Podle Rosse Brawna je čas, aby Mercedes pravidelně získával dobré výsledky. Jejich letošní vůz má velký potenciál, přiznává však, že se jim jej letos nepodařilo vždy využít.
Nico Rosberg je v šampionátu na pátém místě se ztrátou 21 bodů na vedoucího Hamiltona. Brawn by byl rád, kdyby se posunul na špici.
"Naší sezónu bych zatím hodnotil tak, že byla mnohem slibnější a máme větší potenciál než v předchozích dvou letech, akorát se nám ten potenciál zatím nedaří využívat," popisuje šéf německé závodní stáje před Velkou cenou Evropy.
"Stále zbývá hromada závodů, těší mě však výkonnost vozu, protože jsme jeden závod vyhráli, v Monaku byli druzí a auto téměř vždy patří mezi nejrychlejší čtyři či šest vozů v kvalifikaci. Myslím, že je letos podstatně konkurenceschopnější."
Rozhovor s Rossem Brawnem (zdroj: Youtube / Mercedes AMG F1 Team)
"Ne vždy jsme ale dali dohromady celý program. Ve dvou závodech jsme si to nechali utéct, nevytěžili jsme maximum. Ve zbytku sezóny se hodlám ujistit, že jako tým budeme naplňovat náš potenciál, protože je podle mě tento rok mnohem lepší než v předchozích letech.
Nico jezdí velmi dobře, vůz je extrémně konkurenceschopný a Nico je jedno vítězství od vedení ve světovém šampionátu. Musíme bojovat se vším, co máme, abychom dosáhli ty nejlepší výsledky, na které máme, a pak sledovali, jak se to vyvine," pokračuje Brawn, který nevidí důvod, proč by nemohli bojovat o vítězství.
Práce na voze F1 W03 v kanadských boxech (foto: Mercedes AMG F1 Team)
Po selhání hydrauliky, kdy se v Kanadě na voze Michaela Schumachera zaseklo DRS, přiznal, že Mercedes své řešení přepracoval.
"Změnili jsme návrh, aby se snížila pravděpodobnost toho, že k tomu dojde znovu. Jednalo se o velmi dobře prověřenou část, proto bylo velmi frustrující, že něco takového způsobilo problém," dodává Brawn.
Lando Norris zazářil ve druhém tréninku GP Itálie v Monze, když zajel nejlepší čas a potvrdil konkurenceschopnost McLarenu. Druhý skončil Charles Leclerc na Ferrari. Kimi Antonelli opět v problémech.
Charles Leclerc přiznal, že po nehodě na GP Nizozemska zůstal sedět na svahu, protože jediná cesta zpět do garáže Ferrari vedla přes zaplněnou tribunu. Podle něj šlo o pragmatické a bezpečné rozhodnutí, aby se vyhnul riziku mezi diváky.
Lewis Hamilton a Charles Leclerc začali domácí Grand Prix Ferrari ve velkém stylu, když obsadili první dvě místa v úvodním tréninku. Tímto výsledkem potěšili tisíce fanoušků na tribunách a ukázali, že tým má na startu víkendu výraznou sílu.
Krátce poté, co byl jmenován prvním testovacím jezdcem Cadillacu pro F1, udělal Colton Herta další významný krok směrem ke svému cíli závodit v šampionátu Formule 1.
Max Verstappen varuje před přílišnými změnami formátu F1, včetně kratších závodů a více sprintů. Podle něj je třeba zachovat tradiční podobu šampionátu.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali naznačil, že sport může v budoucnu čekat výrazná úprava podoby závodních víkendů. Cílem má být větší zapojení fanoušků, přičemž Domenicali tvrdí, že většina účastníků je těmto plánům nakloněna.
Liam Lawson po incidentu s Carlosem Sainzem na Velké ceně Nizozemska uvedl, že nechápe, proč je Španěl rozrušený, protože šlo o běžný závodní souboj.
Isack Hadjar z týmu Racing Bulls přiznal, že i přes nejistotu ohledně své budoucnosti před sezonou Formule 1 v roce 2026 zůstává klidný a vyrovnaný.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali potvrdil, že tři stávající okruhy projevily zájem vrátit se do závodního kalendáře.
Jacques Villeneuve varuje, že Ferrari před domácí Monzou čelí velkému tlaku. Podle něj mohou očekávání tifosi ovlivnit výkony týmu.
Lando Norris musel v Zandvoortu předčasně odstoupit kvůli úniku oleje, zatímco se snažil dotáhnout na týmového kolegu Oscara Piastriho. Nadějný závod se tak proměnil v hořké zklamání pro britského jezdce.
Lewis Hamilton přiznal, že Ferrari čelí před domácím závodem v Monze obrovskému tlaku, a to zejména on sám. Podle něj půjde kromě výkonu vozu i o zvládnutí emocí a očekávání fanoušků.