Nové motory a systémy pro rekuperaci energie (ERS) - nejen kinetické - vyjdou podle německého od roku 2014 každý tým na 18 miliónů Eur (455 mil. Kč). To je o 80 % více, než musí platit v současnosti.
Formule 1 je pěkně drahý sport a kdo v ní chce závodit, musí sáhnout pěkně hluboko do kapsy. Týmy se v pondělí sešli s FIA a s Berniem Ecclestonem o snižování nákladů před klíčovým rokem 2014, kdy vstoupí v platnost nová technická pravidla.
Výrobci motorů vyvíjejí nové pohonné jednotky (1,6 l V6 turba) a tyto náklady si samozřejmě nechají zaplatit. V současnosti týmy za špičkové motory platí 10 miliónů Eur (250 mil. Kč), KERS vychází na další 2 - 6 mil. Eur - ten však není povinný (bez něj nastupují Marussia a HRT).
Od roku 2014 se ale týmy musí připravit na zvýšení nákladů, protože nové motory mají být podle Auto Motor und Sport dodávány v kombinaci s ERS za 18 miliónů EUR.
"Je to otázka peněz. Máme paralelní program, dva programy pro motory... Nemůžete to pořád dotovat," hájil své zájmy v pondělí sportovní ředitel Mercedesu Norbert Haug.
A šéf McLaren Martin Whitmarsh před schůzkou řekl: "Musíme respektovat fakt, že výrobci utrácejí spoustu peněz za vývoj těchto nových balíků. O to však mnoho týmů nežádalo a nebude možné za pohonná ústrojí utrácet takové sumy peněz. FIA a týmy se musí sejít, aby se ujistili, že přechod ze současných na nová pravidla bude hladký a že budeme mít udržitelnou obchodní příležitost."
Současný 2,4l atmosférický osmiválec Renault RS27 (foto: Renault Sport F1)
Osmnáct milionů Eur si však nebudou moci všichni dovolit: "To je samozřejmě přespříliš," stěžuje si výkonná ředitelka Sauberu Moniša Kaltenbornová.
Podobného názoru jsou i ostatní zákaznické týmy. Doufají, že FIA zasáhne a stanoví maximální cenový strop, který bude v případě nových pohonných ústrojí podstatně nižší.
Red Bull plánuje požádat Mezinárodní automobilovou federaci (FIA) o výjimku, která by umožnila jednomu z jejich jezdců, jenž ještě nedosáhl věku 18 let, získat superlicenci a účastnit se závodů Formule 1.
Lewis Hamilton po druhém tréninku na Velké ceně Austrálie překvapil fanoušky, když prozradil svou předpověď ohledně pole position.
Generální ředitel F1 Stefano Domenicali zamíří po úvodní Velké ceně Austrálie do Thajska, aby jednal s organizátory, kteří doufají, že se jim podaří uspořádat závod v ulicích hlavního města Bangkoku.
Integrace Carlose Sainze do týmu Williams probíhá hladce. James Vowles, šéf týmu, popisuje Španěla jako „bojovník poslaný z nebe“ díky jeho pracovní morálce, která skvěle zapadá do hodnot týmu.
Juki Cunoda se podělil o překvapivý moment, kdy mu Red Bull oznámil, že prohrál v závodě o post týmového kolegy Maxe Verstappena s Liamem Lawsonem.
Fernando Alonso po úvodních trénincích v Melbourne k Australské Grand Prix 2025 vyjádřil svou frustraci vůči mediálním rozhovorům a rozhodl se zcela vynechat komentáře. Po prvním tréninku, kde skončil na 8. místě, a po druhém, ve kterém klesl na 13. pozici, jasně odmítl jakékoliv rozhovory s novináři.
Mercedes měl v pátečních trénincích na Velkou cenu Austrálie problémy s optimalizací výkonu mezi měkkými a středními pneumatikami, což ovlivnilo jejich kvalifikační simulace.
Lando Norris byl nejrychlejší v prvním tréninku, ale ve druhém ho předstihl Charles Leclerc, zatímco britský jezdec nadále hledá optimální vyvážení vozu. Max Verstappen se potýkal s nedotáčivostí a obsadil až sedmé místo, což potvrzuje, že Red Bull zatím postrádá konkurenceschopné tempo.
Oliver Bearman se omluvil týmu Haas po své nehodě během prvního tréninku na Velké ceně Austrálie, která ho připravila o druhou část pátečního programu. I přes rozsáhlou opravu vozu se mladý britský nováček na trať nevrátil.
Lewis Hamilton má za sebou první dva tréninky na Velkou cenu Austrálie jako jezdec Ferrari. Po slabším výkonu v prvním tréninku se Hamilton v druhém zlepšil a zajel pátý nejlepší čas. Vasseur klade důraz na Hamiltonovu integraci do týmu.
Lewis Hamilton měl náročný debut za Ferrari během Velké ceny Austrálie. Jeho příchod k týmu z Maranella se stal hlavním tématem víkendu na trati v Albert Parku.
Charles Leclerc zajel v druhém pátečním tréninku na Velkou cenu Austrálie nejrychlejší čas, čímž předstihl oba jezdce McLarenu. Trénink byl plný zajímavých momentů, které naznačují vyrovnaný boj a nepředvídatelný vývoj celého víkendu.