Podle Rosse Brawna je čas, aby Mercedes pravidelně získával dobré výsledky. Jejich letošní vůz má velký potenciál, přiznává však, že se jim jej letos nepodařilo vždy využít.
Nico Rosberg je v šampionátu na pátém místě se ztrátou 21 bodů na vedoucího Hamiltona. Brawn by byl rád, kdyby se posunul na špici.
"Naší sezónu bych zatím hodnotil tak, že byla mnohem slibnější a máme větší potenciál než v předchozích dvou letech, akorát se nám ten potenciál zatím nedaří využívat," popisuje šéf německé závodní stáje před Velkou cenou Evropy.
"Stále zbývá hromada závodů, těší mě však výkonnost vozu, protože jsme jeden závod vyhráli, v Monaku byli druzí a auto téměř vždy patří mezi nejrychlejší čtyři či šest vozů v kvalifikaci. Myslím, že je letos podstatně konkurenceschopnější."
Rozhovor s Rossem Brawnem (zdroj: Youtube / Mercedes AMG F1 Team)
"Ne vždy jsme ale dali dohromady celý program. Ve dvou závodech jsme si to nechali utéct, nevytěžili jsme maximum. Ve zbytku sezóny se hodlám ujistit, že jako tým budeme naplňovat náš potenciál, protože je podle mě tento rok mnohem lepší než v předchozích letech.
Nico jezdí velmi dobře, vůz je extrémně konkurenceschopný a Nico je jedno vítězství od vedení ve světovém šampionátu. Musíme bojovat se vším, co máme, abychom dosáhli ty nejlepší výsledky, na které máme, a pak sledovali, jak se to vyvine," pokračuje Brawn, který nevidí důvod, proč by nemohli bojovat o vítězství.
Práce na voze F1 W03 v kanadských boxech (foto: Mercedes AMG F1 Team)
Po selhání hydrauliky, kdy se v Kanadě na voze Michaela Schumachera zaseklo DRS, přiznal, že Mercedes své řešení přepracoval.
"Změnili jsme návrh, aby se snížila pravděpodobnost toho, že k tomu dojde znovu. Jednalo se o velmi dobře prověřenou část, proto bylo velmi frustrující, že něco takového způsobilo problém," dodává Brawn.
Zak Brown si znovu rýpl do Alpine a připomněl, že ztráta Oscara Piastriho byla jejich velkým selháním. Vzhledem k Australanově současné formě u McLarenu působí tento přešlap o to bolestněji.
George Russell tvrdí, že kdyby se připojil k Mercedesu hned po vstupu do Formule 1, mohl mít na svém kontě dva tituly. Naznačuje, že čas strávený v menších týmech mohl znamenat ztrátu šampionátů, které by jinak mohl získat.
Lando Norris měl být hlavním tahounem McLarenu v boji o titul, ale drobné chyby ho postupně srážejí a nahrávají jeho klidnějšímu kolegovi Oscarovi Piastrimu. Ten zatím beze slov přebírá roli lídra a ukazuje, kdo má aktuálně navrch.
Začátek nové kapitoly Lewise Hamiltona ve Ferrari se zatím nese ve znamení zklamání. Očekávaný restart kariéry v ikonickém červeném voze se rychle proměnil v sérii neuspokojivých výsledků, které zatím nenaplňují ambice ani fanouškovská očekávání.
Max Verstappen z Red Bullu je známý svou přímočarostí a otevřeností, když přijde na hodnocení dění ve světě formule 1.
Pilot McLarenu si zakládá na férovém přístupu a přátelském vystupování, přesto by bylo chybou vnímat jeho slušnost jako nedostatek bojovnosti. Na trati je připraven tvrdě si jít za svým cílem.
Andrea Kimi Antonelli vstoupil do Formule 1 s velkými očekáváními a silnou podporou Mercedesu, který stojí za ním i v případě chyb. Šéf týmu Toto Wolff mu poskytuje plnou podporu, zatímco Valtteri Bottas, jako rezervní pilot a mentor, ochotně sdílí své zkušenosti.
Yuki Tsunoda po třech závodech v Red Bullu ukazuje potenciál, ale jeho plná adaptace ještě není dokončena. Rozdíl oproti Verstappenovi se projevuje nejen v rychlosti, ale i v práci s pneumatikami, stabilitě a konzistenci výkonu.
Šéf Aston Martinu Andy Cowell přiznal, že nové aerodynamické zařízení týmu jim od svého spuštění výrazně rozšířilo obzory. Podle jeho slov poskytl nový větrný tunel cenné poznatky, které Aston Martin plánuje využít k vývoji rychlejšího a konkurenceschopnějšího monopostu.
Gabriel Bortoleto přiznal, že přechod z vítězství v šampionátech F2 a F3 na závodění na chvostu startovního pole Formule 1 pro něj představuje značnou výzvu.
Red Bull Racing se v roce 2026 chystá představit vlastní pohonné jednotky, které vyvinul ve spolupráci s Fordem. Šéf týmu Christian Horner je nadšený z tohoto kroku, i když si je vědom rizika, které s ním souvisí.
Lewis Hamilton čelí jednomu z nejtěžších období své kariéry, což potvrzuje i renomovaný novinář Mark Hughes. V Džiddě utrpěl pravděpodobně svou nejtvrdší porážku od týmového kolegy, což zdůrazňuje složitost jeho současné situace.