Podle Nica Rosberga volba jednozastávkové strategie pro Velkou cenu Evropy byla špatná. Tým ke konci nakonec zastavil podruhé a Němec díky tomu obsadil slušné šesté místo.
"První kolo nevyšlo podle plánu, přišel jsem o hodně míst, takže to vskutku nebylo ideální. Přesto jsme stále zkoušeli jet na jedinou zastávku, proto jsem stále věřil a myslel si, že bych mohl dopadnout opravdu dobře," popisuje Rosberg ve svém videoblogu.
"Brzy však začalo být jasné, že jediná zastávka nebude fungovat. Nebyla šance. Byli jsme tomu na míle vzdáleni. Pak vyjel safety-car v pro mne absolutně nevhodný čas. Po restartu jsem měl opravdu opotřebované pneumatiky a nedokázal jsem je opět zahřát, přišel jsem o spoustu pozic.
Nakonec se tým výborně strategicky rozhodl, když mě povolal do boxů a nasadil mi nové měkké pneumatiky, protože jsem pak létal a získal zpět hodně míst. Během dvou kol jsem předjel čtyři či pět kluků a dojel šestý, což je nakonec slušný výsledek," oddechl si pilot Mercedesu.
Přes tento výsledek má podle něj jeho tým na to, aby zopakoval své vítězství z Číny: "Chci brzy znovu vyhrát závod. Auto na to máme, takže se o to hodně snažíme."
Přes kritiku na adresu pneumatik považuje letošní závodění za zábavné: "Jsem si jistý, že to byl pohledný závod, tolik se toho odehrálo. Spousta lidí říká, že je F1 příliš náhodná, já si to ale považuji za skvělé. Parádní závodění a vyhrávají stále stejní lidé. Je stále jasnější, kdo bude v šampionátu favoritem, takže to není úplně náhodné. Je to jen velmi vzrušující."
Nico Rosberg o závodu ve Valencii (zdroj: Nico Rosberg / Youtube)
Martin Brundle nastínil, co bude klíčové pro Landa Norrise, má-li v letošní sezóně porazit týmového kolegu Oscara Piastriho. Podle bývalého pilota F1 musí Norris ve zbytku šampionátu potvrdit svou zkušenost, jezdeckou vyzrálost a pravidelně přivážet silné výsledky, pokud si chce udržet pozici jedničky v týmu McLaren.
Navzdory spekulacím o přestupu k Mercedesu Helmut Marko potvrzuje, že Max Verstappen zůstane u Red Bullu i v sezóně 2026. Fanoušci tak mohou počítat s jeho pokračováním v týmu z Milton Keynes.
Mercedes připouští, že pokles výkonnosti v průběhu sezóny může souviset s některými úpravami, které tým provedl na monopostu W16. Podle inženýra Andrewa Shovlina nyní tým důkladně analyzuje, zda se vývoj vozu neubral chybným směrem.
Lewis Hamilton vzbudil pozornost fanoušků tajemným příspěvkem na sociálních sítích, v němž avizuje oznámení na začátek srpna. Zatím není jasné, čeho se novinka týká, spekulace však okamžitě nabraly na obrátkách.
Šéf stáje Williams James Vowles vyjádřil Carlosi Sainzovi omluvu za nepovedený pitstop během Velké ceny Belgie. Incident, který ovlivnil průběh závodu, přiměl vedení týmu k veřejnému přiznání chyby.
Během dešťového přerušení na Velké ceně Belgie si Nico Rosberg připomněl divokou historku z dětství s Lewisem Hamiltonem. Ukázalo se, že jejich rivalita začala ještě dávno předtím, než se střetli jako soupeři na trati.
Média po celém světě reagovala na odloženou Velkou cenu Belgie ve Spa-Francorchamps. Závod, který se nakonec rozjel, však nesplnil očekávání divoké mokré podívané.
Zatímco nejmladší jezdec startovního pole procházel během belgického víkendu těžkým obdobím jak na trati, tak mimo ni, jeho předchůdce v týmu Mercedes promluvil s dávkou zkušeností a nabídl cenné rady.
Lewis Hamilton po závodě v Belgii zůstává optimistou i přes sedmé místo, kterého dosáhl díky skvělému návratu v poli. Oceňuje svůj výkon a věří, že tým Mercedes postupně najde cestu zpět k předním příčkám.
George Russell potvrdil, že ho tento týden čeká klíčové jednání s Mercedesem kvůli nedávnému ústupu týmu z formy. Cílem bude najít řešení a vrátit se zpět do boje o přední příčky.
Max Verstappen zůstává i nadále vázán smlouvou s Red Bullem, protože letní přestávku tráví mezi nejlepší trojicí šampionátu. Tím nesplnil podmínku pro aktivaci výkonnostní klauzule.
Lewis Hamilton kritizoval odklad startu Velké ceny Belgie, který považoval za zbytečný. Podle něj se tím situace na trati nijak nezlepšila a chyběla konzistence v rozhodování.