McLaren očekává usilovný vývoj a vylepšování vozů po zbytek sezóny. Důležitější jsou podle něj ve vyrovnaném poli i méně významnější novinky, které zrychlí vůz byť jen o 50 milisekund, a také důraz na mechanické součásti monopostu.
"Z vývoje toho uvidíme ještě hodně, po zbytek roku se budeme běžně setkávat s mnoha novinkami. Každý tým bude přinášet novinky, včetně nás - a v několika příštích závodech toho bude víc a více," uvádí sportovní ředitel McLarenu Sam Michael pro ESPNF1.
"Podle mě bude letošní tempo vývoje opravdu divoké, protože v minulosti byste se zřejmě věnovali něčemu jinému než věcem, které vám přinesou půl desetiny - nyní to je ale jinak. 50 milisekund představuje letos jedno místo, někdy i dvě, proto nasazujete vylepšení, která jsou stále menší.
Bude zajímavé sledovat, jak se odstupy mezi prvními 10 - 15 vozy budou od začátku sezóny vyvíjet, protože se zdá, jako by to bylo neustále těsnější a těsnější.
Možná to klade větší důraz na mechanické součásti, protože aerodynamické věci se neustále vylepšují, všechny aerodynamické programy všech jsou rozsáhlé, rozvíjejí vozy aerodynamicky a obvykle na to v krátkodobém horizontu doplácejí mechanické věci.
Obvykle říkáte, že to má cenu pouhé desetiny, když z aerodynamiky můžete dostat 2,5 či tři desetiny. Teď už to tak nebude, větší roli hrají mechanické položky. Aerodynamika je stále klíčová a na prvním místě, ale to pouze znamená, že se musíte snažit najít ten čas u zbývajících částí, kterým byste se dříve nevěnovali."
McLaren MP4-27 Lewise Hamiltona ve Valencii (foto: Vodafone McLaren Mercedes)
Podle šéfa McLarenu Martina Whitmarshe budou nyní týmy přes debaty o úsporách nákladů pro příští sezóny zřejmě utrácet více peněz za různá vylepšení.
"Vždy je to agresivní a vždy i drahé. Hodně se snažíme v mnoha věcech a každý závod má něco - pro některé to je velký balík a pro jiné menší. To je povaha této sezóny - je to tak těsné, že jako tým musíme našim pilotům v každém závodě poskytovat lepší auto.
Práci na tom si užíváme a jsme na sebe dost tvrdí, pokud zjistíme, že jsme nepodali dostatečný výkon. Budeme na to dále tlačit, abychom se ujistili, že v tomto závodu budeme pokračovat. Je drahý, agresivní, ale my si ho určitým způsobem užíváme.
Ti z nás, kteří působí v tomto byznysu, rádi vyhrávají. Když ve vypjatých okamžicích spatříte příležitost utratit peníze za zvýšení konkurenceschopnosti, uděláte to a pak teprve zjišťujete, jak to zaplatit. To některé z týmů občas dostává do problémů," dodává Whitmarsh.
Lando Norris sportovně uznal, že Oscar Piastri si vítězství ve Spa plně zasloužil. Přiznal, že ani bezchybný výkon by nestačil, protože Australan zvládl klíčové momenty lépe a celý závod měl pod kontrolou.
Oscar Piastri skvěle odstartoval do proměnlivé Velké ceny Belgie a dravým manévrem překonal Landa Norrise, čímž znovu získal převahu v týmovém souboji o titul a zajistil si výhru v belgickém Spa-Francorchamps.
Velká cena Belgie F2 ve Spa přinesla nečekaný zvrat, když byli oba původní vítězové hlavního závodu penalizováni za technická pochybení. Vítězství tak připadlo Romanu Staňkovi, který slaví svůj první triumf v hlavním závodě Formule 2.
Helmut Marko věří, že Max Verstappen stále může získat titul mistra světa pro rok 2025. Samotný jezdec ale zůstává skeptický a optimismu se brání.
Lewis Hamilton, Fernando Alonso a Andrea Kimi Antonelli nasadili ve Spa nové pohonné jednotky pro sezonu 2025. Carlos Sainz mezitím upravil nastavení vozu po nevydařené kvalifikaci.
Alex Dunne ovládl deštěm ovlivněný závod ve Spa a díky třetímu vítězství sezóny se vrátil do čela šampionátu F2. Na stupních vítězů ho doplnili Arvid Lindblad a potřetí v řadě i Roman Staněk.
Lewis Hamilton vypadl už v Q1 poté, co mu byl smazán čas za překročení traťových limitů. Do Velké ceny Belgie tak odstartuje až ze 16. místa.
Andrea Kimi Antonelli opět vypadl už v Q1 a jeho čekání na průlomový výsledek ve Formuli 1 se prodlužuje. Naděje, které ho provázely do královské disciplíny, zatím zůstávají nenaplněné.
Lando Norris získal pole position na belgické Grand Prix 2025 v Spa, když porazil svého týmového kolegu Oscara Piastriho. Norris tak zajistil McLarenu nejlepší startovní pozici před nedělním závodem.
Navzdory nové zadní závěsové geometrii skončilo Ferrari ve sprintu belgického GP čtvrté, což podle týmu odpovídá téměř maximálnímu výkonu vozu na Spa. Novinka zatím nepřinesla výrazný posun v tempu, a Ferrari tak musí dál pracovat na zlepšení.
Oscar Piastri strávil během sprintu ve Spa příliš mnoho času za Maxem Verstappenem a je odhodlaný podobnou situaci v nedělním závodě neopakovat. Do Grand Prix vstupuje s jasným cílem postavit se svému rivalovi čelem.
Martin Brundle vyzval Mercedes, aby pevně podpořil nováčka Andreu Kimiho Antonelliho, který čelí rostoucímu tlaku. Podle něj mladý jezdec potřebuje klidné zázemí, aby mohl naplno rozvinout svůj potenciál.