Sportovní ředitel Pirelli Paul Hembery naznačil, že by příští rok uvítal rozšíření portfolia pneumatik, které dodávají pro závody Formule 1.
Italský výrobce v současnosti poskytuje celkem 4 směsi pro suché podmínky (super-měkkou, měkkou, střední a tvrdou) a 2 pro mokré závody (přechodnou a mokrou), přičemž na velké ceny vozí vždy pouze 2 vybrané směsi hladkých pneumatik, které týmy musí během závodu využít.
Podle Hemberyho by jim pátá směs umožnila lepší volbu a větší flexibilitu: "Chceme udělat nějaké změny v pneumatikách, zřejmě strukturální a snad i ve směsích - a možná i kvalifikační pneumatiku."
"Možná se i zeptáme, jestli bychom mohli mít více směsí, abychom mohli naší show o něco lépe přizpůsobit každému okruhu. Čtyři směsi pro dvacet okruhů - to je náročná výzva," popisuje sportovní ředitel Pirelli.
Jeho testovací pilot Jaime Alguersuari s tím souhlasí a naznačuje volitelnou možnost nominování tří suchých směsí na závodní víkend.
"Mohlo by to být volitelné. Nic nebylo zatím potvrzeno, protože stále máme spoustu věcí k vyzkoušení. Absolvovali jsme již jeden test a došli k některým dobrým závěrům, musíme však sledovat mnoho věcí a na spoustě věcí musíme dále pracovat.
Uděláme si pak názory na příští rok. Pro mě to je skvělé, protože mám možnost poznat produkt, který nikdo jiný nezná. Je to pro mě fantastické," libuje si Alguersuari.
Alguersuari po loňské sezóně u Toro Rosso skončil, letos si užívá testování pro Pirelli(foto: Scuderia Toro Rosso)
Pirelli využije trénink před Velkou cenou Británie k otestování nové tvrdé směsi, kterou tam poskytne týmům. Mělo by se jim s ní snadněji pracovat, protože bude fungovat v širším provozním rámci a tudíž se i lépe zahřívat. Zdráhá se ji však nasadit letos do závodů, aby nenarušilo těsnou bitvu o šampionát.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.