V Monaku se pár hodin před závodem začalo diskutovat o legálnosti monopostu Red Bullu. Důvodem jsou sporné otvory v podlaze.
Podle zpráv z Monaka se McLaren, Mercedes a Ferrari chystají podat protest proti otvorům v podlaze před zadními koly. Podle článku 3.12.5 technických pravidel se v určitých oblastech podlahy nesmějí otvory vyskytovat - inkriminované místo do nich spadá.
Jejich účelem je dostat vzduch o vysoké energii do prostoru mezi pneumatikami a difuzorem, aby došlo k utěsnění a zamezení průniku turbulencí od kol k difuzoru, čímž je narušována jeho efektivita.
Tyto otvory je snadné zakrýt během 30 sekund, aby se Red Bull vyhnul diskvalifikaci, pokud by komisaři jejich vozy shledali nelegálními, porušili by tím však pravidla Parc Fermé.
Druhou možností je, že by první Mark Webber a devátý Sebastian Vettel startovali z boxové uličky - čelo startovního roštu by tak připadlo opět Mercedesu řízenému Nicem Rosbergem a Lewisovi Hamiltonovi s McLarenem.
Dvě hodiny před závodem se stále v paddocku vedli vášnivé diskuse. Šéfa týmu Christiana Hornera čeká náročné rozhodnutí. Nebo jsou vozy Red Bullu v pořádku?
Rakouský tým se zatím odmítá k celé situaci vyjadřovat. Věří, že jejich vůz je v pořádku a z boxové uličky startovat nebude.
Sporné otvory v podlaze Red Bullu, které používá již od Bahrajnu - podobný prvek používá i Sauber či Ferrari, má však jen vzadu výřez, vzduch nesměruje dolů k vozovce
Aktualizace: Šéf McLarenu Martin Whitmarsh po závodě uvedl, že Ferrari chystá podat protest. Podle šéfa Ferrari se však k ničemu takovému nechystají. Technický ředitel Red Bull Adrian Newey tvrdí, že své řešení již v Bahrajnu probírali s technickým delegátem FIA Charlie Whitingem, který proti němu neměl žádné námitky.
Čas pro protest vypršel, žádný ze soupeřů se k tomu nakonec neodhodlal. Vítězství Red Bullu není ohroženo. Týmy však budou ohledně otvorů v podlaze požadovat další vysvětlení, do Velké ceny Kanady nich ještě uslyšíme.
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.
Nový generální ředitel Renaultu, Francois Provost, potvrdil dlouhodobý plán automobilky Formuli 1 prostřednictvím týmu Alpine.
Martin Brundle ocenil, že Lewis Hamilton působil během domácí Velké ceny Ferrari spokojeněji než obvykle. „Bylo vidět, že se opravdu baví a užívá si víkend,“ uvedl Brundle.
Po Velké ceně Itálie byl Lance Stroll při rozhovorech zcela zdrženlivý. Šéf Aston Martinu Mike Krack uvedl možné důvody jeho frustrace.
Toto Wolff nadále stojí za mladíkem Kimim Antonellim, ale zdá se, že tým už začíná měnit přístup a místo bezmezné ochrany nováčka před kritiky hledá vyváženější cestu jak ho připravit na realitu F1.
Williams po Monze stojí za Carlosem Sainzem, který projel cílem až na 11. místě, a zdůrazňuje potřebu týmové podpory. Šéf James Vowles věří, že se tým dokáže zlepšit v kvalifikaci a v Baku opět bodovat.
Damon Hill vtipně na adresu Mclarenu poznamenal, že se obává, že by po něm Renault mohl chtít, aby své vítězství na GP Itálie 1993 přenechal Alanu Prostovi. Jeho tehdejší týmový kolega totiž kvůli poruše motoru nedokončil závod a Hill zvítězil.
Šéf týmu Fred Vasseur věří, že Lewis Hamilton se ještě během sezony vrátí na pódiové umístění. Podle něj návrat Britovy radosti a motivace v Monze slibuje, že se sedminásobný mistr světa brzy znovu prosadí mezi nejlepšími.
Podle poradce Red Bullu se Max Verstappen znovu plně zapojil do Formule 1 díky rychlejšímu vozu, možnosti prosazovat vlastní nastavení a přesvědčivé výhře na Monze.