Pirelli má podezření, že jejich letošní pneumatiky nejsou až takovou záhadou, jak týmy prohlašují a že stáje přesně vědí, co mají dělat, aby je donutily pracovat správně.
Italský výrobce pneumatik ale věří, že velké výpadky ve formě jednotlivých týmů a problémy, které mají s pneumatikami, jsou výsledkem toho, že některé týmy opravdu zatím fungování pneumatik nepochopily.
Šéf Pirellli, Paul Hembery, situaci komentoval slovy: "Řekl bych, že všechny týmy už pochopily fungování pneumatik. Co ale nepochopily je, jak vylepšit jejich součinnost s vozem tak, aby pneumatiky dělaly to, co týmy chtějí. To je opravdová výzva."
"Oni přesně vědí, co se s pneumatikami děje. Když se totiž bavíte s některými experty na pneumatiky z týmů, které se ze zevnějšku jeví jako by s pneumatikami bojovaly, tak Vám přesně popíší, co se s pneumatikami děje."
"Problém není v pneumatice. Problémem je součinnost pneumatiky s monopostem a to, jak ji dostat do optimálního provozního okna. Nesnažím se přenés odpovědnost na někoho jiného, ale tak to je."
"Největší výzvou, které letos týmy čelí, je dostat pneumatiky do správného provozního okna. Takže rozhodně to není tak, že by pneumatiky byly tak horké, že by se přehřívaly, a nebo naopak tak studené, že by nepodávaly dostatečný grip."
Přitom zmiňované "operační okno" pneumatik není o nic užší, než bylo vloni. Letošní pneumatiky ale fungují při vyšších teplotách. Zdá se, že hlavním faktorem ovlivňujícím výkonnost gum je fakt, že byly zákázany tzv. "foukané difuzory".
"Posunula se," řekl o provozní teplotě pneumatik Hembery. "Není prostě vyšší, celé provozní okno se posunulo výš. Ale záleží na tom, o jaké pneumatice se bavíme. Důležitým faktorem ale je, že letos vidíme daleko přetáčivější vozy než vloni. Klouzajicí auta pochopitelně pneumatiky přehřívají. Vloni to takhle nebylo, protože spousta monopostů byla k zemi jako přibitá, takže záď se skoro vůbec nepohybovala."
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.
FIA a Formule 1 oznámily novou terminologii pro sezonu 2026 a zároveň představily první vizualizace monopostů nové generace. Ty naznačují směr, kterým se technická podoba šampionátu v následujících letech ubere.
Lando Norris oslavil svůj premiérový titul mistra světa ve Formuli 1 při závěrečném závodě sezony v Abu Dhabi, přičemž jeho výkon ocenili i samotní soupeři.