Podle Rosse Brawna je čas, aby Mercedes pravidelně získával dobré výsledky. Jejich letošní vůz má velký potenciál, přiznává však, že se jim jej letos nepodařilo vždy využít.
Nico Rosberg je v šampionátu na pátém místě se ztrátou 21 bodů na vedoucího Hamiltona. Brawn by byl rád, kdyby se posunul na špici.
"Naší sezónu bych zatím hodnotil tak, že byla mnohem slibnější a máme větší potenciál než v předchozích dvou letech, akorát se nám ten potenciál zatím nedaří využívat," popisuje šéf německé závodní stáje před Velkou cenou Evropy.
"Stále zbývá hromada závodů, těší mě však výkonnost vozu, protože jsme jeden závod vyhráli, v Monaku byli druzí a auto téměř vždy patří mezi nejrychlejší čtyři či šest vozů v kvalifikaci. Myslím, že je letos podstatně konkurenceschopnější."
Rozhovor s Rossem Brawnem (zdroj: Youtube / Mercedes AMG F1 Team)
"Ne vždy jsme ale dali dohromady celý program. Ve dvou závodech jsme si to nechali utéct, nevytěžili jsme maximum. Ve zbytku sezóny se hodlám ujistit, že jako tým budeme naplňovat náš potenciál, protože je podle mě tento rok mnohem lepší než v předchozích letech.
Nico jezdí velmi dobře, vůz je extrémně konkurenceschopný a Nico je jedno vítězství od vedení ve světovém šampionátu. Musíme bojovat se vším, co máme, abychom dosáhli ty nejlepší výsledky, na které máme, a pak sledovali, jak se to vyvine," pokračuje Brawn, který nevidí důvod, proč by nemohli bojovat o vítězství.
Práce na voze F1 W03 v kanadských boxech (foto: Mercedes AMG F1 Team)
Po selhání hydrauliky, kdy se v Kanadě na voze Michaela Schumachera zaseklo DRS, přiznal, že Mercedes své řešení přepracoval.
"Změnili jsme návrh, aby se snížila pravděpodobnost toho, že k tomu dojde znovu. Jednalo se o velmi dobře prověřenou část, proto bylo velmi frustrující, že něco takového způsobilo problém," dodává Brawn.
Zimní pauza se blíží ke konci a je čas, aby se piloti a týmy vrátili zpět do práce a začali s intenzivními přípravami a testováním. Ačkoli si někdo může myslet, že si všichni odpočinuli doma u krbu, realita je kolikrát jiná. Adrenalin je součástí života každého pilota F1, a tak někteří z nich využili volno k lyžování, jízdě v pouštních buginách nebo dokonce k pokusům o pilotování letadel.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.