Ross Brawn se po absenci kvůli srdeční aritmii před Velkou cenou Španělska znovu vrací na boxovou zídku Mercedesu. Zmiňuje se také o Michaelovi Schumacherovi, který se letos podle něj dočká umístění na pódiu.
Brawn dnes vysvětlil, proč v Katalánsku před dvěma týdny chyběl: "V úterý před Barcelonou jsem se necítil dobře, proto jsem navštívil doktora a zůstal kvůli nějakým testům přes noc v nemocnici. Když jsem se vrátil domů, rozhodl jsem se na radu lékařů dát si jeden víkend pohov, abych byl pro Monako znovu fit."
Mercedes bez ve Španělsku, kde jeho povinnosti převzal technický ředitel Bob Bell, neprožil úspěšný víkend. Michael Schumacher odstoupil po kolizi s Brunem Sennou, za což si v Monaku ještě odpyká penalizaci, a Nico Rosberg finišoval až jako sedmý.
Brawn se však Schumachera zastává: "Hodně se toho napovídalo a napsalo, neměli bychom však zapomínat, že jsme jej my jako tým nechali na holičkách ve třech z pěti závodů, protože jsme neodvedli práci, kterou bychom měli."
Michael Schumacher s Rossem Brawnem v Číně (foto: Daimler AG)
"Musíme se zlepšit. V prvním závodě jsme opět viděli Michaelovu opravdovou kvalitu, kvůli tomu věřím, že jej letos uvidíme na pódiu," pokračuje Brawn. Jednání se Schumacherem o jeho budoucnosti u Mercedesu nebudou složitá: "Až přijde čas, společně si sedneme a promluvíme o budoucnosti. Jsem si jistý, že bude velmi jasno v tom, jakým směrem se vydáme."
Lando Norris zazářil ve druhém tréninku GP Itálie v Monze, když zajel nejlepší čas a potvrdil konkurenceschopnost McLarenu. Druhý skončil Charles Leclerc na Ferrari. Kimi Antonelli opět v problémech.
Charles Leclerc přiznal, že po nehodě na GP Nizozemska zůstal sedět na svahu, protože jediná cesta zpět do garáže Ferrari vedla přes zaplněnou tribunu. Podle něj šlo o pragmatické a bezpečné rozhodnutí, aby se vyhnul riziku mezi diváky.
Lewis Hamilton a Charles Leclerc začali domácí Grand Prix Ferrari ve velkém stylu, když obsadili první dvě místa v úvodním tréninku. Tímto výsledkem potěšili tisíce fanoušků na tribunách a ukázali, že tým má na startu víkendu výraznou sílu.
Krátce poté, co byl jmenován prvním testovacím jezdcem Cadillacu pro F1, udělal Colton Herta další významný krok směrem ke svému cíli závodit v šampionátu Formule 1.
Max Verstappen varuje před přílišnými změnami formátu F1, včetně kratších závodů a více sprintů. Podle něj je třeba zachovat tradiční podobu šampionátu.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali naznačil, že sport může v budoucnu čekat výrazná úprava podoby závodních víkendů. Cílem má být větší zapojení fanoušků, přičemž Domenicali tvrdí, že většina účastníků je těmto plánům nakloněna.
Liam Lawson po incidentu s Carlosem Sainzem na Velké ceně Nizozemska uvedl, že nechápe, proč je Španěl rozrušený, protože šlo o běžný závodní souboj.
Isack Hadjar z týmu Racing Bulls přiznal, že i přes nejistotu ohledně své budoucnosti před sezonou Formule 1 v roce 2026 zůstává klidný a vyrovnaný.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali potvrdil, že tři stávající okruhy projevily zájem vrátit se do závodního kalendáře.
Jacques Villeneuve varuje, že Ferrari před domácí Monzou čelí velkému tlaku. Podle něj mohou očekávání tifosi ovlivnit výkony týmu.
Lando Norris musel v Zandvoortu předčasně odstoupit kvůli úniku oleje, zatímco se snažil dotáhnout na týmového kolegu Oscara Piastriho. Nadějný závod se tak proměnil v hořké zklamání pro britského jezdce.
Lewis Hamilton přiznal, že Ferrari čelí před domácím závodem v Monze obrovskému tlaku, a to zejména on sám. Podle něj půjde kromě výkonu vozu i o zvládnutí emocí a očekávání fanoušků.