Ross Brawn se po absenci kvůli srdeční aritmii před Velkou cenou Španělska znovu vrací na boxovou zídku Mercedesu. Zmiňuje se také o Michaelovi Schumacherovi, který se letos podle něj dočká umístění na pódiu.
Brawn dnes vysvětlil, proč v Katalánsku před dvěma týdny chyběl: "V úterý před Barcelonou jsem se necítil dobře, proto jsem navštívil doktora a zůstal kvůli nějakým testům přes noc v nemocnici. Když jsem se vrátil domů, rozhodl jsem se na radu lékařů dát si jeden víkend pohov, abych byl pro Monako znovu fit."
Mercedes bez ve Španělsku, kde jeho povinnosti převzal technický ředitel Bob Bell, neprožil úspěšný víkend. Michael Schumacher odstoupil po kolizi s Brunem Sennou, za což si v Monaku ještě odpyká penalizaci, a Nico Rosberg finišoval až jako sedmý.
Brawn se však Schumachera zastává: "Hodně se toho napovídalo a napsalo, neměli bychom však zapomínat, že jsme jej my jako tým nechali na holičkách ve třech z pěti závodů, protože jsme neodvedli práci, kterou bychom měli."
Michael Schumacher s Rossem Brawnem v Číně (foto: Daimler AG)
"Musíme se zlepšit. V prvním závodě jsme opět viděli Michaelovu opravdovou kvalitu, kvůli tomu věřím, že jej letos uvidíme na pódiu," pokračuje Brawn. Jednání se Schumacherem o jeho budoucnosti u Mercedesu nebudou složitá: "Až přijde čas, společně si sedneme a promluvíme o budoucnosti. Jsem si jistý, že bude velmi jasno v tom, jakým směrem se vydáme."
Zimní pauza se blíží ke konci a je čas, aby se piloti a týmy vrátili zpět do práce a začali s intenzivními přípravami a testováním. Ačkoli si někdo může myslet, že si všichni odpočinuli doma u krbu, realita je kolikrát jiná. Adrenalin je součástí života každého pilota F1, a tak někteří z nich využili volno k lyžování, jízdě v pouštních buginách nebo dokonce k pokusům o pilotování letadel.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.