Nové motory a systémy pro rekuperaci energie (ERS) - nejen kinetické - vyjdou podle německého od roku 2014 každý tým na 18 miliónů Eur (455 mil. Kč). To je o 80 % více, než musí platit v současnosti.
Formule 1 je pěkně drahý sport a kdo v ní chce závodit, musí sáhnout pěkně hluboko do kapsy. Týmy se v pondělí sešli s FIA a s Berniem Ecclestonem o snižování nákladů před klíčovým rokem 2014, kdy vstoupí v platnost nová technická pravidla.
Výrobci motorů vyvíjejí nové pohonné jednotky (1,6 l V6 turba) a tyto náklady si samozřejmě nechají zaplatit. V současnosti týmy za špičkové motory platí 10 miliónů Eur (250 mil. Kč), KERS vychází na další 2 - 6 mil. Eur - ten však není povinný (bez něj nastupují Marussia a HRT).
Od roku 2014 se ale týmy musí připravit na zvýšení nákladů, protože nové motory mají být podle Auto Motor und Sport dodávány v kombinaci s ERS za 18 miliónů EUR.
"Je to otázka peněz. Máme paralelní program, dva programy pro motory... Nemůžete to pořád dotovat," hájil své zájmy v pondělí sportovní ředitel Mercedesu Norbert Haug.
A šéf McLaren Martin Whitmarsh před schůzkou řekl: "Musíme respektovat fakt, že výrobci utrácejí spoustu peněz za vývoj těchto nových balíků. O to však mnoho týmů nežádalo a nebude možné za pohonná ústrojí utrácet takové sumy peněz. FIA a týmy se musí sejít, aby se ujistili, že přechod ze současných na nová pravidla bude hladký a že budeme mít udržitelnou obchodní příležitost."
Současný 2,4l atmosférický osmiválec Renault RS27 (foto: Renault Sport F1)
Osmnáct milionů Eur si však nebudou moci všichni dovolit: "To je samozřejmě přespříliš," stěžuje si výkonná ředitelka Sauberu Moniša Kaltenbornová.
Podobného názoru jsou i ostatní zákaznické týmy. Doufají, že FIA zasáhne a stanoví maximální cenový strop, který bude v případě nových pohonných ústrojí podstatně nižší.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.
Nico Rosberg je přesvědčen, že George Russell využívá při vyjednávání stejné metody, které dříve uplatňoval Toto Wolff. Podle něj tak mladý Brit obrací šéfovy taktiky proti němu a ukazuje svou rostoucí sílu v týmu Mercedes.
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.