Pirelli očekává, že čelní týmy F1 teď budou upevňovat své pozice ve zbytku sezony. Šance na nějaký šokující výsledek typu vítězství Pastora Maldonada ve Španělsku tak jsou minimální.
Ačkoliv jsme v letošní sezoně F1 mohli vidět v prvních sedmi závodech sedm různých vítězů, tak podle šéfa Pirelli, Paula Hemberyho, již hlavní uchazeči o titul dobře pochopili chování gum. To by jim mělo v dalších závodech pomoci k větší konzistentnosti v boji o titul.
"Myslím, že to uvidíme po zbytek sezony. Můžeme se ještě dočkat jednoho nebo dvou překvapivých výsledků kvůli vyrovnanosti letošních aut. Někomu by se mohlo podařit něco jako Maldonadovi ve Španělsku, kde jim to klaplo. Ale celkově neuvidíme něco, jakože by přední týmy v šampionátu hodně utekly těm menším," řekl Paul Hembery.
Hembery však stále neprozradil nic z toho, co letošní sezonu udělalo nepředvídatelnou jako loterii. Šéf aktuálního exlusivního dodavatele gum pro F1 však věří, že inženýři již mají pro vše, co se v této sezoně stalo, vysvětlení. "Jsou zde hodně dobré inženýrské důvody. Jsou zde určitá fakta a čísla, když svoji komunikaci děláte podle těch čísel, tak to máte přímo před sebou."
Paul Hembery věří, že překvapivých výsledků ubude(Foto: Pirelli)
"Bylo by pro nás jednoduché si tady pak sednout a kouknout na čísla říct: 'Dobře, proč neuděláte třeba toto'? Když ale jste přímo tady a máte k rozhodnutí jen sekundy, tak to není tak lehké. Jsem ale rád, jako fanda se radši budu dívat na toto než na jasně dané předpovědi.
Vždycky to tak bylo. Formule 1 vždycky měla ten element, že pit wall zavolá a rozhodne. Vždycky to bylo součástí strategie v tomto sportu. Když jsme měli zastávky v boxech, tak to pak bylo samozřejmě více důležité, ale ten element týmy měly a asi ještě dlouho mít budou."
Max Verstappen vysvětlil, proč na Nürburgringu testoval Ferrari GT3 pod přezdívkou „Franz Hermann“ a že překonání traťového rekordu nebylo jeho cílem. Šlo mu hlavně o zážitek a vyzkoušení vozu na legendární trati.
Lewis Hamilton čelí po přestupu z Mercedesu do Ferrari náročným výzvám jak technickým, tak psychologickým. Změna týmu, která měla znamenat novou kapitolu, se ukázala být mnohem složitější, než se očekávalo.
FIA ustoupila kritice jezdců a upravila pravidla pro trestání nevhodného chování, když snížila vysoké pokuty o polovinu. Tvrdé postihy tak nově nebudou hrozit za emotivní výlevy během závodu, ale zůstanou zachovány například za urážky oficiálních osob.
Charles Leclerc kvůli zdravotním potížím vynechá media day před Velkou cenou Emilia Romagna v Imole, ale Ferrari očekává jeho návrat do vozu v pátek. Tým zároveň přiveze první technické upgrady a doufá v lepší výsledky.
Lewis Hamilton je bezesporu jednou z nejvlivnějších osobností ve světě Formule 1, což potvrzuje i jeho nejnovější lukrativní smlouva s velkým sponzorem. Tento obchod ukazuje, jak silná a ceněná je jeho jméno nejen na trati, ale i mimo ni.
Franco Colapinto nastupuje do formule 1 uprostřed sezony a má pět závodů, včetně víkendové GP v Imole, aby si u týmu Alpine vybojoval trvalé místo. I přes smíšené výsledky v roce 2024 musí podat maximální výkon, jinak mu hrozí návrat na lavičku náhradníků.
McLaren patří mezi týmy, které na nadcházející Velkou cenu Emilia Romagna v Imole plánují představit výrazné technické vylepšení svých vozů. Tyto upgrady by měly pomoci týmu udržet tempo v aktuálně vyrovnaném poli a posílit jejich šance v pokračující sezoně.
Frederic Vasseur varuje, že plánované zpřísnění pravidel ohledně takzvaných flexibilních křídel může zásadně ovlivnit pořadí na čele F1. Podle šéfa Ferrari jde o citlivou oblast, kde někteří soupeři balancují na hraně legality, a změna by mohla odhalit dosud skryté rozdíly.
Ford zůstává pevně oddaný Formuli 1 i partnerství s Red Bullem, a to i v případě, že Max Verstappen po roce 2025 tým opustí. Podle šéfa Ford Performance Marka Rushbrooka je jejich spolupráce strategickým krokem s dlouhodobou vizí, nezávislým na jednotlivých jezdcích.
Lewis Hamilton se po těžkém adaptačním období ve Ferrari postupně zlepšuje a zkracuje rozdíl vůči Charlesi Leclercovi. Jeho cílem ale není jen porazit týmového kolegu, ale vyhrávat závody. Tifosi ho nadále podporují.
Adrian Newey přirovnal pravidla pro sezonu 2026 k technické revoluci z roku 2022. Podle něj nabízejí víc prostoru pro inovace, než se původně zdálo.
Charles Leclerc je spokojený se směrem nastavení SF-25, který odpovídá jeho stylu, ale stále hledá úpravy pro lepší zvládnutí chování letošního monopostu.