost jejich pilota, aby se podobná situace v budoucnu neopakovala.
Kimi Antonelli si na Hungaroringu dojel pro desáté místo a první bod od červnové Velké ceny Kanady, přestože závod byl pro něj těžký a náročný.
Několik týmů Formule 1 zůstalo po Velké ceně Maďarska na Hungaroringu, aby se zapojilo do testování pneumatik pro sezonu 2026. Středeční program však narušila nehoda Franca Colapinta, která předčasně ukončila jeho jízdu.
Lando Norris díky netradiční strategii během Velké ceny Maďarska dokázal předjet svého týmového kolegu Oscara Piastriho. Tento tah ukázal, jak důležitá je taktika na náročném Hungaroringu
Přes mizerný víkend na Hungaroringu zůstává Charles Leclerc přesvědčen, že v případě Lewise Hamiltona šlo jen o výjimečné zaváhání. Monacký jezdec věří, že britský šampion se po letní přestávce vrátí v lepší formě a zbytek sezony přinese pozitivnější výkony.
Yuki Tsunoda sice dojel v Maďarsku až sedmnáctý, přesto víkend hodnotil pozitivně. I bez bodů cítil, že udělal krok vpřed a získal cenné poznatky o voze.
George Russell si po Velké ceně Maďarska vystřelil z jezdců McLarenu kvůli momentu, který je v závodě polekal. Mercedes jeho vtípek podpořil na sociálních sítích.