Ross Brawn se po absenci kvůli srdeční aritmii před Velkou cenou Španělska znovu vrací na boxovou zídku Mercedesu. Zmiňuje se také o Michaelovi Schumacherovi, který se letos podle něj dočká umístění na pódiu.
Brawn dnes vysvětlil, proč v Katalánsku před dvěma týdny chyběl: "V úterý před Barcelonou jsem se necítil dobře, proto jsem navštívil doktora a zůstal kvůli nějakým testům přes noc v nemocnici. Když jsem se vrátil domů, rozhodl jsem se na radu lékařů dát si jeden víkend pohov, abych byl pro Monako znovu fit."
Mercedes bez ve Španělsku, kde jeho povinnosti převzal technický ředitel Bob Bell, neprožil úspěšný víkend. Michael Schumacher odstoupil po kolizi s Brunem Sennou, za což si v Monaku ještě odpyká penalizaci, a Nico Rosberg finišoval až jako sedmý.
Brawn se však Schumachera zastává: "Hodně se toho napovídalo a napsalo, neměli bychom však zapomínat, že jsme jej my jako tým nechali na holičkách ve třech z pěti závodů, protože jsme neodvedli práci, kterou bychom měli."
Michael Schumacher s Rossem Brawnem v Číně (foto: Daimler AG)
"Musíme se zlepšit. V prvním závodě jsme opět viděli Michaelovu opravdovou kvalitu, kvůli tomu věřím, že jej letos uvidíme na pódiu," pokračuje Brawn. Jednání se Schumacherem o jeho budoucnosti u Mercedesu nebudou složitá: "Až přijde čas, společně si sedneme a promluvíme o budoucnosti. Jsem si jistý, že bude velmi jasno v tom, jakým směrem se vydáme."
Liam Lawson připouští, že jezdci Formule 1 často využívají mezer v pravidlech ve svůj prospěch. Zároveň vyzývá k jejich zpřísnění, aby se zvýšila férovost na trati.
Mick Schumacher jedná s týmem Cadillac o své možné návratu do Formule 1 v sezóně 2026. Po období nejistoty a hledání nové příležitosti se zdá, že mladý závodník má reálnou šanci znovu se objevit na startovním roštu díky ambicióznímu projektu nováčka mezi týmy F1.
Odchod Jonathana Wheatleyho z Red Bullu přišel jako velké překvapení, protože ve týmu působil téměř dvě desetiletí na klíčových pozicích. Jeho rozhodnutí odchodu odráželo skryté napětí uvnitř stáje a naznačilo významné personální změny v konkurenčním prostředí formule 1.
Toto Wolff uvedl, že přátelství mezi ním a Lewisem Hamiltonem přestup do Ferrari nijak neovlivnil. Podle něj jejich vztah přesahuje hranice sportovní spolupráce a zůstává pevný i mimo týmové barvy.
Martin Brundle vyjádřil podporu Laurentovi Mekiesovi v jeho nové roli šéfa a výkonného ředitele Red Bullu. Podle něj má Mekies potřebné zkušenosti a autoritu, aby tým úspěšně vedl i v náročném období.
Fernando Alonso upozorňuje na velké výkonnostní rozdíly v poli F1, které podle něj zůstanou až do změny pravidel v roce 2026. Bez revoluce v technických předpisech podle něj nelze očekávat, že se týmy výrazněji srovnají.
Carlos Sainz výrazně ovlivnil kulturu i přístup uvnitř týmu Williams, říká sportovní ředitel Sven Smeets. Podle něj přinesl profesionalitu a technickou preciznost, která motivuje celý tým ke zrychlení vývoje.
Toto Wolff s humorem přiznal, že dodávat motory McLarenu možná nebylo jeho nejchytřejší rozhodnutí. McLaren nyní dominuje, zatímco tým Mercedesu zaostává.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal naplnit očekávání po přesunu do Red Bullu, což vyvolává pochybnosti o jeho budoucnosti ve Formuli 1. Jeho výkonnost zaostává a tlak na japonského jezdce stále roste.
Zak Brown znovu rozdmýchal spekulace o budoucnosti Maxe Verstappena a jeho možném odchodu z Red Bullu. Šéf McLarenu naznačil, že přestup k Mercedesu není mimo hru, čímž opět rozvířil dění v paddocku.
Oliver Bearman otevřeně promluvil o finančních obětech, které jeho rodina podstoupila, aby mu umožnila nastartovat závodní kariéru. Zároveň sdílel, jaký zlomový moment mu přinesl klíčovou příležitost a jak se musel psychicky připravit na náročnou debutovou sezónu ve Formuli 1 s týmem Haas.
Adrian Newey od svého příchodu do Aston Martinu před sezonou 2025 nezná odpočinek a pracuje naplno. Jeho cílem je co nejrychleji posunout tým mezi špičku formule 1.