Pirelli vyjádřilo naději, že ve Formuli 1 bude po skončení svého tříletého kontraktu na konci sezóny 2013 pokračovat dále.
Sportovní ředitel Pirelli Paul Hembery potvrdil, že jeho společnost vnímá své zapojení do F1 jako "středně- až dlouhodobý" projekt.
"Náš současný kontrakt vyprší na konci roku 2013, my jsme vždy však zamýšleli v F1 působit ve středně- až dlouhodobém horizontu. Konečné rozhodnutí pro rok 2014 padne v červnu," uvádí Hembery pro Autosport.
"Pokud si nás ve sportu budou přát a nám se správní radu podaří ve světle ekonomických podmínek přesvědčit k setrvání, pak je naším záměrem pokračovat."
Sportovní ředitel Pirelli odmítá, že by krize eurozóny mohla mít na rozhodnutí vliv. F1 je globální platformou, proto je třeba se ohlížet i na mnoho dalších trhů.
"Jsme globální společností působící po celém světě. Jsme závislí na tom, jak si vede hromada trhů, nejen Evropa. F1 je unikátní značkou, která je v dosahu rozvojových trhů, jež jsou pro nás důležité," vysvětluje Hembery.
Pirelli chce v F1 zůstat i po vypršení smlouvy v roce 2013 (foto: Pirelli)
Letos se o vlivu pneumatik na závodění vedou rozsáhlé diskuse, podle něj je však důležité soustředit se na jezdce: "Byli jsme s našimi pneumatikami požádání o poskytnutí legrace a zábavy. Nebylo však naším cílem stát se předmětem víkendových diskusí. Stále chceme, aby hvězdami show byli piloti.
Přitáhnutí nových lidí do našeho sportu není jednoduché, proto bych byl rád, kdybychom vybudovali naše piloty, aby vyrostli do formátu hlavních mezinárodních sportovních hvězd a zviditelnili své osobnosti."
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.
FIA a Formule 1 oznámily novou terminologii pro sezonu 2026 a zároveň představily první vizualizace monopostů nové generace. Ty naznačují směr, kterým se technická podoba šampionátu v následujících letech ubere.
Lando Norris oslavil svůj premiérový titul mistra světa ve Formuli 1 při závěrečném závodě sezony v Abu Dhabi, přičemž jeho výkon ocenili i samotní soupeři.