Podle Nica Rosberga volba jednozastávkové strategie pro Velkou cenu Evropy byla špatná. Tým ke konci nakonec zastavil podruhé a Němec díky tomu obsadil slušné šesté místo.
"První kolo nevyšlo podle plánu, přišel jsem o hodně míst, takže to vskutku nebylo ideální. Přesto jsme stále zkoušeli jet na jedinou zastávku, proto jsem stále věřil a myslel si, že bych mohl dopadnout opravdu dobře," popisuje Rosberg ve svém videoblogu.
"Brzy však začalo být jasné, že jediná zastávka nebude fungovat. Nebyla šance. Byli jsme tomu na míle vzdáleni. Pak vyjel safety-car v pro mne absolutně nevhodný čas. Po restartu jsem měl opravdu opotřebované pneumatiky a nedokázal jsem je opět zahřát, přišel jsem o spoustu pozic.
Nakonec se tým výborně strategicky rozhodl, když mě povolal do boxů a nasadil mi nové měkké pneumatiky, protože jsem pak létal a získal zpět hodně míst. Během dvou kol jsem předjel čtyři či pět kluků a dojel šestý, což je nakonec slušný výsledek," oddechl si pilot Mercedesu.
Přes tento výsledek má podle něj jeho tým na to, aby zopakoval své vítězství z Číny: "Chci brzy znovu vyhrát závod. Auto na to máme, takže se o to hodně snažíme."
Přes kritiku na adresu pneumatik považuje letošní závodění za zábavné: "Jsem si jistý, že to byl pohledný závod, tolik se toho odehrálo. Spousta lidí říká, že je F1 příliš náhodná, já si to ale považuji za skvělé. Parádní závodění a vyhrávají stále stejní lidé. Je stále jasnější, kdo bude v šampionátu favoritem, takže to není úplně náhodné. Je to jen velmi vzrušující."
McLaren nejenže sesadil Red Bull z trůnu v Poháru konstruktérů, ale teď ještě vyvolal bouři hněvu mezi soupeři těsně před startem nové sezóny.
Napětí ve Ferrari roste. Jak si sedminásobný šampion Lewis Hamilton poradí s mladým rivalem Charlesem Leclercem? Souboj těchto dvou hvězd bude jedním z největších taháků sezóny 2025.
Lewis Hamilton vyráží za historickým osmým titulem, tentokrát v ikonických barvách Ferrari. Rok 2025 by mohl být jeho nejlepší šancí, ale cesta k triumfu nebude bez překážek.
Fanoušci Formule 1 mají jedinečnou příležitost – originální závodní vůz BMW Sauber, s nímž Robert Kubica závodil v sezóně 2009, je nyní v aukci. Cena za tento kousek historie? 390 tisíc eur, a k ještě DPH.
Lando Norris věří, že v roce 2025 bude schopný „bojovat se všemi“ o titul. Britský jezdec se poučil z chyb, které udělal v minulém roce, a je připravený vstoupit do nové sezóny s cílem usilovat o mistrovský titul.
Laura Muellerová se stala historickou postavou ve formuli 1, když byla v úterý jmenována inženýrkou týmu Haas. Jako první žena v této roli se bude podílet na spolupráci s francouzským jezdcem Estebanem Oconem.
Zimní pauza se blíží ke konci a je čas, aby se piloti a týmy vrátili zpět do práce a začali s intenzivními přípravami a testováním. Ačkoli si někdo může myslet, že si všichni odpočinuli doma u krbu, realita je kolikrát jiná. Adrenalin je součástí života každého pilota F1, a tak někteří z nich využili volno k lyžování, jízdě v pouštních buginách nebo dokonce k pokusům o pilotování letadel.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.