Podle Rosse Brawna je čas, aby Mercedes pravidelně získával dobré výsledky. Jejich letošní vůz má velký potenciál, přiznává však, že se jim jej letos nepodařilo vždy využít.
Nico Rosberg je v šampionátu na pátém místě se ztrátou 21 bodů na vedoucího Hamiltona. Brawn by byl rád, kdyby se posunul na špici.
"Naší sezónu bych zatím hodnotil tak, že byla mnohem slibnější a máme větší potenciál než v předchozích dvou letech, akorát se nám ten potenciál zatím nedaří využívat," popisuje šéf německé závodní stáje před Velkou cenou Evropy.
"Stále zbývá hromada závodů, těší mě však výkonnost vozu, protože jsme jeden závod vyhráli, v Monaku byli druzí a auto téměř vždy patří mezi nejrychlejší čtyři či šest vozů v kvalifikaci. Myslím, že je letos podstatně konkurenceschopnější."
Rozhovor s Rossem Brawnem (zdroj: Youtube / Mercedes AMG F1 Team)
"Ne vždy jsme ale dali dohromady celý program. Ve dvou závodech jsme si to nechali utéct, nevytěžili jsme maximum. Ve zbytku sezóny se hodlám ujistit, že jako tým budeme naplňovat náš potenciál, protože je podle mě tento rok mnohem lepší než v předchozích letech.
Nico jezdí velmi dobře, vůz je extrémně konkurenceschopný a Nico je jedno vítězství od vedení ve světovém šampionátu. Musíme bojovat se vším, co máme, abychom dosáhli ty nejlepší výsledky, na které máme, a pak sledovali, jak se to vyvine," pokračuje Brawn, který nevidí důvod, proč by nemohli bojovat o vítězství.
Práce na voze F1 W03 v kanadských boxech (foto: Mercedes AMG F1 Team)
Po selhání hydrauliky, kdy se v Kanadě na voze Michaela Schumachera zaseklo DRS, přiznal, že Mercedes své řešení přepracoval.
"Změnili jsme návrh, aby se snížila pravděpodobnost toho, že k tomu dojde znovu. Jednalo se o velmi dobře prověřenou část, proto bylo velmi frustrující, že něco takového způsobilo problém," dodává Brawn.
Šéf týmu Sauber Jonathan Wheatley si udržuje naději, že tým by mohl během Grand Prix v Sao Paulu předvést něco výjimečného, když zde poprvé závodí Gabriel Bortoleto před domácím publikem.
Oscar Piastri přišel o vedení v šampionátu po závodě v Mexico City, čímž se změnilo rozložení sil v boji o titul. Australan tak vstupuje do závěrečné fáze sezony pod větším tlakem.
Williams připravuje změny pro sezonu 2026, které propojují jeho bohatou historii s novou etapou týmu.
Zhou Guanyu se rozpovídal o své cestě ve Ferrari a o tom, co mu aktuální sezona po boku Lewise Hamiltona a Charlese Leclerca přináší.
I přes vedení v šampionátu Lando Norris přiznává, že letošní sezona pro něj nebyla úplně jednoduchá.
Oscar Piastri prochází náročnějším obdobím a jeho pozice v šampionátu se změnila, přičemž závěrečné závody sezony budou klíčové. Mladý Australan nyní čelí většímu tlaku a každý bod se bude počítat.
Bývalý pilot Formule 1 Robert Doornbos okomentoval aktuální dění ve Ferrari a upozornil na jeden z možných problémů, kterému tým Lewise Hamiltona stále čelí.
Paul Monaghan z Red Bullu upozornil, že poslední zlepšení týmu nejsou výsledkem jen jednotlivých technických novinek na voze RB21.
Max Verstappen z Red Bullu a Oliver Bearman z Haasu vstupují do víkendu v Brazílii s větším klidem, protože jim již nehrozí zákaz startu.
Podle informací médií si Ferrari po slibných výsledcích na nedávných závodech v USA a Mexiku rozmyslelo rozsah změn na svém voze pro sezónu 2026.
Jezdci McLarenu, Lando Norris a Oscar Piastri, prozradili, jak ladí přípravy na závěrečný boj o titul, aby zůstali konkurenceschopní až do posledního závodu sezóny.
Pilot Ferrari Charles Leclerc oznámil zásnuby se svou partnerkou Alexandrou Saint Mleux prostřednictvím příspěvku na Instagramu, který během chvíle zaplavil sociální sítě.